Toon verliest verbinding | Eneco Community
beantwoord

Toon verliest verbinding

• 13 november 2017
  • 34 reacties
  • 994 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 78 reacties
Goedemiddag allemaal,

ik heb een nieuw internet modem gehad met 2,4 ghz en 5ghz verbinding.
Beide heb ik een andere naam gegeven wel zo makkelijk :-)
Wat mijn nu zo op valt is dat toon na de update cq modem wissel (zelfde tijd gebeurt) vaak de verbinding kwijt is.
heeft iemand een idee?

Groet,
Xsjlo
icon

Beste antwoord door Toonz 26 november 2017, 09:42

Voorlopig wachten we eerst nog op een erkenning van Eneco dat er überhaupt een probleem is met de wifi functie in de nieuwste release. Tot nu toe wordt het allemaal afgewimpeld als router problemen........wellicht kunnen ze beter die fix voor de KRACK security terugdraaien todat er een stabiele fix is. Het risico van KRACK voor een normale user is minimaal....... Maar we gaan het (niet) zien in 4.10....
Bekijk origineel

34 Reacties

Als het alleen maar na een update is, zou ik er geen verdere aandacht aan schenken.
Vervelender is het als het zomaar op een gegeven moment zicht voor doet.
Is het de WiFI die dan wegvalt of de verbinding met het SC?
Reputatie 2
Badge +2
De hele verbinding met het SC is dan weg.
Zal als ik het weer zie wel een foto maken van het scherm.
Het is maar voor een paar minuten elke keer maar toch.
Reputatie 7
Badge +4
In de laatste update is ook de WPA module bijgewerkt om het recente KRACK beveiligings issue te patchen. Mogelijk zorgt dat bij velen toch voor instabiele verbindingen eventueel in combinatie met bepaalde (security settings op) de routers. Gecombineerd met de reeds voldoende besproken notificatiebalk is het inderdaad vervelend voor de eindgebruiker. Bij deze pleit ik voor een onderzoekje door de ontwikkelaars om een en ander uit te kunnen sluiten en eventueel tot aanbevelingen te komen hoe dit te voorkomen.
De hele verbinding met het SC is dan weg.
Zal als ik het weer zie wel een foto maken van het scherm.
Het is maar voor een paar minuten elke keer maar toch.

Hoi xsjlo,@xsjlo
Oké dus de WiFi verbinding van Toon met je modem is wel stabiel?
Reputatie 2
Badge +2
alles met wifi blijft werken, behalve Toontje
alles met wifi blijft werken, behalve Toontje

Hoi @xsjlo
Dat alles blijft werken wil ik geloven, maar ik doelde op de WiFi puur tussen Toon en modem.
Dus ik begrijp dat die toch niet stabiel is, dat daarna ook de verbinding met het SC dan uitvalt is dan logisch.
Ik wacht de foto even af.

Wat is trouwens de huidige software versie van je Toon?
Reputatie 1
Badge
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen, alles via WiFi werkte behalve Toon. Voor mij was de oplossing om Toon te herstarten en hierna draaide Toon weer als een zonnetje.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen, alles via WiFi werkte behalve Toon. Voor mij was de oplossing om Toon te herstarten en hierna draaide Toon weer als een zonnetje.

Helaas ook al eens geprobeerd. Dacht ook dat dat de oplossing was.
Je zou nog een een foto plaatsen of heb je geen uitval meer gehad.
Reputatie 2
Badge +2
@Brandje Nee op dit moment nog niet, en ik zit in de werkkamer nu nog, straks zit ik in de woonkamer en dan kan ik het zien.

Groet,
Xsjlo
Oké ik wacht het af.
Geef ook de software versie van je Toon even door en wat is het merk en type van je nieuwe modem?

Ik hoor het wel.
Hier precies hetzelfde. Na de laatste update verliest de Toon continue voor een paar minuten de internetverbinding, meerdere keren per uur.
Al mijn andere WiFi verbindingen tot twee verdiepingen hoog zijn stabiel behalve mijn Toon.
Resetten , kanaal wijzigen bieden geen uitkomst.
Zou graag zien dat men dit oploste. Kan ik ook terug, niet verwacht dat ik dit ooit zou vragen, de Toon terug zetten naar een oude versie.
Reputatie 7
Badge +4
Siebo, je bent niet eerste. Ik hoop dat de ontwikkelaars hier nu eens een keer serieus naar gaan kijken in plaats van hier op het forum adviezen te laten rondstrooien om alles tig keer uit en aan te zetten. DeToon is wat dit betreft een ontzettend stabiel apparaat en het operating system zit prima in elkaar. Uit en aanzetten om wifi problemen op te lossen zou normaal gesproken nooit nodig moeten zijn. Deze problemen zijn pas goed begonnen na de laatste release met daarin een update van een van de modules die met wifi te maken hebben. Lijkt me toch wel een nader onderzoek waard. Tenzij we hier tot in lengte van dagen willen blijven roeptoeteren om steeds de keteladapter 30sec van het stroom te halen. Liever een gedegen oplossing.....
Reputatie 2
Badge +2
Zoals beloofd, hierbij een foto van de storing.
Ben benieuwd wat @Brandje er van vind
Oké dus idd je lokale WiFi geeft Toon geen internet.
Om nou te controleren of het Toon is die de boosdoener is maak nu eens verbinding met je hotspot van je smartphone
Om nou te controleren of het Toon is die de boosdoener is maak nu eens verbinding met je hotspot van je smartphone

Heb ik ook al geprobeerd, Toon blijft problemen geven.
De wifi is het probleem niet de aonstsbiel Toon is het probleem.
Weet niet wst maar in de laatste update hebben ze iets veranderd wat het probleem geeft.
Dus Toon developers werk aan de winkel fiks het!
Reputatie 2
Badge +2
Het probleem zit hem niet in het modem. De laptop werkt gewoon het is echt toon die een issue heeft. Heb het de hele tijd gemonitort.

Weet niet wst maar in de laatste update hebben ze iets veranderd wat het probleem geeft.

Het gaat er nu om of bij de ts iets anders misschien speelt; hij heeft immers net een nieuw modem??
Reputatie 2
Badge +2
Ik stop ermee. Wacht wel een update van Toon af. Alles op wifi werkt gewoon de hele dag door. Alleen Toon wil niet dus ik ben er voor mezelf al uit.
Toon heeft gewoon een issue..

Het gaat er nu om of bij de ts iets anders misschien speelt; hij heeft immers net een nieuw modem??

Als bij hem ook alles goed werkt behalve zijn Toon lijjt me dat duidelijk genoeg.
Hij heeft exact hetzelfde probleem sls anderen en dat ligt echt asn de Toon
Goed dat je iets probeert maar denk dat het beter is dat de Toon mannen concreet iets gaan recht zetten.😉
Ik stop ermee. Wacht wel een update van Toon af. Alles op wifi werkt gewoon de hele dsg dior. Alleen Toon wil niet dus ik ben er voor mezelf al uit.
Toon heeft gewoon een issue..

Gelijk heb je
Hoi @xsjlo

Daarom vroeg ik ook naar de software versie die nu op je Toon draait
Reputatie 2
Badge +2
Heb net van de week de laatste update binnengehaald.
Oké ik zie 'm nu staan in je onderschrift; het is duidelijk!
Reputatie 7
Badge +4
Wanneer gaan terzake kundigen hier nu eens naar kijken? Eneco, waar zijn jullie? En analyseren wat er precies aan de hand is. Terwijl zij dat onderzoeken kan dit topic misschien even worden gelocked.... Pffffff

Reageer