Toon (woning wordt niet warm) | Eneco Community

Toon (woning wordt niet warm)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@AmbuTom

Graag hoor ik van je wanneer dit zich afspeelt dan kijken we het voor je na.
Van de week nogmaals toon buiten het programma om laten lopen. Dit keer heeft hij keurig netjes voorgewarmd voor het volgende normale programma. Het is dus geen bug.
Mooi bedankt voor de terugkoppeling!

En als je rekening houdt met wanneer je het warm wilt hebben stel je die tijd in dus!
Reputatie 2
Badge
Op 27 december heb ik hier gemeld dat mijn probleem eindelijk was opgelost. Sindsdien heeft mijn Toon werkelijk perfect gefunctioneerd, maar zonder dat er iets aan de installatie of instellingen is veranderd, is vanavond het probleem ineens weer terug.

Volgens programma staat Toon vanaf 17:40 uur op Comfort (21,0 graden), maar het wordt niet warmer dan 18,5 graden. Het stookvlammetje brandt de hele tijd op Toon, maar de ketel blijft in de wachtstand staan en stookt niet. Ik heb al een reset van Toon gedaan en ook een reset van de ketel, maar dat helpt niet. Als ik de ketel reset staat hij eerst in de opstartstand, dan springt hij op stoken en na een paar seconden stopt hij daarmee en gaat hij in de wachtstand. 

Heeft iemand enig idee? Ik vraag mij met name af hoe zoiets zomaar ineens weer kan ontstaan, zonder dat er iets veranderd is.
Reputatie 7
Badge +7
Jeroen76 wrote:

Op 27 december heb ik hier gemeld dat mijn probleem eindelijk was opgelost. Sindsdien heeft mijn Toon werkelijk perfect gefunctioneerd, maar zonder dat er iets aan de installatie of instellingen is veranderd, is vanavond het probleem ineens weer terug.

Volgens programma staat Toon vanaf 17:40 uur op Comfort (21,0 graden), maar het wordt niet warmer dan 18,5 graden. Het stookvlammetje brandt de hele tijd op Toon, maar de ketel blijft in de wachtstand staan en stookt niet. Ik heb al een reset van Toon gedaan en ook een reset van de ketel, maar dat helpt niet. Als ik de ketel reset staat hij eerst in de opstartstand, dan springt hij op stoken en na een paar seconden stopt hij daarmee en gaat hij in de wachtstand. 

Heeft iemand enig idee? Ik vraag mij met name af hoe zoiets zomaar ineens weer kan ontstaan, zonder dat er iets veranderd is.

heb je de ketelmodule van Toon ook gereset ?
Reputatie 2
Badge
De ketelmodule heb ik even uit het stopcontact getrokken en daarna weer ingestoken.
Reputatie 7
Badge +7
Jeroen76 wrote:

De ketelmodule heb ik even uit het stopcontact getrokken en daarna weer ingestoken.

vreemde zaak ,
is er dan toch niet iets mis met de circulatie van je c.v. ketel  of pomp ? / pompen?
hoe hoog is je water temperatuur in de c.v. ketel ? als dit optreed.
is de ketel niet in z,n beveiliging geschoten .

de rest om te kijken of het in Toon zit of in de c.v. ketel hebben we eigenlijk hier in het begin van het draadje al vermeld.

draadjes los maken aan c.v. zijde van de ketel module ( eerst stekker er uit)

draadjes een poosje tegen elkaar houden werkt dan de ketel wel en word de verwarming goed warm en komt je kamer op temperatuur
, dan is de conclusie dat de c.v. en pomp / pompen goed werken.
Reputatie 2
Badge
De temperatuurmeter op de ketel geeft ongeveer 85 graden aan. Op het verdeelblok van de vloerverwarming staat de temperatuurmeter op dit moment op 60 graden. En nog steeds brandt op Toon dus het stookvlammetje, maar staat de ketel in de wachtstand. Heb je iets aan deze gegevens? Zijn die temperatuurstanden goed?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Jeroen,

Ik moet mijn geheugen weer opfrissen (weet niet meer of je radiatoren hebt)
Zijn er nog radiatoren aangesloten op het suysteem?
Zo ja, kun je er tijdelijk eens één of twee open draaien en kijken of de werking wel goed gaat.
Reputatie 2
Badge
Dag Willem,

Op de bovenverdieping heb ik inderdaad radiatoren (ik werk met twee kleppen). Als ik boven de tweede thermostaat inschakel, gaat de ketel wel aan. 

Ook boven merk ik echter dat de ingestelde temperatuur niet helemaal gehaald wordt. De tweede thermostaat staat zo ingesteld dat het op de badkamer 's morgens 21,0 graden is. Dat was het de afgelopen weken ook, maar vanochtend was het maar 20,0 graden. Het verschilt maar een graad, maar het is opmerkelijk dat dit zich ineens precies tegelijk voordoet met het probleem dat ik beneden met de vloerverwarming heb. Opvallend is ook dat de radiator op de badkamer vanmorgen wel warm was, maar aanzienlijk minder heet dan anders. 

Nogmaals: alles werkte de afgelopen anderhalve maand perfect, en van de ene op de andere dag doen zich deze problemen voor. Ik ben gisteren alle radiatoren in het hele huis nog nagelopen, maar er is echt niets veranderd...
Reputatie 3
Badge +1
Jeroen76 wrote:

Dag Willem,

Op de bovenverdieping heb ik inderdaad radiatoren (ik werk met twee kleppen). Als ik boven de tweede thermostaat inschakel, gaat de ketel wel aan. 

Ook boven merk ik echter dat de ingestelde temperatuur niet helemaal gehaald wordt. De tweede thermostaat staat zo ingesteld dat het op de badkamer 's morgens 21,0 graden is. Dat was het de afgelopen weken ook, maar vanochtend was het maar 20,0 graden. Het verschilt maar een graad, maar het is opmerkelijk dat dit zich ineens precies tegelijk voordoet met het probleem dat ik beneden met de vloerverwarming heb. Opvallend is ook dat de radiator op de badkamer vanmorgen wel warm was, maar aanzienlijk minder heet dan anders. 

Nogmaals: alles werkte de afgelopen anderhalve maand perfect, en van de ene op de andere dag doen zich deze problemen voor. Ik ben gisteren alle radiatoren in het hele huis nog nagelopen, maar er is echt niets veranderd...

Hallo Jeroen,

Gaat de bovenzone gelijktijdig open met de benedenzone?
Kun je misschien aangeven wanneer welke zone op vragen staat (tijden).

Het kan zo zijn dat de bovenzone warm is en sluit.
Daarbij als de benedenzone(vloer) te warm wordt (60C) dan sluit daar ook de thermostaat.
Als nu het by-pass ventiel te weinig doorlaat kan het zijn dat de ketel uitgaat omdat deze zijn warmte niet kwijt kan.
Reputatie 2
Badge
Heel vreemd, maar vanavond werkt ineens alles weer zoals normaal. Ik heb eens gekeken naar de huidige temperatuurstanden om te zien waar het verschil zit met gisteren, toen het niet warm werd. De temperatuurmeter op de cv-ketel geeft nog steeds ongeveer 85 graden aan, maar de meter op het verdeelblok van de vloerverwarming staat nu op 35 graden in plaats van de 60 graden van gisteren. Dit lijkt me een duidelijke aanwijzing, alleen is me nog niet duidelijk waarvan. Ik hou het de komende dagen in de gaten. Als het probleem terug komt, ga ik verder met de suggesties en vragen hieronder... Tot zo ver bedankt voor alle hulp en meedenken!
Reputatie 7
Badge +7
60 graden op het verdeelblok ik toch echt te veel 35-45 is meer dan genoeg normaal gesproken.

ergens gaat er hier echt iets niet goed , ketel water temperatuur  te hoog ingesteld ?
aanvoer / retour ntc in ketel defect ?
thermostaat op verdeelblok defect.
pomp van c.v. niet goed
pomp op verdeelblok niet goed / of regeld niet goed.
klep / kleppen blijven hangen 
geen terugslag klep in verdeelblok aanwezig , of deze blijft hangen.
Reputatie 2
Badge
Alles werkt hier nog steeds normaal. Maar voor anderen die in de toekomst met een soortgelijk probleem kampen, wil ik toch mijn bevindingen nog even vermelden. De vorige keer was het probleem opgelost toen ik de thermostaatkraan van het verdeelblok terugdraaide van 8 naar 6. Toen het probleem zich anderhalve maand later opnieuw voordeed, snapte ik het niet, want de kraan stond nog steeds op 6. Ik heb hem zelfs teruggedraaid naar 4, maar het probleem bleef. Toen heb ik hem weer van 4 naar 6 gedraaid. Terwijl ik dat deed, hoorde ik in het verdeelblok een bonk. Vanaf dat moment werkte alles weer perfect. 

Die bonk in combinatie met de ideeën die Willem hieronder vermeldde, maakt dat het waarschijnlijk een (terugslag)klep is die was blijven hangen. Even "spelen" met de thermostaatkraan van het verdeelblok kan dat probleem blijkbaar verhelpen. Ik heb weer wat geleerd! 🙂
Goedeavond.
2 Dagen geleden is Toon geplaatst en sindsdien zit ik eigenlijk in de kou. Ondanks dat Toon aangeeft dat er 'gestookt' wordt doet mijn verwarming helemaal niets en slaat de ketel niet aan. Ik heb hem ingesteld op continu 30 graden en de temperatuur binnen is 15 graden. Er gebeurt werkelijk niets. Oh ja, en dan is er nog een probleem in de meterkast. Toon heeft verbinding met de meter-adapter maar de P1-kabel naar de slimme meter geeft storing. Deze is nieuw, onbeschadigd en correct aangesloten. Toch geeft Toon aan dat er een storing is.

Iemand de gouden oplossing? Ik ben het zat om met mijn jas aan voor de TV zitten...
Reputatie 7
Badge +7
wolbach wrote:

Goedeavond.
2 Dagen geleden is Toon geplaatst en sindsdien zit ik eigenlijk in de kou. Ondanks dat Toon aangeeft dat er 'gestookt' wordt doet mijn verwarming helemaal niets en slaat de ketel niet aan. Ik heb hem ingesteld op continu 30 graden en de temperatuur binnen is 15 graden. Er gebeurt werkelijk niets. Oh ja, en dan is er nog een probleem in de meterkast. Toon heeft verbinding met de meter-adapter maar de P1-kabel naar de slimme meter geeft storing. Deze is nieuw, onbeschadigd en correct aangesloten. Toch geeft Toon aan dat er een storing is.

Iemand de gouden oplossing? Ik ben het zat om met mijn jas aan voor de TV zitten...

ik neem aan dat je Eneco gebeld hebt gister ?
die is nl het eerste aanspreek punt.
zeker als Toon net geplaatst is.
Reputatie 4
Badge +4
@wolbach,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact zal er een monteur langskomen om de aansluiting van Toon te controleren. De monteur controleert dan ook gelijk de P1-kabel. We vernemen graag wanneer alles naar behoren werkt.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen