Toonopafstand.nl werkt niet meer | Eneco Community
vraag

Toonopafstand.nl werkt niet meer

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Toon op afstand webbrowser werkt niet meer.
Als ik het adres invoer:
https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html
Krijg ik de volgende melding:
503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
Komt hier een oplossing voor?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

211 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Dit is bekend.. Medewerker van Eneco reageerde daar laatste elders al op.. Zal het bericht voor je hier onder quote:

De website is dus ook offline gehaald! 😉
Wifi werk niet
Aap ook werk niet
Op mijn windows phone doet de toon app het niet meer en geeft het volgende aan.

503 sercvice unavailable
No server is available to handle this request

Weet iemand wat dit inhoud en hoe ik de app weer aan de praat krijg?
Die site is uit de lucht... Dus met je Windows phone gaat het voorlopig niet meer werken. Tijd voor een Android of iPhone.
Hoe kan dat dan? Er zijn toch meer gebruikers met een windows phone
Reputatie 7
Badge +8
Hoe kan dat dan? Er zijn toch meer gebruikers met een windows phone

De reden is heel simpel.. Windows is geen speler op de markt wat betreft telefonie, gelukkig ziet Eneco dat ook.. Website toonopafstand.eneco.nl is offline gehaald, omdat deze out of date was, en totaal niet meer paste bij Toon (te oud!)..

Eneco zet nu volledig in op iOS en Android!
Reputatie 7
Badge +4
@I.samareh

Is je Toon wel verbonden met het internet? Zo niet, kan je een harde reset proberen door de witte module naast je CV-ketel 30 seconden uit het stroom te halen en je modem op deze manier ook te resetten.
O.Feenstra, heb net contact gehad met de klantenservice storingen waar mij werd verteld dat men bezig is met het oplossen van het probleem. Af en toe maar even proberen.
Gerard
O.Feenstra, heb net contact gehad met de klantenservice storingen waar mij werd verteld dat men bezig is met het oplossen van het probleem. Af en toe maar even proberen.
Gerard

Hoi Gerard,

Welk probleem bedoel je?
Hier gaat het over de web versie, daar is nu van bekend dat de Windows versie daar niet van terug komt.
Brandje, het gaat om hetzelfde probleem dat Feenstra heeft aangegeven n.l.
503 sercvice unavailable
Dit probleem komt voor met de Webversie als met de Windows Phone
Brandje, het gaat om hetzelfde probleem dat Feenstra heeft aangegeven n.l.
503 sercvice unavailable
Dit probleem komt voor met de Webversie als met de Windows Phone

Hoi Gerard,

Oké dan begrijpen we elkaar. En dan kan ik reageren met de juiste info.

Ik ben bang dat de mogelijkheid niet meer terugkomt.
Het is op het forum al een paar keer door de moderators bevestigd.
Het schijnt teveel storingen op het SC te geven.
Reputatie 7
Badge +4
@GTh

Deze site is inderdaad niet meer in gebruik, sorry voor de onduidelijkheid.
Denise, dat zou toch zeer spijtig zijn wat voor mij betekend dat ik Toon vaarwel zou gaan zeggen. Ik vind het wel vreemd dat dit op deze manier naar buiten komt het zou toch prettiger zijn als dit b.v. via een melding op de site verteld zou worden. Niet echt Eneco/Toon waardig.
Ik vind dit een kwalijke zaak. Wij gebruiken Toon zowel zakelijk als privé (2 verschillende lokaties dus), nu moet ik telkens in en uit gaan loggen op mijn smartphone om beide systemen te beheren. Bij Eneco heeft men daar kennelijk nog niet over nagedacht.
Reputatie 7
Badge +4
@Gerry

Toon is gekoppeld aan een klantnummer. Als je over twee klantnummers beschikt, dan is het inderdaad niet mogelijk om alles vanuit 1 inlogpoging te bedienen. Het is wel mogelijk om meerdere adressen onder 1 klantnummer te laten vallen. Dan kan je namelijk wel vanuit 1 inlogpoging meerdere Toons aansturen. Je zou erover kunnen nadenken om de klantnummers te koppelen aan elkaar?
Dat lijkt me niet handig want dan gaan zakelijk en privé door elkaar lopen. Ik neem tenminste aan dat privé en zakelijk dan worden gecombineerd tot 1 factuur? Dat vindt onze accountant vast niet leuk 😃
Reputatie 4
Badge +4
@Gerry,

De adressen komen beiden op een ander account te staan, dus je ontvangt dan aparte facturen. Het wordt wel een probleem als het om een zakelijke overeenkomst gaat, deze kunnen we namelijk niet op een particulier klantnummer opvoeren. Kan je mij via een privébericht jouw zakelijke klantnummer toesturen? Dan ga ik voor je na wat er mogelijk is.
Als WindowsPhone gebruiker vind ook ik het zeer spijtig dat de site zo uit de lucht is gehaald zonder verdere aankondiging. Ik vind het te ver gaan om gebruikers te dwingen een Android/IPhone aan te schaffen om van de op-afstand functionaliteit te gebruiken. Begrijp ik goed dat er nu geen andere mogelijkheid meer is via een browser om Toon op afstand te bedienen?
Sinds de laatste Update heeft Eneco de url off-line gehaald dit heb ik net bevestigd gekregen dus iedereen met een windows phone kan niet meer bij de toon. De communicatie hierover krijgt van mij een NUL ik hoop echter dat eneco dit gauw oplost door een App op windows te ontwikkelen.

Eneco in nederland zijn er toch wel meer klanten met een windows phone dit hebben nu niet meer alle voordelen van de toon jullie beperken zonder overleg dus de faciliteiten.

Mij is verzocht door eneco dit te plaasten mensen heb je er ook last van plaats dan ook een bericht hoe meer klachten hoe hoger we komen op de ladder
Reputatie 7
Badge +8
Eneco heeft verschillende keren aangeven dat:

1: Website inderdaad offline is gehaald met de laatste onderhoud.

2: Dat er geen Windows app komt.
Reputatie 7
Badge +4
@MarjoleindB

We begrijpen dat het voor gebruikers zonder Android of iPhone vervelend is dat deze dienst uit de lucht is. Er zijn helaas te weinig gebruikers met bijvoorbeeld een Windows telefoon om hiervoor een applicatie te bouwen. Op dit moment is er geen alternatief.
Reputatie 7
Badge +4
Beste L. Butselaar,

We zijn ons ervan bewust dat dit beter gecommuniceerd had kunnen worden, onze excuses hiervoor. Feedback, en kritiek is meer dan welkom natuurlijk. Ik wil wel alvast meegeven dat er momenteel geen plannen zijn om een applicatie te bouwen voor Windows telefoons. Zodra dit wel het geval is, dan maken we dit zeker bekend.

Groet,
Denise
Eneco heeft verschillende keren aangeven dat:

1: Website inderdaad offline is gehaald met de laatste onderhoud.

2: Dat er geen Windows app komt.

Sterker nog, toen jaren geleden de App's voor Ios en Android werden ontwikkeld, werd er al om een App voor Win Mobile gevraagd.
Toen reeds en in de loop der jaren herhaaldelijk daarna is er door Eneco gecommuniceerd dat er geen concrete plannen waren op de Win App te ontwikkelen.

Gelukkig was er toen voor hen de web-toegang, maar helaas die is dus om bekende redenen buiten gebruik gesteld.
Inderdaad had dit laatste wel wat beter en meer gecommuniceerd kunnen worden.
Reputatie 5
Badge +4
Maar wat is er makkelijker dan dat je op je werk(pc) met windows 10 zit en je toon kan bedienen om later pas aan te gaan?
Vind het wel een beetje jammer dat er niet over na gedacht wordt om windows te ondersteunen.
Dat is natuurlijk vervelend voor wie het treft.
Maar een SC dat plat ligt heeft niemand wat aan.
Het is eigenlijk een afweging van belangen.

Kan je uiteraard stellen maak dan ook voor Win ook een App, nou die reden is eerder aangegeven.

Jaren geleden schreef ik al dat de doelgroep gewoon te klein is en dat is dus kennelijk nog zo.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen