Toon werkt niet | Eneco Community
beantwoord

Toon werkt niet

Reputatie 3
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 186 reacties
Bij (nog steeds!) gebrek aan een overzichtspagina waar vermeld staat dat er een storing is, wat deze storing is en wat je eventueel zelf kunt doen om dit te verhelpen ook maar een nieuw topic.

Nu al dagen dat mijn Toon geen weer en verkeer heeft. En dus kan er van buitenaf ook niet verbonden worden met Toon. Ik heb zojuist Toon herstart, maar dat lost het probleem niet op.

Blijft dit nu zo tot en met dinsdag? Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Nogmaals: het gaat echt nergens over, dat het voor Eneco support schijnbaar handiger is om ieder topic afzonderlijk te behandelen in plaats van een keer te investeren in een simpele status pagina.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 13 maart 2017, 15:52

@Plantje

Ik bedoel inderdaad een reset van de Toon zelf. We adviseren het regelmatig, maar ik kan begrijpen dat dit zoeken is in alle topics en reacties. Het gaat erom dat als de app niet werkt, dit 99% van de tijd te maken heeft met de internetverbinding. Door een harde reset uit te voeren, start je deze opnieuw (en schoon) op.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Mee eens. Zou een hoop van dezelfde topics schelen als er een pagina is waar actuele storingen vermeld worden.

Er is wel een pagina op http://allestoringen.nl/storing/eneco, maar dat is dan niet van Eneco, en kan ook geen updates geven.

Doe er wat mee, Eneco.
Reputatie 2
Badge +4
Het blijft tobben bij Eneco
Reputatie 3
Badge +2
Och... dat ze eens een keer of af en toe eens storing hebben zal me worst wezen.
Wat ik vervelender vind is de manier waarop ik kan uitvogelen of het een Eneco storing is of iets met mijn Toon. Ik moet dan telkens naar het forum en daar een beetje zoeken of er meer berichten zijn van storing. En dan standaard even door het antwoord van Brandje (meestal dat je je router moet resetten) heen lezen en kijken of er nog echte antwoorden zijn...

Ik kan me niet voorstellen dat dit voor Eneco fijn werkt...
Ik moet dan telkens naar het forum en daar een beetje zoeken of er meer berichten zijn van storing. En dan standaard even door het antwoord van Brandje (meestal dat je je router moet resetten) heen lezen en kijken of er nog echte antwoorden zijn...

Ik kan me niet voorstellen dat dit voor Eneco fijn werkt...

Als jij online verschijnt krijg je standaard geen reactie en zeker geen advies van mij dus wees niet bevreest. :P
Jij zoekt het gewoon zelf even uit, toch?:P
Ga ik door degenen die er wel baat bij hebben van advies te voorzien.
Voorbeelden genoeg, die weer een werkende Toon en App hebben daardoor de afgelopen dagen!
Reputatie 7
Badge +5
Beste Plantje,

Zodra wij merken dat er een storing gaande is (die langer loopt dan we verwachten), proberen wij zo snel mogelijk een topic te plaatsen. In dit geval, heeft de storing niet betrekking op iedereen en doet de storing zich buiten onze kantoortijden voor. Hierdoor is er geen topic geplaatst. Voor nu heb ik helaas geen andere handelingen, dan de algemene resets die je kan proberen.

Ik wil je wel bedanken voor je feedback. We gaan zeker het idee van een 'storingspagina' meenemen.

Groet,
Denise
Reputatie 3
Badge +2
Dank voor het antwoord Denise. Die reset dat is naar ik aanneem een reset van de Toon. Dat heb ik gisteren wel al even geprobeerd, maar zal ik zometeen nogmaals uitvoeren. Kun je bevestigen dat het de Toon is die ik moet resetten?

Een storingspagina is gewoon bijzonder klantvriendelijk. Je kunt er bovendien ook mensen adviseren om in sommige gevallen helemaal niets te doen en geduld te hebben :)

Met vriendelijke groeten,
Rudi
Reputatie 5
Badge +1
Volkomen mee eens dat zoals @Plantje vermeld dat er nog steeds, heb ik persoonlijk zelf ook al meerdere keren op dit forum aangegeven, er tot op heden geen pagina/vermelding is dat vermeld dat er een storing is en hoe men het beste kan handelen. Dit voorkomt zeker ergernis bij mensen, jammer dat Eneco maar ook de moderatoren op deze berichten/suggesties totaal niet antwoorden.

Niet mee eens dat er mensen totaal nietszeggende berichten plaatsen en andere forumleden die wel de bedoeling hebben anderen met hun probleem te helpen hiermede schofferen of belachelijk proberen te maken.

Het advies van Eneco is altijd nog geweest, stroomloos maken van Toon, router en modem.
Reputatie 3
Badge +2
Het advies van Eneco is altijd nog geweest, stroomloos maken van Toon, router en modem.
Ik heb dat vanuit Eneco nooit gelezen. (Ook lastig om eerder genoemde reden waar je het gelukkig mee eens bent 😉 :er is geen overzicht van wat Eneco ondervindt aan storingen en adviseert om te doen )
En als dat echt nodig is dan moet ook daar eens goed naar gekeken worden! Als een client van een netwerk een probleem heeft dan kan het eigenlijk niet nodig zijn om de router en het modem te resetten om de client weer te laten werken.
Reputatie 5
Badge +1
Juist dit gebrek aan een overzicht zorgt voor een continue stroom aan topics bij problemen en hoe men dit kan proberen op te lossen. Het meest ergerlijke is ook dat mensen de adviezen niet uitvoeren en commentaar hebben op forumleden die anderen proberen te helpen. Dit verziekt de sfeer totaal!

Eneco is aan zet om z.s.m. een storingspagina aan te maken en hier duidelijk op de openingspagina van dit forum naar te verwijzen in het geval van een storing. En geen excuus van, we waren er even niet want het is weekend of buiten kantoortijden, of niet iedereen heeft er last van.

Er zijn diverse moderators van dienst, laat 1 van deze moderators in een soort schema dan buiten kantooruren het forum eens bezoeken, ze zien dan in een explosie van berichten dat er iets aan de hand is en kunnen dan de storingspagina activeren. Het is gewoon op deze manier slechte reclame voor Toon en Eneco en voorkomt ergernis.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb net wel de pagina met zelfhulp video's gevonden. Daar wordt echter niet gerept over het stroomloos maken van modem en/of router. Aan de andere kant wordt er ook niet geadviseerd om de Toon een reset te geven in geval van problemen.
Reputatie 7
Badge +5
@Allen

Ik heb helaas enkele reacties moeten verwijderen. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken het on topic te houden en de discussies over in dit geval de Toon app te laten gaan. Het op de persoon spelen is hierbij niet nodig.
Juist dit gebrek aan een overzicht zorgt voor een continue stroom aan topics bij problemen en hoe men dit kan proberen op te losse. Het meest ergerlijke is ook dat mensen de adviezen niet uitvoeren en commentaar hebben op forumleden die anderen proberen te helpen. Dit verziekt de sfeer totaal!

Eneco is aan zet om z.s.m. een storingspagina aan te maken en hier duidelijk op de openingspagina van dit forum te verwijzen in het geval van een storing. En geen excuus te waren er even niet want het is weekend of buiten kantoortijden, of niet iedereen heeft er last van.

Er zijn diverse moderators van dienst, laat 1 van deze moderators in een soort schema dan buiten kantooruren het forum eens bezoeken, ze zien dan in een explosie van berichten dat er iets aan de hand is en kunnen dan de storingspagina activeren. Het is gewoon op deze manier slechte reclame voor Toon en Eneco.

Ja Ton, op dat gebied is nog veel te winnen.
Er is wel een storingspagina, maar de info, als die er al is, is erg summier.
Ook ik mis eigenlijk een kleine opsomming van handelingen, zodat mede forumleden dat kunnen uitproberen.
Wie weet komt het er nog eens van.
Scheelt misschien een hoop reacties en adviezen en daarop weer, soms respectloze, opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +5
@Plantje

Ik bedoel inderdaad een reset van de Toon zelf. We adviseren het regelmatig, maar ik kan begrijpen dat dit zoeken is in alle topics en reacties. Het gaat erom dat als de app niet werkt, dit 99% van de tijd te maken heeft met de internetverbinding. Door een harde reset uit te voeren, start je deze opnieuw (en schoon) op.
Reputatie 3
Badge +2
Ja Ton, op dat gebied is nog veel te winnen.
Er is wel een storingspagina, maar de info, als die er al is, is erg summier.
Ook ik mis eigenlijk een kleine opsomming van handelingen, zodat mede forumleden dat kunnen uitproberen.
Wie weet komt het er nog eens van.
Scheelt misschien een hoop reacties en adviezen en daarop weer, soms respectloze, opmerkingen.

Een opsomming van handelingen mis ik ook absoluut. Ook hoofdreden van mijn post.
Noemen dat ik enkel lees dat jij telkens het advies geeft om modem en router stroomloos te maken is niet respectloos. Ik geef enkel aan, dat ik het verwacht van het support team van Eneco.
Reputatie 3
Badge +2
@Plantje

Dank je, Denise, that's all I needed to know! 😃
Reputatie 5
Badge +1
Eneco moet de voorlichting duidelijk verbeteren, hoop werk aan de winkel.

@Plantje, Toon resetten is niet voldoende.
Zoals vermeld, Toon, router en modem een minuutje stroomloos maken. Dan is uw probleem wellicht opgelost. Zo niet dan is er meer aan de hand en uw toegang open zetten zodat Eneco van buitenaf een kijkje kan nemen wat het probleem is. Laat even weten wat de stand van zaken NA het stroomloos zetten is.
Reputatie 3
Badge +2
Tot nog toe is de enige reactie die ik van Eneco gehad heb, dat de Toon een reset moet hebben.