Toon traag sinds update | Eneco Community

Toon traag sinds update

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

71 Reacties

Toon is een leuk hebbedingetje en barst van de bugs. Ik heb na de update mijn toon al meer keren opgestart dan mijn imac in 10 jaar. Die start hooguit 2 x per jaar op en dat is omdat er een software update is.

Nou het gadget-gehalte is er na 5 jaar wel van af hoor!
Barst van de bugs? Dat is maar zeer relatief; er zijn nu een paar die problemen hebben na de Cloud, maar ook die zullen ongetwijfeld ook opgelost worden.
Het SC is sinds een tijdje zeer stabiel en blijft je Toon het dan niet goed doen, is één keer op de wijze van door Eneco geadviseerde reset voldoende.
Daarna zal je het binnen je eigen configuratie moeten zoeken; zeker als het SC gewoon werkt.

En blijft het dan toch een ergenis, nou gewoon er mee stoppen uiteraard, want er zijn belangrijker zaken in je leven/wereld.

Ik zeg nergens dat Toon superieur is, of dat het voor mij de 'hemel' is..
Ik geef je alleen aan, dat bij Computers het vaak als eerste word gevraagd om het desbetreffende apparaat opnieuw op te starten, waar het intern geheugen word leeggemaakt.. Waardoor dit veel problemen kan oplossen!

Het is gewoon de eerst stap die een support medewerker moet stellen/vragen!

Vergeet niet: Toon draait op een 'tablet', Toon software is gebaseerd op Linux! ;)

Uit deze reacties zie je maar weer welk verkeerd beeld men heeft over hoe de ander over Toon denkt. Toon is een apparaat wat het inzicht in je energieverbruik/opwek inzichtelijk maakt. Dat is waar het omdraait.
En bewezen is dat Toon®️ daar prima toe in staat is.

Er zijn er die prima weten waar een (harde) reset voor dient en er zijn er die meteen aanslaan als het over een (harde) reset gaat en onvoldoende kennelijk begrijpen wat Ricardo nog even duidelijk uitlegt.

Sommigen presteren om het resetten diverse keren achter elkaar uit te voeren.

En diegenen, die het thuis met de configuratie prima voor elkaar hebben, hebben zelden ergens last van. Als ik 2 keer per jaar Toon opnieuw opstart is het veel.

Vandaar mijn advies: "wordt het een ergenis", ja, gewoon mee stoppen, uiteraard wel advies inwinnen voor herstel, dat lijkt me evident!
Badge +5
@Yobotje

Ik ga dit voorleggen aan de softwarebeheerders om te kijken of zij uitsluitsel kunnen geven. Kan je enige indicatie geven van hoe vaak dit gebeurt?

Hoi Denise, na zo'n dag of zeven is de traagheid weer merkbaar. Na twee weken onwerkbaar. De keer dat ik de spanning eraf heb gehaald leek het of hij niet meer reageerde. De 30 sec die ik daarbij aangaf betekenen dat Toon niet reageerd op de toetsen maar zeeeeeer traag er achteraankomt met al zijn reacties waarbij het lijkt of er zo'n 30 sec tussen zit.
Houdt me svp op de hoogte desnoods via pm want ik krijg geen email en dit topic wordt extreem vervuild waardoor ik moeite heb de eventuele antwoorden terug te vinden.
Is het overigens mogelijk de overige bij jullie in behandeling zijnde items van mij via pm te ontvangen zoolganger mijn favorieten niet via email binnenkomen? (Insided probleem)
Badge +5
Nog ff wat hout op het vuur gooien....
Toon kost ook nog eens extra geld om een klikaanklikuit aan te schaffen.... Toon is een geweldig ding.. ??

Als je daar nu eens mee stopt dan kan ik wat makkelijker m'n antwoord vinden in deze reeks van reacties die je losmaakt. Maak er desnoods een aparte topic van.
Reputatie 7
Badge +4
@Yobotje

Duidelijk, dankjewel. Ik meld dit probleem bij onze softwarebeheerders en zal je via een privébericht op de hoogte houden. Ik durf niet te zeggen wie wat voor je in de gaten houdt of aan het uitzoeken is, maar ga voor je vragen of hier rekening mee gehouden kan worden.
Reputatie 5
Badge +5
Ik sluit mij geheel bij Theo aan qua de traagheid van Toon.
Vanmorgen was dat hier ook weer het geval.
Na de automatische reset van Toon is het probleem weer een paar dagen over.
De methode om Toon 5 minuten van de stroom af te halen
biedt ook maar een paar dagen soelaas.

Het probleem is al een tijdje ook bij Quby bekend.
Is al eens naar gekeken, maar het zou om een incidenteel geval gaan.
Dit is toen niet een juiste constatering geweest, want het is duidelijk dat er meer mensen zijn die dit probleem ervaren.

Toon is een leuk hebbedingetje en barst van de bugs. Ik heb na de update mijn toon al meer keren opgestart dan mijn imac in 10 jaar. Die start hooguit 2 x per jaar op en dat is omdat er een software update is.

Nou het gadget-gehalte is er na 5 jaar wel van af hoor!
Barst van de bugs? Dat is maar zeer relatief; er zijn nu een paar die problemen hebben na de Cloud, maar ook die zullen ongetwijfeld ook opgelost worden.
Het SC is sinds een tijdje zeer stabiel en blijft je Toon het dan niet goed doen, is één keer op de wijze van door Eneco geadviseerde reset voldoende.
Daarna zal je het binnen je eigen configuratie moeten zoeken; zeker als het SC gewoon werkt.

En blijft het dan toch een ergenis, nou gewoon er mee stoppen uiteraard, want er zijn belangrijker zaken in je leven/wereld.

Niet mee eens. Het is duidelijk dat er hier pro eneco en toon aanhangers zijn. Maar als je het forum er hier eens op nakijkt dan is denk ik 80 % alleen maar klachten over het niet of niet goed functioneren van toon. En toon zou op linux werken. Mijn ipad werkt ook op linux gebaseerd. Die hoef ik nooit te herstarten of te resetten. Het is gewoon te vaak dat je naar de ketelmodule kan rennen of je toon weer te moeten resetten. Een x zoiets moeten doen om het ding weer in het gareel te krijgen ok. Maar het ligt altijd aan de andere hardware. Maar laat het maar zitten. De toon aanhangers zullen toon nooit afkraken. Maar wel de hele dag in het forum roepen reset je modem reset je router enz. Want toon kan het niet zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Misschien offtopic gezeur.. Misschien ook wel erg frustrerend!
Ik begrijp ze helaas wel. Maar een grote klachten web hoeft het hier ook niet te worden. Gisteren een Toon enquête ingevuld. Ik zie het contact met Eneco graag tegemoet.
Denk ook graag mee om die frustraties in de toekomst te voorkomen.
Jammer dat sommige mensen altijd hun gelijk willen halen en direct om de moderator roepen.
Hier is de Toon ook weer langzaam.... Toen ik op het groene duimpje drukte duurde het enkele seconden voor hij oversprong....
Waardeloze rotzooi die te duur betaald is.....?
Badge +5
@Fabrom, @Yobotje en @R.O.Y.,

De tip is om Toon 5 minuten stroomloos te maken of van de muur te klikken. We zijn benieuwd of de traagheid dan verdwenen is.
Laten jullie het weten?

Hallo Danielle, het verschil is duidelijk merkbaar. Bedankt.

Hallo Danielle, vanmorgen heb ik Toon weer langere tijd spanningsloos moeten maken omdat reacties op bediening meer dan 30 ? sec uitbleven. Dit fenomeen valt me op en is nooit zo geweest en lijkt me niet dat dit structureel moet worden omdat vervolgens het inleerproces verstoord wordt en de kachel aansluitend gaat branden omdat het kouder is dan in werkelijkheid.

Graag je reactie.

Hallo Danielle, Folkert Denise of andere moderator.
Al enkele dagen is het WiFi symbool weer heel vaak lichtgrijs en is Toon®️ trager aan het worden. Zo traag dat er achter het scherm wat niet ververst de aanaakbediening wel verwerkt wordt, met andere woorden ik controleer de verbinding via het menu en dat scherm ververst zich extreem traag in de richting van tiental(en) seconden. Raak je het scherm vaker aan dan wanneer het ververst is dan blijkt later dat de programmaschakelaar uit is gezet of de temperatuur bijgesteld naar een ander programma. In het menu van beschikbare netwerken blijft het rondje maar draaien zonder iets te vinden ondanks dat er wel de juiste SSID vermeld wordt.

De combinatie van een grijs Wifi symbool in dit topic https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/wifi-symbool-op-toon-regelmatig-lichtgrijs-ipv-donkergrijs-13787/index1.html#post141895 vermeld en een nagenoeg onbedienbaar scherm roepen om hulp. Naar mijn mening staat het met elkaar in verband.
Zodra de keteladapter 5 minuten uit is geweest komt Toon®️ terug met een donker Wifi signaal en normale schermreactie ook van het beschikbare netwerk wordt weer snel het overzicht van andere netwerken geheel gevuld.
Mijn internet verbinding is 50 up en down en reactie snelheid van overige Wifi verbindingen zijn niet anders dan ik gewend ben echter met toon valt na zo'n 2 weken na een harde reset niet te leven.

Wat is hieraan te doen zonder het inleerproces steeds maar weer te vernietigen en zonder mijn historie te verliezen door een andere Toon®️.

De problemen dateren van de laatste software aanpassing althans sinds die periode.
Graag een spoedige reactie van een van jullie.
Btw: de toegang voor klantenservice staat aan.
Reputatie 5
Badge +6
Toon stroomloos maken, hoe doe je dat ook alweer?
De hoofdschakelaar in de meterkast omzetten?

Ik weet wel dat we steeds de adapter stroomloos moeten maken om bv de app weer aan de praat te krijgen. Of is hier hetzelfde nodig?
Toon stroomloos maken, hoe doe je dat ook alweer?
De hoofdschakelaar in de meterkast omzetten?

Ik weet wel dat we steeds de adapter stroomloos moeten maken om bv de app weer aan de praat te krijgen. Of is hier hetzelfde nodig?

Inderdaad om Toon®️ een harde reset te geven; dus stroomloos te maken; moet je de Toon module bij je CV stroomloos maken.

Dit staat verder los van je App; een harde reset is daarvoor soms nodig als Toon geen verbinding met het SC kan maken en dan is een modem reset ook handig.
Maar sinds 16 maart is er geen storing meer op het SC geweest; de omzetting naar de Cloud is dus kennelijk wel doeltreffend geweest.
Reputatie 7
Badge +4
@Yobotje

Het is heel vervelend, maar helaas hebben we hier geen andere optie voor dan Toon zelf vervangen. Als we het monteursbezoek in orde moeten maken, dan horen we het graag.
Badge +3
Ook hier een enorme trage Toon aan de muur!! En alle tips om dingen stroomloos te maken is allemaal leuk. En voor een keer wil ik dat best doen. Maar moet m'n toon nu zowat wekelijks gaan resetten. Tijd voor actie Eneco.
Badge +5
Ook hier een enorme trage Toon aan de muur!! En alle tips om dingen stroomloos te maken is allemaal leuk. En voor een keer wil ik dat best doen. Maar moet m'n toon nu zowat wekelijks gaan resetten. Tijd voor actie Eneco.

Ik wacht eerst op de eerstvolgende update hoe deze uitpakt. Ik hoop dat hij daarna weer normaal gaat werken want dit kan zo echt niet verder, extreem traag tot een harde reset en dan gaat het weer twee weken goed bij mij.
In zijn traagheid gaat dan ook de verbinding met Wifi achteruit, het symbool wordt grijs en hij ziet dan ook geen SSID's meer in het overzicht.
Als je dan op je scherm toetst dan worden de commando's van de schermen die vertraagd nog uitgewerkt worden wel uitgevoerd.
Gevolg: een andere temperatuur of programmakeuze wordt op de achtergrond gemaakt welke veel later pas zichtbaar wordt.
Na een reset gaat de verwarming dan weer even stevig aan het branden omdat het even duurt voordat Toon®️ weet hoe warm het werkelijk is.
Ik ben al redelijk ervaren met dit euvel denk ik.
Reputatie 7
Badge +4
@Mack

Dagelijks resetten is ook zeker niet de bedoeling. Merk je nog andere dingen op naast dat hij zo traag is? En is je internet verbinding wel stabiel op Toon?
Badge +3
Mijn internet is zeer stabiel. Maar enorm traag als je ergens op drukt. Wat overigens zonder internet gewoon zou moeten werken. Overweeg serieus om met Toon te stoppen. Op deze manier heb ik er ook niks aan
Al eerder op het forum aangegeven dat ook hier toon zeer traag reageerd. Dit alles nadat er hier sw voor zonoptoon is gezet. Het WiFi probleem heb ik van de week slechts 1x gehad, en na een modemreset weer keurig op groen.

Het lijkt mij eerder een dicht slippende buffer van het geheugen te zijn. Hier is lijn toon begin dit jaar vervangen en sind dien zijn de vastlopers, wifi perikelen bla bla bla 🙂 nagenoeg verdwenen.
Badge +5
@Yobotje

Het is heel vervelend, maar helaas hebben we hier geen andere optie voor dan Toon zelf vervangen. Als we het monteursbezoek in orde moeten maken, dan horen we het graag.

We zijn een maand verder en ik geef Toon®️ inmiddels wekelijks een reset. Er zit een slimme stekker van Woonveilig tussen maar ook een zachte reset helpt een paar dagen.

@Brandje hoe staat het met de snelheid van jouw Toon®️?:?
@Denise zijn er vooruitzichten met de nieuwere versie?:?

Steed weer die Wifi verbinding die grijs wordt en toon extreem traag. Ik krijg een genoeg van 😠
Hoi Theo,

Zoals ik verwachtte is de snelheid nu 3 weken verder niet afgenomen en is nog steeds even goed als bij de start.
Dus mijn stelling geldt nog steeds; hoe irritant ook; houdt het nog even vol en je zal zien dat Quby goed werk heeft verricht.
Ik heb geen enkel idee wanneer de uitrol zal zijn, helaas....

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen