toon verhoogd de temperatuur niet | Eneco Community
vraag

toon verhoogd de temperatuur niet

Ik heb sinds enkele maanden een toon. Nu wil ik de kachel aanzetten en de toon geeft aan dat het in huis 20 graden is. Ik zet de toon naar 24 en zet de kachels open. deze worden warmer. alleen blijft de toon op 20 graden staan en toont hij dus niet dat het 24 graden is. Weet iemand de oplossing. Gisteren tot de conclusie gekomen dat de monteur de draden verkeerd had gemonteerd in de ketel, deze omgezet. Maar daar is het probleem nog niet bij opgelost. Ik weet nu wel dat wanneer er een vlammetje staat dat er dan wordt gestookt. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen.

1 Reactie

Hoi leroy,
De draden omgezet? Van A/U naar OpenTherm?
Bedoel je dus andere klemmen gebruikt?
Over welke CV hebben we het? Geef ook je type nr even door.
Toen de monteur Toon installeerde werkte de CV toen wel?
Kan je ook nog even een foto plaatsen van het aansluitblok op je CV?

Dat Toon geen 24grd toont is m.i. goed, want getoond wordt is de actuele temperatuur rondom Toon. Pas als de gevraagde temperatuur bereikt is (24) zal Toon ook dan die temperatuur op het display aangeven.

Aan het vlammetje kan je dus zien dat Toon warmte vraagt en de temperatuur zal dan stijgen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen