Toon temperatuur | Eneco Community
vraag

Toon temperatuur

• 1 januari 2019
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Hallo,

Wellicht dat iemand me kan helpen.
we hebben Toon een aantal jaar naar tevredenheid en zijn laatst verhuisd naar een andere woning.

Betreft nu een Vaillant HrSolide VHR30-34/3C ketel
Thermostaat staat ingesteld op Opentherm

Naast Toon staat een temperatuurmeter die eigenlijk de Toon temperatuur controleert.

nu is het zo dat Toon wel stookt, maar niet de gewenste kamertemperatuur aangeeft.
dit is ondervangen door de temp met -0.7 graad aan te passen.

In stookseizoen haalt Toon de ingestelde temperatuur niet. Als 20 graad in ingesteld stopt Toon rond de 19 graad.
Staat ingesteld op 20, thermostaat geeft een graad verschil aan, maar verder gebeurt er niets.
op de ketel staat een melding van blokkering warmtevraag door thermostaat klem 3-4 open.

Ik heb geen idee waar ik het in moet zoeken maar lees wel iets over Open Therm wat wellicht niet goed werkt?

wie kan me helpen?

2 Reacties

Controleer als de draden goed aangesloten zijn op de klemmen 3-4 in de ketel. Misschien zit een draad los of op de draadisolatie aangedraaid. Anders maak even wat foto's van hoe het zit. Het kan ook namelijk op andere klemmen aangesloten zijn, maar dan moet 3-4 doorverbonden zijn met een draad brug.
Vergeet niet de ketel en Toon spanningsloos te maken als je de elektrische verbindingen gaat controleren, en doe als eerst de ketel aan, 30 sec wachten, dan pas de Toon als je klaar bent.
Reputatie 7
Badge +7
staat de cv ketel water temperatuur wel hoog genoeg 65/70 graden ingesteld
alhoewel 65 zou bij een goed geisoleerde woning
bij deze buiten temperaturen ( 10 graden ) wel genoeg moeten zijn.

Reageer