Toon verliest verbinding met router | Eneco Community
vraag

Toon verliest verbinding met router

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Afgelopen week heb ik regelmatig te maken gehad met het probleem dat Toon de verbinding met de router verloor, en dat is gewoon zeer irritant. Uiteraard maak je dan opnieuw verbinding, maar vaak zag hij de SSID van onze router niet eens meer, terwijl die gewoon wel bestand (ik kon gewoon internetten via WiFi etc.).

Uiteindelijk heb ik op advies van Vincent van de Twitter-webcare de software geupdated, die hij heeft gepushed, en nu werkt het wel. Ik vind het wel apart dat het opeens vaak zijn verbinding verloor, zelf na een reboot, stroomloosmaken van Toon, de meter-adapter stroomlos maken, meetadapter ontkoppelen etc.

Nu lijkt Toon met de nieuwe software stabiel, en houd mijn vingers gekruisd! Maar wat kan het verklaren dat de oude software van Toon zijn WiFi verbinding steeds verloor? Mijn router (Fritzbox 7581) heeft naar mijn weten zijn laatste update update ongeveer 3 á 4 weken geleden gehad, maar de problemen met Toon begonnen vorige week.

Hoe is het te verklaren dat hij de router niet vond? Zijn er ook problemen bekend dat hij soms moeite heeft met een WiFi-Extender (FritzRepeater)? Ik hoop dat Toon nu blijft werken zoals het hoort, maar vreemd is het wel!

5 Reacties

Reputatie 6
Badge
@Ariën

Super vervelend als de verbinding tussen Toon en je router plots verloren gaat. Ik ben dan ook blij te vernemen dat de update, die Vincent naar je gepushed heeft, de oplossing heeft geboden.
Had je na het stroomloos maken van Toon ook je router stroomloos gemaakt? Vaak is dit ook nodig om de verbinding tussen beiden weer tot stand te brengen.

Momenteel vinden er aan onze kant geen storingen plaats die jouw situatie kunnen verklaren.
Wellicht zijn er meerdere forumleden met dezelfde set-up (FritzBox en Fritzrepeater) als jou die hierover kunnen meediscussiëren.
Voor nu zijn mij echter geen meldingen hierover bekend. Laten we wachten op een eventuele reactie van mede community leden.

Groet, Urgel
Badge
Mijn router heb ik toen ook gereset wat toen niet tot de oplossing bood.

Met de nieuwe update lijkt alles stabieler, ik houd vinger aan de pols.
Reputatie 6
Badge
@Ariën

Hier ben ik heel benieuwd naar. Ik ga ervan uit dat het met de nieuwe update stabiel blijft draaien. Mocht dit niet het geval zijn dan vernemen we het graag voor verdere onderzoek.
Reputatie 5
Badge
Ik las in de andere post van @Ariën dat hij een repeater heeft waarvan de naam van het ssid hetzelfde is als van de router. Volgens mij heb ik eerder gelezen dat dit ook wel eens voor problemen zorgt... misschien dus de naam van 1 van de 2 veranderen... dat verklaart overigens niet dat het opeens niet meer werkt.
Reputatie 1
Badge +1
De bekende D01 fout.
Gewoon negeren. Ik reageer er niet eens meer op.
Op een of andere manier is Toon zelf in staat om na enige tijd toch weer de router te vinden.

Instabiel dus inderdaad ;-)

Peter

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen