Toon vannacht om 00.00 uur gestopt | Eneco Community
vraag

Toon vannacht om 00.00 uur gestopt

• 27 november 2013
  • 76 reacties
  • 1605 Bekeken

Ook bij andere mensen vannacht exact om 00.00 uur Toon gestopt met weergave van data? Vanochend even gereset en na 30 minuten ging hij het weer doen, maar nu geen weergave meer in de nachtelijke uren. Komt dit nog terug Eneco?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

76 Reacties

Ik zie ook de temperatuur correctie weg is en dat de temperatuur weer veel te hoog wordt weergegeven.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo marcvanderstelt,

De temperatuur in het homescherm die na de herstart te hoog wordt weergegeven heeft te maken met de kalibratie van de temperatuurmeting.
Bij mij start Toon dan altijd op 23,5C enloopt dan langzaam af.
Folkert schrijft gisteren dat dit een paar minuten duurt, bij mij is dat altijd meer als een half uur voordat de normale kamertemperatuur weer wordt weergegeven.

Over de rest kan ik je niets vertellen.
Hij staat nu 3 uur later nog steeds op 22,5 graad terwijl mijn eigen meter aangeeft dat het in de kamer 18,6 graden is.
Ik vermoed dat er vannacht iets niet lekker is gegaan, want exact om 00.00 uur begon dit.
Reputatie 3
Badge +1
Dat is niet normaal inderdaad.
We wachten het af 🙂
Hier met domme meters is vannacht gewoon het dataverbruik doorgelopen van 23:59 uur naar 0:00 uur en verder.
De vaatwasser liep, dus het verbruik is keurig in de grafiek af te lezen!
Hebben jullie soms slimme meters waar zich dit voordoet?
En qua temperatuur is er helemaal niks aan de hand.
Ik heb 'nog' geen slimme meters die komen pas over een maand of 3.
Dan is het wel heel vreemd allemaal; bij mij is er geen uitval/opstart geweest!
Maar ik heb gelukkig nooit van die rare zaken; ook qua temperatuur instelling.
Je zegt ook andere mensen; is er dan door anderen ook melding hier van gedaan?
In een ander topic?
Reputatie 7
Badge +6
@Marcvanderstelt,

Bedankt voor de melding.
We hebben je situatie bekeken en dit lijkt op een onderbrekening in het elektriciteitsverbruik, want gas was niet onderbroken in dat tijdsbestek. Mogelijk was er iets met de meteradapter.
De temperatuur wordt na een reset herberekend. Dit kan een tijd duren voordat de temperatuur weer goed weergegeven wordt. Is dit inmiddels nu correct? Apart dat de correctie temperatuur is verdwenen na de reset. Kan je kijken of de correctie temperatuur nu blijft staan als je hem weer invoert?
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb 'nog' geen slimme meters die komen pas over een maand of 3.

Beter, scheelt en hoop gezeur 🙂
Dat is te hopen voor je.

Ik heb Toon inmiddels 13 maanden op domme meters; ik ken het gezeur niet......................
Hoewel er kleine voordelen zitten aan slimme meters ben ik voorlopig nog erg blij met m'n realtime gasverbruik!
Beter, scheelt en hoop gezeur :)

Wat voor gezeur? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen!
@Marcvanderstelt,

Bedankt voor de melding.
We hebben je situatie bekeken en dit lijkt op een onderbrekening in het elektriciteitsverbruik, want gas was niet onderbroken in dat tijdsbestek. Mogelijk was er iets met de meteradapter.
De temperatuur wordt na een reset herberekend. Dit kan een tijd duren voordat de temperatuur weer goed weergegeven wordt. Is dit inmiddels nu correct? Apart dat de correctie temperatuur is verdwenen na de reset. Kan je kijken of de correctie temperatuur nu blijft staan als je hem weer invoert?

De temperatuur is niet correct en ik heb nu het aangepast met -1,7 graden, ben benieuwd of dit nu goed blijft staan.
Als het weer voorkomt zal het laten weten.

Precies; ik ben ook nieuwsgierig naar dat gezeur........................
Reputatie 7
Badge +6
Hallo marcvanderstelt,

De temperatuur in het homescherm die na de herstart te hoog wordt weergegeven heeft te maken met de kalibratie van de temperatuurmeting.
Bij mij start Toon dan altijd op 23,5C enloopt dan langzaam af.
Folkert schrijft gisteren dat dit een paar minuten duurt, bij mij is dat altijd meer als een half uur voordat de normale kamertemperatuur weer wordt weergegeven.

Over de rest kan ik je niets vertellen.

@het_toontje

Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd en je hebt gelijk, het duurt meer dan een paar minuten tegenwoordig en kan zelfs iets langer dan een uur duren.
Het is na uren nog steeds een te hoge temperatuur, heb hem zelfs nu moeten bijstellen naar -2.4 anders blijft hij te warm aangeven.
Reputatie 1
Badge +1

Het grootste voordeel bij slimme meters zit het feit dat bij analoge meters de sensors wel eens willen losgaan en daardoor stopt het doorgeven van het verbruik naar de toon. Jongsleden is bij mijn ex een toon geplaatst (september) en sindsdien hebben de sensors al 2 keer losgelaten waardoor de toon het verbruik niet meer doorkreeg. Ik heb ze nu vastgezet met nagellijm. Dat "gezeur" zal je met slimme meters niet hebben. Ik heb zelf ook domme meters gehad en werd redelijk geagateerd dat de sensors 3 keer loslieten waardoor (herhaling) de toon geen verbruik doorkreeg, uiteindelijk vlug slimme meters aangevraagd en sindsdien geen 1 keer en probleem gehad tussen de meter adapters en de toon.

Als je zoals brandje iedere sec wilt zien of er gas word verbruikt dan hou de domme meters, bij slimme meters word dat iedere uur bijgewerkt.
 En brandje, je weet verdomd goed dat deze iseu speelt dus niet onschuldig gaan zeggen "ja ben ook wel benieuwdt welk gezeur" want met je bijna 5000 postings weet je verdraaid goed dat dit behoorlijk vaak voorkomt...
Ieder uur? uhhhh dat is me niet verteld lijkt me een bug of onwenselijke feature!
En electro ook ieder uur met een slime meter.
Reputatie 1
Badge +1
Ieder uur? uhhhh dat is me niet verteld lijkt me een bug of onwenselijke feature!
En electro ook ieder uur met een slime meter.

Nee, stroom is net als analoog iedere 10 sec, gas is ieder uur, is geen bug of onwenselijke iets maar een keuze geweest van eneco/stedin zelf.
Nee, stroom is net als analoog iedere 10 sec, gas is ieder uur, is geen bug of onwenselijke iets maar een keuze geweest van eneco/stedin zelf.

Een keuze van een bedrijf is een feature en ik vind deze weldegelijk voor mij onwenselijk.
Het geeft mij ook nieuw licht dat ze dus alleen maar een digitale electrameter gaan plaatsen, geen gas.
Reputatie 1
Badge +1
Een keuze van een bedrijf is een feature en ik vind deze weldegelijk voor mij onwenselijk.
Het geeft mij ook nieuw licht dat ze dus alleen maar een digitale electrameter gaan plaatsen, geen gas.

Die keuze is volgens mij ook mogelijk, dan duim ik mee dat je geen loslatende sensor krijgt op gas want dat is toch vervelend als je bijvoorbeeld en dag niet kijkt en blijkt dat de sensor is losgelaten/verschoven en je 1 dag geen verbruikt hebt in je toon.

Ik heb het gezien bij de aanleg van toon bij mijn ex, de monteur heeft en partij staan hanesen om verbruik zichtbaar te krijgen, papiertje er tussen en maar scuiven en nog en keer, weer geen verbruik, weer opnieuw en dat bijna en half uur lang. Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik en de monteur hadden het over de slimme meters waarop de monteur zei "als ik een aanleg van toon doe met slimme meters ben ik een half uur eerder klaar dan op analoge meters...ondingen gewoon" en dat zegt een monteur die zoiets al 10-tallen keren heeft gedaan. Geeft toch en kleine indicatie hoe de monteur(s) er zelf over denken.
Ik ga het morgen even navragen.

En brandje, je weet verdomd goed dat deze iseu speelt dus niet onschuldig gaan zeggen "ja ben ook wel benieuwdt welk gezeur" want met je bijna 5000 postings weet je verdraaid goed dat dit behoorlijk vaak voorkomt...

Je maakt nu een geweldige fout. Ik ben gewend om niet alle 5000 postings in m'n geheugen op te slaan.
Dus vind ik je opmerking een beetje flauw. Op een gegeven moment kom je ergens in en dan is het niet meer dan netjes dat je even een herinnering geeft. Je zoekt kennelijk het slechtste in een mens, dan ben je bij mij toch verkeerd!
Zo gaan we hier natuurlijk niet met elkaar om. En als ik iets schrijf kan je er van uit gaan dat ik verdomd serieus ben; anders zou ik misschien nog een smilley (waar ik in principe een hekel aan heb) hebben geplaatst!

Hoi Marc,

De keuze achteraf het gas per uur te melden schijnt te maken te hebben met de ingebouwde batterij; dus is het pure het belang om met die batterij zo lang mogelijk te doen!
Je maakt nu een geweldige fout. Ik ben gewend om niet alle 5000 postings in m'n geheugen op te slaan.
Dus vind ik je opmerking een beetje flauw. Op een gegeven moment kom je ergens in en dan is het niet meer dan netjes dat je even een herinnering geeft. Je zoekt kennelijk het slechtste in een mens, dan ben je bij mij toch verkeerd!
Zo gaan we hier natuurlijk niet met elkaar om. En als ik iets schrijf kan je er van uit gaan dat ik verdomd serieus ben; anders zou ik misschien nog een smilley (waar ik in principe een hekel aan heb) hebben geplaatst!

Is er iemand van het forum die Brandje zijn naam kan aanpassen naar Aangebrandje? hehe 😉