Toon werkt niet meer na slimme meter wissel | Eneco Community
vraag

Toon werkt niet meer na slimme meter wissel

• 18 maart 2019
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Vandaag een slimme elektra meter geplaatst door enexis. de gasmeter is nog niet vervangen vanwege leveringsproblemen. Nu heb ik daarom de keuze gemaakt dan maar even alleen gas te meten echter mijn meteradapter is ook spanningsloos geweest en stuurt nu de sensor niet meer aan. wel blauw lichtje maar geen waarden . ook zijn de meterstanden niet meer actueel. mijn huidige verbruik staat op - 14850 ! wat kan ik nog doen om de gasmeting weer aan de praat te krijgen?

5 Reacties

Door de P1 kabel niet te gebruiken en de overgebleven sensor op het ledje van slimme stroommeter te plaatsen.
In Toon®️ dient bij de meetmodule weer de keuze analoog gemaakt te worden voor stroom en gas.
Alles zal dan weer normaal werken.
Je kan ook een eerder topic over hetzelfde onderwerp even nalezen.

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/geen-gasverbruik-registratie-naar-plaatsen-slimme-stroom-meter-21331
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@W.M.H.N. van Genechten[/h4]
Welkom op het forum en bedankt voor je bericht.Hebben de tips van Brandje geholpen?

Groet,

Folkert
Ja inmiddels heb ik de slimme meter via het oogje en lampje aan de praat. dus oude situatie weer hersteld. enige wat nog moet synchen is denk ik de meterstand die staat nog met een rare waarde. ik wacht even af . morgen nog eens checken. dankjewel
Graag gedaan!
Ik denk dat na 24:00 uur de stand weer normaal zal zijn.
Als er morgen nog aanvullende vragen zijn dan horen we het wel.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen