Toon stuurt cv ketel niet aan | Eneco Community
beantwoord

Toon stuurt cv ketel niet aan

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Toon krijgt de cv ketel niet aan.

Sinds een paar weken een nieuw huis en een hoop problemen met de ketel. Inmiddels werkt de ketel gelukkig weer en kwam de monteur erachter dat Toon verkeerd zat aangesloten op de ketel, deze zat op een 230V aansluiting i.p.v. de 24V aansluiting. Er is ook kortsluiting ontstaan, en de zekering is inmiddels vervangen.

Kan het zijn dat de ketelmodule daardoor kapot is gegaan? Het lijkt nu namelijk alsof het Toon niet lukt om de ketel aan te sturen.

Het gaat om een AWB Thermo Elegance 4 ketel.

Hebben jullie misschien een oplossing?
icon

Beste antwoord door Folkert 23 januari 2019, 13:17

@Scholtes

Dank voor het aanzetten. Daar lijkt het wel op. Ik stuur je een nieuwe ketelmodule op. Deze ontvang je doorgaans binnen enkele dagen, maar kan tot 10 werkdagen duren. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra deze onderweg is.

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Scholtes

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Zie je ook een storingsmelding op Toon? De ketelmodule kan het hierdoor inderdaad begeven hebben.

Groet,

Folkert
@Folkert Bedankt voor je reactie!

Nee, ik zie geen storingsmelding. Maar Toon is ook aangesloten als aan/uit, dus ik weet niet of Toon dan ook een storing kan zien? Toon laat ook gewoon het rode vlammetje zien, alleen slaat de ketel dan niet aan. Is er een manier om de ketelmodule te testen?
Reputatie 7
Badge +6
@Scholtes

Kun je via Menu > Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijk ik het een en ander voor je na.
@Folkert Hij staat aan!
@Folkert Om te testen ketel direct aangesloten op de thermostaat zonder de ketelmodule. En de kachel werkt direct. Waarschijnlijk toch de ketelmodule kapot?
Reputatie 7
Badge +6
@Scholtes

Dank voor het aanzetten. Daar lijkt het wel op. Ik stuur je een nieuwe ketelmodule op. Deze ontvang je doorgaans binnen enkele dagen, maar kan tot 10 werkdagen duren. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra deze onderweg is.
@Folkert Het is in huis al een paar dagen 11 graden en het wordt steeds kouder. Is er een snellere manier om aan de ketelmodule te komen of kan ik deze ergens ophalen?
Reputatie 7
Badge +6
@Scholtes

Dat is erg fris... Ik kan een monteur aansturen, alleen worden daar 75 euro aan voorrijkosten voor in rekening gebracht. Ik ging er van uit dat je een manier had om je verwarming aan te sturen. Mocht je een monteur willen dan verneem ik het graag van je.
@Folkert Dat is serieus geld, dan ga ik inderdaad wel even op zoek naar een tijdelijke oplossing. Is het mogelijk om de ketelmodule naar een alternatief adres op te sturen?

Nou zag ik ook net dat Toon moeite heeft om de meteradapter te vinden in de meterkast en dat er gevraagd wordt naar een repeater. Kan dit ook komen door de kapotte ketelmodule?

Bedankt alvast voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +6
@Scholtes

Ik heb de ketelmodule al voor je besteld op het adres dat bij ons bekend is. Is dat een groot probleem? Dat Toon moeite heeft om de meteradapter te vinden heeft niets te maken met het aansturen van de cv ketel. Ik zie dat deze een optimaal bereik heeft, dus vreemd dat je deze melding krijgt. Het kan helpen om de adapter in de meterkast een halve minuut van de stroom te halen.
@Folkert Geen probleem, dan hou ik de track & trace gewoon in de gaten.
Ga ik dat vanmiddag proberen, nogmaals bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Scholtes wrote:

@Folkert Om te testen ketel direct aangesloten op de thermostaat zonder de ketelmodule. En de kachel werkt direct. Waarschijnlijk toch de ketelmodule kapot?

Je kan toch dit doen om tijdeljik je huis even te verwarmen tot de ketelmodule binnen is?
Ketelmodule al ontvangen, erop gezet en alles werkt weer! Bedankt @Folkert !

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen