Toon werkt helemaal niet meer | Eneco Community
beantwoord

Toon werkt helemaal niet meer

Een paar dagen geleden gaf Toon aan dat die geen netwerkverbinding meer had. Na herstart van router gebeurde niets. Op dat moment heb ik gister herstart van Toon gedaan, maar sinds die tijd heb ik een zwart scherm en heb ik dus geen thermostaat meer.
Heeft iemand een idee?
Groeten,
Ferry
icon

Beste antwoord door FerryBode 31 maart 2018, 12:18

Ik heb de storingsdienst gebeld! Er komt vandaag nog een monteur!
Bedankt voor jullie hulp allemaal!
Groeten,
Ferry
Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zit de stekker van Toon bij de CV ketel er goed in? Probeer anders is een andere stopcontact?

Zit Toon correct en goed op de muurplaat bevestigd?
Bedankt voor je reactie!
Heb stekker nagekeken, die zit goed. Maar ook in ander stopcontact geprobeerd.
Toon zit ook goed op de muurplaat.
Helaas nog steeds een zwart scherm.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @FerryBode,

En dat net voor het Paasweekend! Had je toevallig ook al geprobeerd Toon zelf even los te klikken van de backplate (muurplaat)?

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +9
Aangezien Toon en zwart scherm laat zien. Gaan mij vermoedens naar geen stroom.

De tip van Denise kan je altijd ook nog even proberen. Wie weet pak hij hem dan opeens wel.

Kleine stekkertje wat in de keteladapter moet, zit daar ook in?
Hoi Denise,
Heb ik net ook gedaan! Maar gebeurt ook niets. Ik baal dat ik gisteren de herstart heb gedaan, want daarvoor kon ik in ieder geval de thermostaat nog bedienen...
Hoi mAiden,
Dat stekkertje zit er ook in. Maar als het de stroom is hoe kan het dan dat Toon voor de herstart nog wel gewoon stroom had?
Ferry
De Toon module bij je CV kan uiteraard elke moment een keer defect raken.
En dan krijgt Toon z'n 24 volt bv niet meer. Ik ben bang dat het monteurswerk wordt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi mAiden,
Dat stekkertje zit er ook in. Maar als het de stroom is hoe kan het dan dat Toon voor de herstart nog wel gewoon stroom had?
Ferry

Ik vermoed dat Toon geen stroom toevoer krijg. Het is een aanname die ik doe hé, kan best dat je keteladapter stuk is, maar dat kan ik niet beoordelen.
Brandje, dat wordt dan wachten tot dinsdag....ben ik bang!
En dat geldt uiteraard ook voor de adapter die deze module voedt. Ook die kan de geest geven, maar die kan je makkelijk met een multimeter doormeten.
Brandje, dat wordt dan wachten tot dinsdag....ben ik bang!

Dat lijkt mij eigenlijk sterk; ik denk dat Denise toch de storingsdienst zou kunnen inschakelen.
Of jij zelf kan in ieder geval bellen met 088 895 59 59 en in het weekend wordt je dan ook doorgeschakeld naar de storingsdienst.
Groeten,
Ferry
Groeten,
Ferry

Top!?
Daar hoopte ik op. ?
Dan komt het vast goed?
Reputatie 7
Badge +5
@FerryBode

Top, goed gehandeld! Wij kunnen zelf (als moderators) in de weekenden geen monteur aansturen, dus het was uiteindelijk een telefoontje naar de storingsdienst geworden. Nog een goed (en storingsvrij) Paasweekend gewenst!

Reageer