Toon verkeerd geïnstalleerd | Eneco Community
vraag

Toon verkeerd geïnstalleerd

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Een maand geleden is bij mij Toon geïnstalleerd. Gevolg hiervan is dat het gasverbruik meer dan verdubbeld is, en mijn vloer steenkoud. Hierover meerdere keren contact gehad met Eneco, waarna software updates en verschillende resets volgden. Zelfs de mededeling dat ik niet af moest gaan op het telwerk van de meter omdat het een onjuiste indicatie zou geven. Dat is anders wel wat ik betalen moet! Uiteindelijk mijn eigen installateur erbij gehaald, en wat blijkt... Ik had een modulerende thermostaat. Toon is door de monteur aangesloten op aan/uit met het verhaal tegen mijn vrouw dat de ketel niet modulerend was. Mijn installateur heeft mij de opentherm aansluiting aangewezen dus het kan wel degelijk. Eerst een dag mijn oude thermostaat teruggeplaatst die communiceert met ebus van Vaillant, en het gasverbruik daalt met 6 m3 per dag.
Toon was dus verkeerd geïnstalleerd, met 147 m3 teveel aan gasverbruik. Ik wil Eneco graag met klem verzoeken uitsluitend monteurs met verstand van zaken naar de klant te sturen, om torenhoge kosten bij de onwetende klant te voorkomen. Toon is prima verder, maar in de rest ben ik zwaar teleurgesteld.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Mwb,

Jeetje, daar schrik ik wel van! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je meer gas verbruikt, omdat de monteur Toon aan/uit heeft aangesloten. Dat het gasverbruik nu weer stabiel is, is natuurlijk goed om te lezen. Ik geef jouw feedback hierover door, dit is natuurlijk niet de gang van zaken zoals wij die voor ogen hebben.

Dank voor het melden!

Groet,
Mike

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen