Toon2 herstart steeds | Eneco Community
vraag

Toon2 herstart steeds

• 14 september 2018
  • 84 reacties
  • 1907 Bekeken

Toon eerste bericht

84 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja @Urgel ik zou wel even iemand laten kijken naar deze logs. Lijkt op een bijzonder iets waar je zonder veel moeite toch even waarschijnlijk heel veel leed in de toekomst mee kan voorkomen bij meerdere gebruikers.
Goedemorgen @Juan

Wat vreemd dat Toon 4 keer in een half uur zichzelf heeft herstart 🤔. Hier kunnen meerdere factoren een oorzaak van zijn, maar aangezien het nu niet meer voorkomt stel ik voor de situatie aan te kijken. Mocht het nogmaals gebeuren, dan horen we het graag voor verder onderzoek.

Groet, Urgel

Hoi @Urgel

Dat lijkt mij toch niet handig, want via @competer loopt er al een (2e)verzoek aan Quby om dit nader uit te zoeken.
Dus Quby zal deze situatie ook graag willen beoordelen.
Reputatie 6
Badge
@Allen

Voor @competer is er inderdaad een verzoek tot onderzoek ingediend, nadat hij er een flink aantal keer last van heeft gehad.
@Juan heeft hier per heden nog maar 1 melding van gemaakt, waarvan de issue zich niet meer lijkt voor te doen. Vandaar mijn voorstel het voor nu even af te wachten.
Hoi Urgel,

Op het veldtesters platform komt dit issue totaal niet voor.
Dus m.i. beneem je Quby een vergelijkingssituatie.
Ik zou je keuze heroverwegen?
Reputatie 7
Badge +3
@Urgel de reden dat ik het vroeg is omdat het aantal supportmeldingen evenredig gaat stijgen met het aantal nieuwe Toons in het veld als dit inderdaad een structureel issue is. Lijkt me dat jullie bij Eneco er nog wel het grootste belang bij hebben om dit tot op de bodem uit te zoeken.
Reputatie 5
Badge +6
Hmm... zou het komen omdat het zaterdag is? 😉 ik wil ook liever niet in het weekend werken...
Reputatie 6
Badge
@Urgel de reden dat ik het vroeg is omdat het aantal supportmeldingen evenredig gaat stijgen met het aantal nieuwe Toons in het veld als dit inderdaad een structureel issue is. Lijkt me dat jullie bij Eneco er nog wel het grootste belang bij hebben om dit tot op de bodem uit te zoeken.

@Toonz

Hier heb je volledig gelijk in! In de situatie van @Juan is er echter nog geen sprake van iets structureels, vandaar mijn verzoek het even aan te kijken.
Reputatie 7
Badge +3
Met structureel bedoel ik dat er relatief veel nieuwe Toons last van hebben in meer of mindere mate.
Reputatie 5
Badge +6
We moeten het maar opgeven, hij wil gewoon niet...😥
Reputatie 6
Badge
@Juan

Het is geen kwestie van niet willen. Zoals aangegeven, komt het vaker voor dan zal de melding zeker gemaakt worden.
Reputatie 5
Badge +6
Ik snap je standpunt, maar is het gewoon niet handig om Quby van zoveel mogelijk info te voorzien.

En los daarvan, ik zelf wil ook graag weten wat de oorzaak was... als dat in de logs te vinden zou zijn.

Of is dit een kwestie(inschieten van een case/ticket) dat het (teveel) geld kost om een dergelijk verzoek in gang te zetten (logboek Toon2 inzien)
Reputatie 5
Badge +4
Of is dit een kwestie(inschieten van een case/ticket) dat het (teveel) geld kost om een dergelijk verzoek in gang te zetten (logboek Toon2 inzien)

Dat zal wel loslopen, Cuby is toch volledig eigendom van Eneco.
Reputatie 6
Badge

@Juan

Een ticket is inderdaad nodig om dit volledig uit te laten zoeken, welke ik graag voor je indien, maar waar ik het voor nu te vroeg voor vind. Wel heb ik eerder, via een ander kanaal, de vraag uitgezet of dit wel het onderzoeken waard is. Zo ja, dan komt het ticket er alsnog.

PS Kosten spelen geen rol 💪🏾
Kijk dat is een beter bericht. ?
Dan kan er intern een afweging gemaakt worden en gaat in ieder geval deze melding van @Juan niet “verloren”
Reputatie 7
Badge +8
1 of 2 tickets zal Quby het zien als incidenteel iets. Hoe meer tickets, hoe belangrijker het word. Snap het punt van een ticket aanmaken niet helemaal @Urgel.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat hier meer problemen mee zijn als dat @Urgel denkt dat het er zijn.
Zelf heb ik 2x Toon2 in bezit. 1 aan de muur en 1 om mee te testen.

Beide hebben brakke wifi verbindingen. Zelfs als het access point op 30cm staat blijft de toon2 met enige regelmaat hangen op "verbinding opbouwen" of iets dergelijks.

Gisteren op de test Toon2 een spontane herstart gekregen nadat ik van wifi netwerk wisselde.

Begint er steeds meer op te lijken dat er problemen spelen met de wifi drivers/chipset al zal Eneco/Quby dat blijven ontkennen.

Mochten er logs nodig zijn dan zie ik graag een PM met welke exacte logs nodig zijn. Er kan niet met mij meegekeken worden omdat ik geen abonnement hebt.
Reputatie 7
Badge +3
Qmf/log/99_debug.log.json o.i.d.
Reputatie 4
Badge
Qmf/log/99_debug.log.json o.i.d.

Daar zie ik een mooie regel in:
["2018-07-19 21:03:18 +0000",99,4,0,"The wireless chip has crashed, a reboot is required until properly fixed."],

En heeeeeel veeel:
["2018-09-15 02:35:04 +0200",99,1,0,"Netcon recovered after missing %i ARP replies",[5]],

Zoals al aangegeven door @thehognl lijkt het er echt op de Toon2 problemen met ARP-requests/replies.
Reputatie 5
Badge +6
Hoe kom je bij die log bestanden?
Reputatie 4
Badge

Een manier welke wij in deze topic niet mogen bespreken 😉
maar hier wel: https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/rooten-van-toon-1767/index1.html
Reputatie 5
Badge +4

Een manier welke wij in deze topic niet mogen bespreken 😉
maar hier wel: https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/rooten-van-toon-1767/index1.html

Langleven de digitale wereld...
Reputatie 7
Badge +3
Nog eens even wat ping testen gedaan (50 packets verstuurd van 32 bytes). Jammer dat Toon 2 geen ethernet poort meer heeft......

Dit zijn de resultaten op een Toon 1:
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 2ms, Maximum = 6ms, Average = 2ms

Dit zijn de resultaten op een Toon 2:
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 3ms, Maximum = 254ms, Average = 57ms

Beide Toons hangen aan dezelfde Wifi router en staan naast elkaar.
Dit beeld is typisch voor alle Toons die ik in huis heb.
Echt werk aan de winkel voor Quby
Reputatie 5
Badge +6
Zojuist weer.. 3 herstarts in 15 minuten, zelfs een herstart tijdens het herstarten.. Toon2 werd helemaal zwart
Reputatie 7
Badge +3
Zojuist weer.. 3 herstarts in 15 minuten, zelfs een herstart tijdens het herstarten.. Toon2 werd helemaal zwart

dat is wel heel erg veel ja......In de logfile kan je zien waarom., maar dat kan alleen quby. Hopelijk kan een moderator dit voor je in gang zetten.
Reputatie 5
Badge +6
En weer 3x... pff... vorige keer was het ook rond deze tijd

Reageer