Toon2 herstart steeds | Eneco Community
vraag

Toon2 herstart steeds


Reputatie 5
Badge +6
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 528 reacties
Sinds 20:30, herstart Toon2 steeds om de 5 minuten of zo..

Is er een storing of zo?

Er is geen software update geweest zie.

84 Reacties

Zie je geen storingscode?
Reputatie 5
Badge +6
Nee, en herstarten is nu even gestopt. Kan je ergens een logboek inzien?
Jazeker kan dat, maar zelf kan je dat niet.
Dat kan een moderator voor je regelen.
Reputatie 7
Badge +3
Quby kan dat, moet je externe toegang aanzetten. Dan kan een moderator quby vragen een kijkje te nemen.
Reputatie 5
Badge +4
Hee da's nr. 2...
Reputatie 5
Badge +6
Hi Eneco, kunnen jullie eens kijken wat er aan de hand is geweest op 14 september tussen 20:30 en 21:00?

Toon2 herstarte zo’n 4 keer in dat halfuur
Reputatie 7
Badge +8
Waarschijnlijk is dit een corrupte WiFi driver. Toon2 schijnt bij sommige een corrupte WiFi driver te hebben.
Klopt Ricardo, vergelijkbaar met @competer
Daar is verder ook nog geen uitsluitsel over gekomen.
Reputatie 7
Badge +3
Correctie: iedere Toon 2 heeft dezelfde brakke wifi driver, de een merkt er alleen wat meer van dan een ander afhankelijk van de lokale netwerksituatie.
Hopelijk is het alleen een software kwestie wat gefixed kan worden. Als het een hardware kwestie is, zijn we verder van huis met zijn allen....
Reputatie 7
Badge +8
Correctie: iedere Toon 2 heeft dezelfde brakke wifi driver, de een merkt er alleen wat meer van dan een ander afhankelijk van de lokale netwerksituatie.
Hopelijk is het alleen een software kwestie wat gefixed kan worden. Als het een hardware kwestie is, zijn we verder van huis met zijn allen....


Ga maar uit van laatste... ?
Reputatie 6
Badge +2

Ga maar uit van laatste... ?
Weet je meer? Of is het een wilde gok van je?

Voor zover ik kan zien is de driver voor de murata wifi chip nog niet helemaal volwassen. Ik weet niet of dit de oorzaak is van het 'crashen' bij deze persoon (de logs zullen het vertellen). Het is natuurlijk wel de eerste verdachte.

Een toon kan ook restarten bij een storing van het service center waarbij het abonnement van de gebruiker incorrect staat. De toon gaat dan restarten om de verkeerde gewijzigde abonnementsgegevens te te laden.
Reputatie 7
Badge +8
Murata chip word afgeraden door de experts die ik heb gesproken van Lenovo, Dell, HP, Intel. Gistermiddag wat kanten opgebeld omdat ik toch meer wou weten.
Reputatie 6
Badge +2
Murata chip word afgeraden door de experts die ik heb gesproken van Lenovo, Dell, HP, Intel. Gistermiddag wat kanten opgebeld omdat ik toch meer wou weten.

Ok nou dan is de toon2 dus gedoomd om te mislukken. Dank voor je insider info!
Reputatie 6
Badge +2
Maar goed, nog geen oplossing dan dus. Gaat Eneco dan nu stoppen met leveren van de Toon2? mAiden, die altijd erg goed ingelicht is door zijn contacten bij Quby, geeft al aan dat de wifi chip wordt afgeraden. Dus lijkt het me verstandig dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht?

Moderators, weten jullie hier meer van? Of heeft @Juan wellicht een ander probleem met zijn Toon.
Reputatie 5
Badge +6
Doe mij maar een Toon3 dan... ??

Het ging goed tot gisteravond dus...
Wellicht kort een probleem, heb vandaag nog geen herstarts gezien.

Hoop dat de mods nog wel iets kunnen nazien.
Laat me maar weten als de support open moet.
Reputatie 7
Badge +3
Het leven is simpel: gewoon ieder dag je modem resetten, keteladapter en cv ketel 5 minuten stroomloos maken en externe toegang openzetten. Dan pakt een moderator het wel op..... 😂 😂

Maar goed, via slimme driver software zijn wellicht de hardware tekortkomingen misschien nog enigszins op te vangen. Anders wordt het een tijdje uitzitten totdat er een terugroep aktie komt voor Toon 2's. Hopelijk zonder blokkering van de root methode 😨 in de volgende hardware revisie.
Reputatie 5
Badge +4
Zou het ook een combi kunnen zijn tussen brakke driver en router van de klant waarom de 1 er meer last van heeft dan de ander. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad.
Reputatie 5
Badge +6
Heb hier een ConnectBox van Ziggo. Werkte prima met Toon1
Reputatie 5
Badge +4
Hier een Apple Airport Extreme laatste gen.
Reputatie 7
Badge +8
Maar goed, nog geen oplossing dan dus. Gaat Eneco dan nu stoppen met leveren van de Toon2? mAiden, die altijd erg goed ingelicht is door zijn contacten bij Quby, geeft al aan dat de wifi chip wordt afgeraden. Dus lijkt het me verstandig dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht?

Moderators, weten jullie hier meer van? Of heeft @Juan wellicht een ander probleem met zijn Toon.


Heb Quby niet gesproken over de WiFi chip van Toon2. 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Zou het ook een combi kunnen zijn tussen brakke driver en router van de klant waarom de 1 er meer last van heeft dan de ander. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad.

Zou kunnen, heb zelf ook nog niet kunnen reproduceren. Heb hier

3x Ubiquiti Unifi AP-AC Pro

1x Ubiquiti UniFi Switch US-8 Switch - 8 poorten

Dit werk ook prima met Toon.
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen @Juan

Wat vreemd dat Toon 4 keer in een half uur zichzelf heeft herstart 🤔. Hier kunnen meerdere factoren een oorzaak van zijn, maar aangezien het nu niet meer voorkomt stel ik voor de situatie aan te kijken. Mocht het nogmaals gebeuren, dan horen we het graag voor verder onderzoek.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +3
@Urgel Is het sowieso niet handig dat Quby even in de log kijkt waarom de herstarts plaatsvonden?
Het komt nu zo vaak voor dat ik me wel ongerust zou gaan te voelen bij Quby.
Reputatie 6
Badge
@Toonz

Ik wacht het graag nog even af. Voor nu lijkt @Juan er geen last meer van te hebben. Doet de issue zich weer voor, graag dat hij dan aan de belt trekt.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge +6
@Urgel
Liever voorkomen dan genezen.
Ik kan de support openzetten...

Wil liever geen herstarts meer

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen