TOON uit >verwarming aan | Eneco Community
vraag

TOON uit >verwarming aan

• 16 augustus 2018
  • 38 reacties
  • 504 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 90 reacties
Gedurende de gehele zomer staat mijn TOON op 'WEG' 16°C
Tot mijn grote verbazing staat vanochtend mijn CV aan.
Radiatoren flink warm..
Op TOON geen 'vlammetje'
Kamertemp staat op 23°C
Stekker uit CV gehaald.
Toon geeft ditect keurig de melding :
geen connectie met CV ketel.
Vervolgens naar werk ....
Iemand enig idee ??

Met dank alvast voor de reacties !

38 Reacties

Heb je ook via menu/support de externe klantentoegang op Aan gezet?
Dan kan een moderator zien of Toon®️ een wamtevraag/stookopdracht heeft gedaan.
Reputatie 4
Badge +1
Staat AAN
Reputatie 5
Badge
@RobW

Je huis voelde zeker aan als een persoonlijke sauna, nietwaar? Lijkt me niet de bedoeling en ik kijk graag even mee naar wat er precies aan de hand is. Op dit moment krijg ik de melding dat de externe toegang van Toon niet aan staat waardoor dit helaas niet mogelijk is. Ik zie ook in je bericht dat je op dit moment op je werk bent en ik wil je graag vragen als je thuis bent om de externe toegang alsnog aan te zetten via Menu > Toon Support >Externe toegang AAN

Wat je ook kunt proberen is de stekker van de CV ketel er weer in doen om te checken of alles weer naar behoren werkt. In veel gevallen kan de reset al zorgen voor de oplossing. Maar mocht dit toch niet het geval zijn, dan gaan we aan de slag om te kijken wat we voor je kunnen doen.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +8
Gok dat dit een Vaillant dingetje is.. Toon zou bij een stookopdracht ook een vlammetje laten zien (Dit staat zo ingesteld in de Thermostaat app van Toon. Vlammetje word in thermostaat app geforceerd).

Wat het zou kunnen zijn, is dat je driewegklep defect is. Dan wil de ketel warm water aanmaken, maar je driewegklep staat op CV, dus al het warme water stroomt je radiators in.
Controleer als je heb gedoucht eens of de radiator die het dichts bij je CV ketel hang, eens of die warm is / word. Is dat het geval, word tijd om je installateur te bellen.. Dan dien die klep vervangen te worden..

Mocht je driewegklep in orde zijn.. Heb je geen zomerstand/winterstand? Zowel, probeer hem eens op de zomerstand te zetten? Dan mag die niet gaan stoken, want je zet hiermee de CV functie uit, warm water functie laat je aan. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Driewegklep juist in het vroege voorjaar vervangen, maar je weet maar nooit. ..
Ik hou dit in gedachte ! Dank hiervoor
Reputatie 4
Badge +1
@RobW

..... Op dit moment krijg ik de melding dat de externe toegang van Toon niet aan staat waardoor dit helaas niet mogelijk is. Ik zie ook in je bericht dat je op dit moment op je werk bent en ik wil je graag vragen als je thuis bent om de externe toegang alsnog aan te zetten via Menu > Toon Support >Externe toegang AAN
Groet,
Glenn

Hé ik dacht dat deze nog aanstond van een vorige keer.
Zet deze vanmiddag alsnog aan.
Gr. Rob
Reputatie 5
Badge
@RobW

Kan het misschien kloppen dat dit langer dan 2 weken geleden is dat je de externe toegang aan hebt gezet? Na 2 weken zal de externe toegang namelijk zichzelf uitschakelen ivm privacy.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +8
@RobW

Kan het misschien kloppen dat dit langer dan 2 weken geleden is dat je de externe toegang aan hebt gezet? Na 2 weken zal de externe toegang namelijk zichzelf uitschakelen ivm privacy.

Groet,
Glenn

Uhhh @Glenn,

Externe zal na 1 dag automatisch sluiten. Volgens mij word dat ook nu weergeven op Toon. ?
Reputatie 5
Badge
@mAiden

We hebben het extra nagevraagd just in case, maar ik kan bij deze bevestigen dat het 2 weken is ;)
Maar als je andere ervaringen hebt, laat het zeker even weten dan kunnen we daar naar kijken.

Groet,
Glenn

Uhhh @Glenn,

Externe zal na 1 dag automatisch sluiten. Volgens mij word dat ook nu weergeven op Toon. ?

Hoi Ricardo,
Ik heb nog even gekeken bij de “i” van support, maar een termijn wordt niet genoemd.
Ik weet niet anders dat na 2/3 dagen de verbinding automatisch wordt verbroken.

Maar als Glenn het heeft nagevraagd is dat kennelijk gewijzigd. Weer wat geleerd.
Reputatie 7
Badge +8

Uhhh @Glenn,

Hoi Ricardo,
Ik heb nog even gekeken bij de “i” van support, maar een termijn wordt niet genoemd.
Ik weet niet anders dat na 2/3 dagen de verbinding automatisch wordt verbroken.

Maar als Glenn het heeft nagevraagd is dat kennelijk gewijzigd. Weer wat geleerd.

Hoi Ton,

Dacht dat het werd aangegeven, dat ik ook dat had gelezen. Inderdaad weer wat geleerd. Overigens ben ik benieuwd of die inderdaad 2weken open blijf, ga hem vanavond open zetten, kijken hoelang die dat blijft. Ik weet ook niet beter dan dat dat en paar dagen is ivm privacy.
Geen vlammetje op Toon en toch warme radiatoren, dan gok ik ook op een hangende driewegklep. Radiatoren worden dan warm tijdens het warmwater warmhoudfunctie, het beste is die functie uitschakelen en de driewegklep weer na laten kijken.
Je kan het proberen een cv stookopdracht te forceren en daarna warmwater tappen om de klep heen en weer goed te laten bewegen, herhaal dat 2 of 3 keer.
Reputatie 4
Badge +1
@Glenn
Externe toegang staat nu aan.
Bij thuiskomst stekker CV weer in stpkntkt.
Ging direct z'n voorraad ww bijwarmen en direct werdenook de radioatoren warm dus bijna zeker probleem driewegklep.
Op advies zojuist een CV warmte-vraag gedaan. Radiator gaat branden op TOON.
Radiatoren worden warm.
Vervolgens daarbij de ww-kraan open gedraait. Kraantje op TOON gaat branden. Tijdrns ww-tappen de CV-warmte-vraag op TOON uitgezet en daarna ww-kraan dicht.
Nu maar even wachten of radiatoren niet blijven opwarmen. Zo wie zo installaterur bellen ...
Reputatie 4
Badge +1
@Glenn
Radiatoren bleven warm. Stekker CV eruit. Vanavond komt installateur langs 🙂
Dan weet je het nou wat er aan de hand is. Wat voor ketel Merk, model is het?
Hoi Pedro,

Zie z'n onderschrift. Zijn CV is dus nu 14 jaar oud.
Ben ik ff blij met m’n Intergas (voor de niet-kenners, die heeft geen 3-weg klep)
Oh ja... daar let ik nooit op.😁
Geldt voor mij ook hoor Pedro.
Komt ook omdat de tekst zo flets is.
Reputatie 4
Badge +1
Gisteravond driewegklep vervangen
Zat helemaal vast...

@INTERGAS-gebruikers:
Hoe werkt dat dan zónder drieweg klep??
Reputatie 7
Badge +8
Zat helemaal vast...

@INTERGAS-gebruikers:

Volgens mij word het tapwater door de hoofd warmtewisselaar verwarmd bij Intergas. Dit zorgt er voor dat een secundaire warmtewisselaar overbodig is, waardoor je dus ook geen driewegklep nodig bent.
Zat helemaal vast...

@INTERGAS-gebruikers:

Hoi Rob,

Je huidige CV is straks aan vervanging toe.
Intergas is echt een aanrader.
Hier staat de werking gemeld, beter kan ik het niet uitleggen:

http://remar.nl/intergas-cv-ketels/
Reputatie 6
Badge +2
@RobW

Wat fijn om te lezen dat de storing verholpen is 🙂
Reputatie 4
Badge +1
@Brandje
Dank voor de info !
En ik begrijp dat Toon met deze CV ook prima werkt (OpenTherm) ?
Reputatie 7
Badge +8
@Brandje
Dank voor de info !

Intergas werkt meer dan prima op OpenTherm aansluiting samen met Toon.
Bij sommige Intergas ketels is het zelfs dan mogelijk om Warm Water aan en uit te zetten via Toon, of de aanvoertemperatuur in te stellen..
@Brandje
Dank voor de info !

Graag gedaan Rob!
Nou dat kan je wel zeggen.
Als er veel problemen waren voorheen met bepaalde merken CV’s dan kwam vaak het geheel probleemloos werken van Intergas met Toon®️ weer ter sprake.
Ook bv het op Toon®️ instellen tapwater Aan/uit werkt via OpenTherm met Toon®️.
Een aanrader vinden velen hier; en ik niet uitgezonderd met m’n Intergas Tapcomfort HR22.

Reageer