Toon via P1 op SAGEM XS210 ESMR5 | Eneco Community
beantwoord

Toon via P1 op SAGEM XS210 ESMR5

Hoi, ik heb een Toon via P1 aansloten op een SAGEM XS210 ESMR5 slimme meter.Meet module is een 6500-1102-0401 firmware 35/37. Komt geen data door. Wanneer ik een analoge sensor aansluit (en dus daarvoor opnieuw instel) werkt het wel. Toon / Meetmodule zijn dus an sich in orde.

Iemand enige ervaring hiermee, lees op het forum dat sommige slimme meters een nieuwere meetmodule moeten hebben. Maar welke dan, en hoe kom ik hieraan ?

m.v.g. Marcel.
icon

Beste antwoord door Brandje 30 januari 2019, 12:50

Dat weet Folkert wel, denk ik!
Het is gewoon SERVICE!
Komt mede omdat het een 0401 type is😉

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Je heb de verkeerde meteradapter, deze ondersteun geen slimme meters.
Even wachten tot een moderator reageert. Heb overigens dezelfde slimme meter, als je de juiste meteradapter heb, werk het perfect.
Hoi Marcel @Marcel1973

Deze meetmodule eindigend op 0401 is ongeschikt voor slimme meters.
Eneco kan je een nieuwe toesturen als je een abonnement hebt.
Ah, ok. Bedankt. Heb helaas geen abonnement bij Eneco, dus iemand een idee hoe ik een andere meetadapter ergens kan kopen ?
Reputatie 7
Badge +6
@Marcel1973

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Alle meetmodules zijn geschikt voor deze meter behalve de 0401 meter. ik zorg er voor dat je een nieuwe meetmodule opgestuurd krijgt. Dit duurt maximaal 10 werkdagen maar gaat in de regel sneller.

Groet,

Folkert
Dat vermoedde ik al!
Dan zal je op marktplaats moeten gaan zoeken of een proefabonnement afsluiten.

Update:
Kijk Folkert heeft al gereageerd!
Klasse!👍👍
Folkert wrote:

@Marcel1973

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Alle meetmodules zijn geschikt voor deze meter behalve de 0401 meter. ik zorg er voor dat je een nieuwe meetmodule opgestuurd krijgt. Dit duurt maximaal 10 werkdagen maar gaat in de regel sneller.

Groet,

Folkert

Hoi Folkert, dat zou mooi zijn 🙂 , zoals ik als schreef heb ik helaas geen Eneco abonnement. Dus hoe kunnen we dit dan regelen ?
Dat weet Folkert wel, denk ik!
Het is gewoon SERVICE!
Komt mede omdat het een 0401 type is😉
@Folkert @Brandje Dat zou helemaal geweldig zijn, maar zonder Abbo weet die niet waar ik woon 🙂, en om dat nu hier op het forum te zetten. Vandaar de vraag.
Aiiii dat is een goeie!
Stuur Folkert even een privé berichtje.
Reputatie 7
Badge +6
@Marcel1973

Kun je mij een privébericht sturen met je adresgegevens? Tip je kunt nu tijdelijk ook gratis een abonnement nemen voor de eerste drie maanden, dan kun je bekijken of di bevalt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen