Toon (woning wordt niet warm) | Eneco Community

Toon (woning wordt niet warm)

• 25 november 2013
  • 67 reacties
  • 5159 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Sinds ik mijn toon heb krijg ik mijn huis niet meer fatsoenlijk warm, de toon lijkt maar wat te doen waar die zelf zin in heeft???

Ik heb de programma's weg, thuis en slapen op 19,5 staan en comfort op 20,5. Maar hij stookt er telkens een graad onder en houdt dan vervolgens op. Als ik hem daarna reboot geeft hij de gemeten temperatuur weer ineens een graad hoger aan? Dit is de basisfunctionaliteit van het ding en het werkt simpelweg niet.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Andere keren verwarmt hij overigens weer terwijl de temperatuur wel in orde is (hij is dan niet aan het voorverwarmen voor een ander programma).
Reputatie 7
Badge +6
Beste adijk,

Hartelijk welom op het forum! Bereik je de gewenste temperatuur niet of heb je het idee dat de temperatuurweergave niet klopt?
Als je temperatuurweergave niet correct is kan je kijken of er iets ingevuld staat bij menu-meer-systeem-verwarming-correctie temperatuurmeting. Als je 't idee hebt dat Toon niet stookt terwijl dat wel zou moeten kijken we graag met je mee. Dan wil ik je wel vragen de toegang klantenservice aan te zetten.

Als je Toon opnieuw start dan heeft Toon een paar minuten de tijd nodig om de temperatuur te calibreren, dus dat er dan iets anders wordt weergegeven kan kloppen.
Ik bereik de temperatuur niet. Net als nu staat de thermostaatal een tijd op 20,5 (volgens het programma), maar het is maar 19,5 graad binnen en hij gaat ook niet stoken. De functie hulp of afstand staat in ieder geval aan.
Hoe lang heb je Toon eigenlijk?
Een maand of twee.
Nou na 60 dagen zou het inleren wel over moeten zijn, hoewel het inleren een continue proces is!
Dan zou ik maar over gaan om in kleine stapjes bv 0,5 grd de temperatuur handmatig te wijzigen.
Tussen door wel Toon de kans geven daarop te kunnen inleren.
Maar je kan natuurlijk ook even de uitkomst toegang klantenservice afwachten..................
Reputatie 2
Badge
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. De afgelopen twee weken had ik het probleem dat Toon de temperatuur niet correct leek te meten. Ik heb dat eerst met een handmatige correctie aangepast, maar inmiddels lijkt de weergegeven temperatuur aardig te kloppen en heb ik de correctie eruit gehaald. Probleem is nu echter dat het niet warm genoeg wordt. Comfort staat ingesteld op 21,0 graden, maar het wordt niet warmer dan 19,5.  Toon laat dan wel het stookvlammetje zien, maar de ketel gaat niet aan. 

Dit is nu al een dag of vier zo. Het wordt niet meer aangenaam warm in huis,

Ik heb al geprobeerd Toon te resetten, en ook de adapter bij de ketel uit het stopcontact te trekken en opnieuw in te schakelen, maar dat helpt allemaal niet. Als ik op Toon de temperatuur verhoog naar bijvoorbeeld 23 of 24 graden, dan slaat de ketel onmiddellijk aan. Het is dus ook niet zo dat de ketel niet reageert. Toon lijkt echter niet op het juiste moment het signaal te geven dat de ketel moet gaan stoken.

Kan een moderator ook eens bij mijn Toon inloggen om te proberen het probleem te verhelpen?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Adijk,

Ik kan niet exact zien hoe lang je een programma gebruikt, gebruikte je de eerste 2 a 3 weken van november een programma? Als dit zo is dan wil ik je vriendelijk verzoeken om de toegang nog even aan te laten staan, dan speel ik het door aan de software beheerders. Hij bereikt het setpoint inderdaad niet en het verschil is erg groot. Ik koppel zo snel mogelijk aan je terug.
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen76,

Jammer om te vernemen dat het niet aangenaam warm wordt in je woning, ondanks dat je de correctie temperatuur al hebt geprobeerd.
Kan je de toegang klantenservice aanzetten? Dan kunnen we inderdaad meekijken en het verder onderzoeken.

Ik hoor graag als die functie aan staat.
Reputatie 2
Badge
Beste Danielle, de toegang staat nu aan. De temperatuurmeting klopte weer niet overigens. Digitale thermometer in de woonkamer geeft 19,8 graden aan, Toon meet 20,5. Ik heb nu correctie -0,7 ingegeven. Toon zegt nu (met correctie) dus dat het 20,0 graden is. Volgens programma moet het hier nu 21,0 graden zijn, maar Toon zet de ketel niet aan.

Bedankt alvast voor de moeite!
Reputatie 2
Badge
En nog even een aanvulling: ik heb vanavond de temperatuur zelfs op 24 graden gezet in de hoop het warm te krijgen, maar het blijft niet warmer worden dan ongeveer 19,5. 
Reputatie 7
Badge +7
En nog even een aanvulling: ik heb vanavond de temperatuur zelfs op 24 graden gezet in de hoop het warm te krijgen, maar het blijft niet warmer worden dan ongeveer 19,5. 

ik denk dat er dan toch iets mis is met je c.v. 
haal de ketel module er eens tussen uit bij je ketel , verbind de draadje,s en hang je oude thermostaat eens op .
werkt het dan wel goed ?
staat de c.v. ketel instelling wel goed in Toon?

eerst schrijf je :
Als ik op Toon de temperatuur verhoog naar bijvoorbeeld 23 of 24 graden, dan slaat de ketel onmiddellijk aan. Het is dus ook niet zo dat de ketel niet reageert.

en nu schrijf je :
ik heb vanavond de temperatuur zelfs op 24 graden gezet in de hoop het warm te krijgen, maar het blijft niet warmer worden dan ongeveer 19,5. 

wat is het nu ??
Reputatie 2
Badge
Beste jvdl, nog even een reactie voor het slapen gaan. Wat is het nu? Zoals ik schreef: eerst was het zo dat de ketel wel aansloeg als ik de temperatuur verhoogde, maar vanavond sloeg de ketel niet aan, ook al zette ik de temperatuur op 24 graden. Af en toe ging de ketel wel heel even aan, maar vervolgens stopte hij weer, (lang) voordat de op Toon ingestelde temperatuur was bereikt.

De oude thermostaat heb ik niet meer, dus daar kan ik niet mee experimenteren. Draden los gaan halen is niet mijn eerste keuze. Ik heb Toon door een monteur laten installeren via Eneco, dus ik ga liever niet zelf rommelen met de installatie. Bovendien heeft Toon de eerste maanden goed gefunctioneerd. De problemen begonnen voor mij pas na de laatste software-update.
Reputatie 7
Badge +7
Beste jvdl, nog even een reactie voor het slapen gaan. Wat is het nu? Zoals ik schreef: eerst was het zo dat de ketel wel aansloeg als ik de temperatuur verhoogde, maar vanavond sloeg de ketel niet aan, ook al zette ik de temperatuur op 24 graden. Af en toe ging de ketel wel heel even aan, maar vervolgens stopte hij weer, (lang) voordat de op Toon ingestelde temperatuur was bereikt.

De oude thermostaat heb ik niet meer, dus daar kan ik niet mee experimenteren. Draden los gaan halen is niet mijn eerste keuze. Ik heb Toon door een monteur laten installeren via Eneco, dus ik ga liever niet zelf rommelen met de installatie. Bovendien heeft Toon de eerste maanden goed gefunctioneerd. De problemen begonnen voor mij pas na de laatste software-update.

dan niets doen als je niet technies aangelecht bent.,
Reputatie 2
Badge
Ik hoop dat de klantenservice het probleem kan vinden door in te loggen op mijn Toon. We zitten nu al dagenlang in een te koude kamer 's avonds, en dat is niet prettig.
Natuurlijk, want ze kunnen alles uitlezen?
En in de kou zitten slaat natuurlijk nergens op!
Zet de thermostaat dan desnoods op 25 grd..........................
Reputatie 7
Badge +7
of ketel module los
en een poosje draadjes tegen elkaar aan van de cv ketel
en hoppa de verwarming brand 

zoals Ton al zegt in de kou zitte is niet nodig,

een beetje zelf  initiatief :rolleyes:
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen76,

Bedankt voor je duidelijke aanvullingen.
Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 2
Badge
@Danielle: dank je wel. Ik dacht eigenlijk dat jullie al iets gedaan hadden. Gisteren werkte alles namelijk plotseling weer naar behoren, zonder dat ik verder iets aan Toon of aan de CV-installatie heb veranderd. Het werd wel een graadje warmer dan ik had ingesteld, maar ik neem aan dat Toon dat met de zelfleerfunctie wel oplost. In totaal heeft het een dag of zes/zeven geduurd dat het niet warmer werd dan 19,5 graden. Gisteren werd het 22 graden. Ik zal even in de gaten houden hoe het de komende dagen gaat. 

Ik zal de toegang voor de klantenservice wel aan laten staan. Misschien kunnen jullie door in te loggen wel zien waar de afgelopen week het probleem heeft gezeten en kan er iets worden aangepast om te voorkomen dat het nog eens gebeurt.

Reputatie 2
Badge
@Danielle: helaas blijkt het toch niet opgelost. Nadat zondagavond de gewenste temperatuur werd bereikt, werd het gisteravond niet warmer dan 20,5 graden. Dat is maar een halve graad onder de ingestelde temperatuur, maar ik wilde het toch iets warmer stoken. Ik heb Toon op 24 graden gezet, maar het werd niet warmer. De temperatuur zakte zelfs naar 20,0 graden.

vanavond werd het zelfs niet warmer dan 19,5 graden, terwijl het programma nog steeds 21 graden voorschreef. Ik hoop dus dat jullie het kunnen oplossen.
Reputatie 2
Badge
En vanavond wederom niet warmer dan 19,5 graden... :(
Reputatie 7
Badge +7
En vanavond wederom niet warmer dan 19,5 graden... :(

is er dan toch iets niet mis met je cv ketel ??
Reputatie 7
Badge +6
@Adijk

Ik zorg ervoor dat een monteur contact met je opneemt om de werking tussen Toon en je ketel te controleren.
Reputatie 2
Badge
@Folkert: was dat bericht voor mij bedoeld?
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen76

Nee dat bericht niet 😉, maar ook jij wordt gecontacteerd door onze installatiebedrijven.