Toon2 herstart steeds | Eneco Community
vraag

Toon2 herstart steeds

• 14 september 2018
  • 84 reacties
  • 1961 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 554 reacties
Sinds 20:30, herstart Toon2 steeds om de 5 minuten of zo..

Is er een storing of zo?

Er is geen software update geweest zie.

84 Reacties

Dankjewel alvast! Hij draait nu een halfuurtje zonder herstart, heb voor de zekerheid wel een iets minder lang wifi password lengte ingesteld in de router, die was idioot lang. Kan misschien ook nog helpen.
Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroeno1

Mocht het weer voorkomen, geef dan een seintje via dit topic en zet de toegang open. Dan kijken we ernaar voor je.

Groet,

Folkert
@thehognl
Ik heb hem nu weer de eigen router verbonden. Tot nu toe (dus zonder wifi) zijn er geen herstarts geweest. ik hou het even in de gaten en anders open ik inderdad maar een call met Eneco...
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou hem gewoon even aan de wifi hangen en toegang op afstand aanzetten. Vervolgens Eneco even op afstand laten meekijken waarom hij steeds restart.
Ik laat nu express Toon maar even zonder WiFi aanstaan de komende dafen om te zien of die herstart's uitblijven.
Eerst twee excuses van mij...
Ten eerste is het sw versie 5.2.11 (uit de doos gisteren}) die nu draait op de nieuwe Toon 2 en ik moet ook even mijn profiel aanvullen met relevante info over ketel en dergelijke.
Ik heb een Atag 325c die aan/uit wordt aangesloten op de ketelmodule. Helaas is die ketel geen Opentherm.
Reputatie 6
Badge +3
4.5.11 is wel erg oud. Laat hem eerst maar eens updaten. De wifichip is ergens in 5.0 of 5.2 geupdate.
Ik heb inmiddels met Toon 2 ook voortdurend herstart problemen. Een paar dagen geleden is er al een nieuwe Toon 2 opgehangen maar die is inmiddels ook al de hele tijd aan het herstarten. De vorige Toon 2 werkte vanaf januari tot nu zo goed als probleemloos.
Nu staat sw 4.5.11 erop, en het aparte is dat ik Toon 2 bewust niet laat verbinden met onze eigen router of via tethering met de mobiele telefoon (als test) de herstarts uitblijven!
Dus blijkbaar toch hier ook last van de WiFi chipset of driver.
Reputatie 7
Badge +2
@Juan

Graag voorzie ik je van een update; Het onderzoek loopt nog steeds en daar hebben we op dit moment je hulp bij nodig. Kun je Toon voor een langere periode (5-10 minuten) spanningsloos maken?

Ik hoor graag als je dit gedaan hebt, zodat ik het intern kan teruggeven.

Groet, Urgel
Reputatie 6
Graag on-topic blijven. Deze thread loopt nu langzaam naar 'hoe sluit ik mijn thuisnetwerk aan zonder gebruik te maken van de geleverde router van de ISP'. Heeft niks met het rebooten van de toon 2 te maken. In het tweakers.net forum is er genoeg te lezen hoe dit moet overigens.
Aangezien het onderwerp leeft, maar niet On-Topic is, deel ik het advies van @Commandeur. Jullie mogen hier natuurlijk ook een nieuw topic voor openen!

Vinny
Reputatie 5
Badge
Graag on-topic blijven. Deze thread loopt nu langzaam naar 'hoe sluit ik mijn thuisnetwerk aan zonder gebruik te maken van de geleverde router van de ISP'. Heeft niks met het rebooten van de toon 2 te maken. In het tweakers.net forum is er genoeg te lezen hoe dit moet overigens.
Reputatie 4
Badge +1
@Johnniekk,

Ik ben sindskort overgestapt naar KPN (Met een Experiabox en VoIP). Des ondanks werkt alles prima, zelfs IPTV loop via me eigen hardware. Ben het met je eens dat niet iedere consument dat voor elkaar krijg, je moet immers in iedergeval bij KPN VLANs goed instellen.

Ik wil ook graag mijn Experiabox er tussen uit halen. Maar ik krijg de VLans op mijn ASUS niet voorelkaar
Reputatie 7
Badge +9
@Johnniekk,

Ik ben sindskort overgestapt naar KPN (Met een Experiabox en VoIP). Des ondanks werkt alles prima, zelfs IPTV loop via me eigen hardware. Ben het met je eens dat niet iedere consument dat voor elkaar krijg, je moet immers in iedergeval bij KPN VLANs goed instellen.

Zie onderstaande, als voorbeeld om de VLANs in te stellen bij KPN

Reputatie 7
Badge +4
Gissen hoe het bij anderen gaat is alleen gissen en topic vulling.??
Precies zoals Urgel bedoelt vwb gissen.

Dit gissen is al Jaren de norm op dit forum ®, ik noem geen namen.
Ik ben erg blij dat er nu eindelijk een moderator opstaat en hier eens wat van zegt, hulde aan @Urgel 👌 💪 , doorgaan zo, verander processen als deze kosten veel tijd, dus hou vooral vol ........
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Ricardo,
Ook Quby heeft inmiddels bevestigd dat er nader naar gekeken wordt.
De logs van @competer zijn bekend; ik hoop nu maar dat Eneco via de monteur zijn Toon2 bij de juiste persoon bij Wuby krijgt.

Over topic vulling gesproken..

Goed lezen wat ik als eerste schreef, ik heb NIET gehad over het in BRIDGE mode zetten van de ISP router. En dat het bij jou en bij mAiden werkt wil nog niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

Goed lezen idd, de ts heeft Ziggo en daar beperk ik mij toe.
Gissen hoe het bij anderen gaat is alleen gissen en topic vulling.??
Precies zoals Urgel bedoelt vwb gissen.
Reputatie 7
Badge +2
@ Allen,

Het lijkt mij handig het onderzoek af te wachten, voordat we gaan speculeren waar de reboots wel of niet aan kunnen liggen.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Er worden nu weer zaken bijgesleept die niet bekend zijn en ook nog eens gewoon perfect werken zoals @mAiden beschrijft.
Mijn Ziggo modem staat al jaaaren NIET in de bridge mode met daar achter geknoopt een extra router.
Logisch trouwens niet in de bridge mode, omdat je dat je hotspot functie in geheel Nederland kwijt bent.

Daar gaan we weer....

Voor beide heren die schijnbaar altijd in een koppel reageren op andere en NOG steeds niet lezen wat een ander schrijft!

Probeer ik het hier NOGMAALS op een kindvriendelijke manier uit te leggen wat ik hierboven schreef.

De situatie bij de meeste mensen thuis als deze een bezoek krijgen van de ISP monteur met onder zijn arm een router. In de meterkast van de klant staat meestal al een eigen router met wifi. Deze word losgekoppeld door de desbetreffende monteur en opnieuw aangesloten via de LAN uitgang van hun ROUTER en gekoppeld op de WAN zijde van de klant router.

@Brandje

Goed lezen wat ik als eerste schreef, ik heb NIET gehad over het in BRIDGE mode zetten van de ISP router. En dat het bij jou en bij mAiden werkt wil nog niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

@mAiden

Dit kan als je geen VOIP afneemt van je ISP, je kan de brakke routers er sowieso er dan tussenuit gooien en terug in de doos in de kast in zetten.
Diegene die ook VOIP afnemen kunnen dit niet opdat de ISP de SIP gegevens niet vrijgeeft en zodoende gebonden zijn aan de router van de ISP en hun eigen router daarachter moeten plaatsen op de lan zijde van de ISP router.
Er worden nu weer zaken bijgesleept die niet bekend zijn en ook nog eens gewoon perfect werken zoals @mAiden beschrijft. ?
Mijn Ziggo modem staat al jaaaren NIET in de bridge mode met daar achter geknoopt een extra router.
Logisch trouwens niet in de bridge mode, omdat je dat je hotspot functie in geheel Nederland kwijt bent.?
Nooit uitval en Toon®️ krijgt keurig een IPadres van de 2e router incl internet toegewezen. ???
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Geen zorgen. 😉 We zullen het grondig onderzoeken. Als het een Toon issue is, dan wordt dat uiteraard toegegeven en komt er een vervolg. Is het geen Toon issue, dan zullen we ook daar transparant in zijn.

Groet, Urgel

@Urgel,

Ik hoop het..

Vaker issue van gelijke aard voorbij zien komen, telkens werd er met de vinger naar de ISP van gebruiker gewezen.

Wat ook voor connectie problemen kan zorgen is dat de gebruiker zijn eigen router achter die van de ISP plaatst zonder deze in bridge mode te zetten zodat er een dubbel NAT conversie plaats vind met alle gevolgen van dien..

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik werk als netwerkbeheerder bij ICT bedrijf. Zonder bridge modus / DMZ modus kan je wel degelijk een router er achter plaatsen.. Zorgen dat je niet de WAN poort gebruik op de router van je ISP, maar wel op je eigen router (Lan1 >> WAN poort op eigen router.)
Dit werkt bij mijn thuis ookal meerdere jaren perfect, zonder storing.
Reputatie 5
Badge +6
@mAiden,

Geen zorgen. 😉 We zullen het grondig onderzoeken. Als het een Toon issue is, dan wordt dat uiteraard toegegeven en komt er een vervolg. Is het geen Toon issue, dan zullen we ook daar transparant in zijn.

Groet, Urgel

@Urgel,

Ik hoop het..

Vaker issue van gelijke aard voorbij zien komen, telkens werd er met de vinger naar de ISP van gebruiker gewezen.

Wat ook voor connectie problemen kan zorgen is dat de gebruiker zijn eigen router achter die van de ISP plaatst zonder deze in bridge mode te zetten zodat er een dubbel NAT conversie plaats vind met alle gevolgen van dien..
Hoi Ricardo,
Ook Quby heeft inmiddels bevestigd dat er nader naar gekeken wordt.
De logs van @competer zijn bekend; ik hoop nu maar dat Eneco via de monteur zijn Toon2 bij de juiste persoon bij Wuby krijgt.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

Groet, Urgel

@Urgel,

Ik hoop het..

Reputatie 5
Badge +6
Het zal niet zozeer merk of type gebonden zijn, maar meer de communicatie tussen de wifi opbouw.

Ik heb hier al enige tijde een stofzuigerrobot rond rijden die geen connectie maakt op mijn Apple Extreme, maar wel op een ouder Engenius access point.

Misschien ook de mate van beveiliging zou van invloed kunnen zijn.

Het vreemde is de 1 heeft er extreem veel last van, terwijl er ook zijn incl. mezelf die het nog niet meegemaakt hebben dat Toontje 2 reboot..

Mijn internetverbinding is glas op 1Gbit up en down
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden,

Groet, Urgel

Reageer