Toon traag & herstart | Eneco Community
vraag

Toon traag & herstart

Toon eerste bericht

35 Reacties

Reputatie 4
Badge
advies gekregen om toch een fabrieksherstel te doen, de toon zit schijnbaar toch vol met gegevens van de afgelopen 5 jaar, en zoals ik eerder zei is het net als een pc / androidt apperaat als ie eenmaal vol zit en traag wordt zit er schijnbaar niks op dan een clean instalatie.🙄

voor de zonnepanelen wordt gekeken of er eventueel een 2e adaptor kan komen ( mogenlijk nu met laatse software ) zodat zon op toon aangesloten kan worden voor mijn plugin zonnepaneel dan hoef ik niet zo lang te wachten . het is wachten op een antwoord.

wordt vervolgd
Goed bezig hoor!
Jammer dat er toch een fabrieksherstel nodig is?

En straks Zon op Toon®️ dan is alles rond.
En je bent vermoedelijk de 1e hier met een PV met een stekker?? en uitleesbaar op Toon®️.
Leuk hoor. ?
Reputatie 7
Badge +7
Wel sip dat alle historie weg is.
Reputatie 4
Badge
ik merkte tijdens het verwijderen van de slimme stekkers dat de toon ineens stukken snelller werd, ik heb nu de oudste stekkers verwijdert in de weekend, de toon werkt nu weer een stuk sneller en heb nog geen spontane herstarts van de toon gezien. dus de basis gegevens zijn nog beschikbaar van de afgelopen 5 jaar, de meeste stekkergegevens zijn nu weg. wie weet als er een toon 2 uitkomt kan ik deze gegevens mischien wel meenemen beter iets dan niets 😍

dus tot nu geen fabrieksherstel nodig.
Tja met 17 slimme stekkers is het dus kennelijk toch een zware belasting, die ik altijd eigenlijk al vermoedde.
Dan te bedenken dat er door Quby ooit werd gemeld dat er wel meer dan 200 gekoppeld zouden kunnen worden?
Dus ik houd het maar bij 14 dat lijkt mij het beste.
Reputatie 7
Badge +3
m_jong wrote:

ik merkte tijdens het verwijderen van de slimme stekkers dat de toon ineens stukken snelller werd

Dit klinkt logisch. Iedere slimme stekker heeft zijn eigen database met verbruiksgegevens die continu worden bijgewerkt. Als je die stekkers verwijdert geeft dat wel iets verlichting. De nieuwe Toon hardware zal hier minder moeite mee hebben.
Wat zijn de hardware verschillen tussen Toon en Toon2, b.v. type cpu hoeveelheid ram?
Of zijn er ergens de specs te vinden van de Toon's
Reputatie 7
Badge +3
JanKoster wrote:

Wat zijn de hardware verschillen tussen Toon en Toon2, b.v. type cpu hoeveelheid ram?
Of zijn er ergens de specs te vinden van de Toon's

Nieuwe hardware wat reeds bekend is:
- 512Mb Ram (was 128Mb)
- 1Gb flash geheugen (was 128Mb)
- 1024 x 600 scherm (was 800 x 400)
- Freescale (NXP) iMX6 processor op 1.2GHz (was Freescale 400Mhz)
- Luchtvochtigheids sensor sensor
- ZigBee support

Meer kan woensdag worden bekend gemaakt tijdens/na het web event.
Waar kan dat web event gevolgd worden
Reputatie 7
Badge +3
https://forum.toon.nl/nieuws-en-mededelingen-28/vraagonsovertoon-stel-je-vraag-over-de-nieuwe-toon-2023

Verdere details zullen wel volgen in dit topic.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen