Toon traag sinds update | Eneco Community

Toon traag sinds update

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Sinds de update van mijn Toon naar 3.7.9. is mijn Toon traag en loopt hij achter met alles.
Stroom & gas verbruik worden niet meer actueel weer gegeven en als de kachel al 2 tot 3 min loopt verschijnt het vlammetje pas.
Ik heb alles al geprobeerd (modem reset, ketelmodule los, adapter opnieuw geïnstalleerd) ,maar allemaal zonder resultaat.
Wat nu nog te doen om het probleem op te lossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

71 Reacties

Je zou via menu/support ook even je externe klanten toegang open kunnen zetten. Dan kan er ook nog even op afstand naar je Toon®️ gekeken worden, als dat wenselijk is.
Deze staat nu open
Hallo Fabrom, ik heb hetzelfde Toon werkte prima tot de update 3.7.9, ook geen live gegevens meer van elektra en gas en ook mijn zonnepanelen live opbrengst werkt niet meer.
Verder krijg ik ook mijn slimme stekker niet meer gekoppeld werkte prima voor de update kon schakelen en gaf het verbruik weer.
Ben de hele zondag bezig geweest met meetadapter opnieuw te koppelen meer dan 10x op verschillende manieren.
Hij vind wel slimme meter elektra en gas maar zodra hij gaat testen of hij pulsen krijg van de zonnepanelen die vindt hij niet, terwijl de knipperende led op de kwh meter ook de groene led laat mee knipperen op de meetadapter. rara.
Volgens mij zit er een bug in de nieuwe update.
Reputatie 2
Badge +1
ik ervaar hetzelfde, op de toon app is het nog enigzins te doen, maar bediening van de toon is traag, scherm reageert heel traag. Hij is ook al een keer gecrashed
Dit weekend even weggeweest, bij thuiskomt gisteravond de Toon even handmatig omhoog gezet en toen viel mij ook op dat het scherm traag reageerde.
Reputatie 7
Badge +4
@allen

Bedankt voor deze feedback, ik speel dit graag door naar onze softwarebeheerders. Zouden degenen die hier last van hebben hun externe toegang aan willen zetten?
Reputatie 2
Badge +1
ga ik straks als ik thuis ben even doen, kunnen ze vanavond en/of morgen kijken
Staat hele dag al open, hoop dat jullie iets vinden.
Toon is zo niet fijn meer om te gebruiken.
Moet haast wel een bug zijn in de software want voor de update werkte alles nog goed
Reputatie 7
Badge +6
@Fabrom,

Achter de schermen heb ik meegekeken om het verbruik in te zien. Dat lukt gewoon en het lijkt goed te gaan. Heb je een foto van het homescherm zodat wij ook kunnen zien hoe het er voor jou uit ziet dat je geen actueel verbruik ziet?
Dan kaart ik dat ook aan zodat we daar naar kunnen kijken, samen met de vertragingen van het vlammetje en het scherm.
Ik heb wel verbruik ed. Alleen is het allemaal traag.
Als ik de kachel bv. Aan zet duurt het ca. 1 tot 2 min voor daadwerkelijk het vlammetje verschijnt terwijl de kachel wel loopt.
Als ik bv de magnetron aan zet verschijnt ook pas na 1 min de stroom verhoging in Toon.
Als ik de app er naast houd verschijnt alles wel direct.
Ofwel Toon zelf is traag, dit verschijnsel is pas sinds de laatste software update, daar voor was hij goed
Badge +5
Ook bij mij is de reactie van Toon®️ erg traag, het scherm heeft relatief veel tijd nodig om te reageren sinds de update. Zo'n 5 tot 10 sec is meer regel dan uitzondering.
De toegang staat nog steeds open vanwege het Wifi symbool wat regelmatig lichtgrijs wordt.
Ik heb zo mijn twijfels over de goede werking van de laatste fw update.
Reputatie 7
Badge +6
@Fabrom,

Dank voor de toelichting. Ik heb het uitgezet bij de softwarebeheerders. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Ook voor jou heb ik het issue ingediend over de traagheid en ook heb ik het Wifisymbool aangekaart.
Zojuist toegang hier ook open gezet. Toon werkt erg traag. Hier versie 3.6.3. Ligt het mogelijk daaraan?
Reputatie 7
Badge +6
@Fabrom, @Yobotje en @R.O.Y.,

De tip is om Toon 5 minuten stroomloos te maken of van de muur te klikken. We zijn benieuwd of de traagheid dan verdwenen is.
Laten jullie het weten?
Waarom toch dat eeuwige stroomloos maken... De ene na de andere reset moet uitgevoerd worden.
Dit begint erg vervelend te worden.
Mijn smartphone staat de hele dag aan en draait week na week na week na week probleemloos. Deze heb ik nog nooit hoeven en moeten resetten.
Vraag: waarom de Toon dan wel.??
@Fabrom, @Yobotje en @R.O.Y.,

De tip is om Toon 5 minuten stroomloos te maken of van de muur te klikken. We zijn benieuwd of de traagheid dan verdwenen is.
Laten jullie het weten?

Hoi Danielle,

Kreeg je teruggemeld dat het cachgeheugen van Toon®️ kennelijk te vol loopt en dat er via de harde reset geleegd moet worden?
Hoi Danielle,
Hier lijkt het probleem na de stroomloze 5 minuten opgelost. App via telefoon lijkt nu ook weer te werken...
Reputatie 2
Badge +1
Resetten lijkt de oplossing voor de traagheid, alleen ben ik nu de verbinding met het servicecenter kwijt?
Resetten lijkt de oplossing voor de traagheid, alleen ben ik nu de verbinding met het servicecenter kwijt?

Even je modem stroomloos maken moet voldoende zijn!
Reputatie 2
Badge +1
Helaas, alles gereset, toon ook nog en keer, toon heeft wifi, maar geen verbinding met eneco, alles qua netwerk in huis werkt prima verder
Helaas, alles gereset, toon ook nog en keer, toon heeft wifi, maar geen verbinding met eneco, alles qua netwerk in huis werkt prima verder

Zoals ik zei: even je modem stroomloos maken......
Of valt dat onder "alles gereset"?

Dat je andere zaken in je net werk het wel goed doen staat hier los van.
Toon®️ moet immers een nieuwe beveiligde verbinding met het SC opbouwen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een modem en een router, toon hangt aan de wifi van mn router, dus modem en router gereset, wifi in huis werkt gewoon
Reputatie 2
Badge +1
En na even niet gekeken te hebben heeft ie pardoes weer verbinding 🙂
En na even niet gekeken te hebben heeft ie pardoes weer verbinding :)

Goed om te horen; ik verwachtte niet anders!
Bedankt voor de terugkoppeling.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen