Toon storing buiten kantoortijden | Eneco Community

Toon storing buiten kantoortijden

• 27 oktober 2012
  • 7 reacties
  • 2706 Bekeken

Badge
Wij hebben onlangs TOON laten installeren door Eneco. Helaas heeft dit ons een hoop ellende opgeleverd. Eneco presenteert TOON als een handig hulpmiddel maar heeft helaas niet een professionele organisatie achter zch staan om deze thermosstaat te installeren en eventuele storingen op te lossen. In ons geval zijn we allereerst in een kafkajaanse discussie beland tussen Eneco en de netwerkbeheerders om de juiste slimme meters te krijgen alvorens TOON kon worden geplaatst. Nu we eindelijk TOON hebben (heeft 4 maanden geduurd!) bl;oijkt deze niet te werken. De CV ketel wordt niet aangestuurd en we zouden al dagen de kou. Onze cv installateur mag niets doen en Eneco is niet te bereiken. Mijn advies is voorlopig niet over te stoppen op TOON omdat:
- Eneco nog niet instaat is TOON correct te installeren en te onderhouden
- TOON in verhouding tot het geleverde erg duur is
- Niet duidelijk is hoe het zit met garantiebepalingen tussen Eneco, CV installateur en netwerkbeheerders. Mijn ervaring is dat Eneco bij voorkeur verwijst naar netwerkbeheerder en/ of CV installateur en zelf geen verantwoordleijkheid neemt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Reputatie 3
Badge
Bij urgente (Toon)storingen moet er altijd een monteur worden ingeschakeld, ook buiten kantoortijden en in het weekend. De medewerker die je op het storingsnummer hebt gebeld had dit voor je in orde moeten maken. Excuses voor het ongemak. Ik zorg ervoor dat de desbetreffende afdeling nogmaals op de hoogte wordt gesteld van de procedures.

Tegenstrijdig met jou antwoord.
Badge
Ha Joep,

TOON werkt sindfs vandaag. Probleem zit met name in het feit dat de TOON minder slim is dan wordt voorgesteld. In ons geval betekent dit dat de thermosstaat alleen op de aan/ uitschakelaar funcioneert. De CV-ketel kan wel wporden aangestuurd met TOON maar niet op de intelligente wijze. Veel CV-ketels hebben een thermosstaat en software die inspelen op energiezuinig verbruik. Met TOON is dit bijzonder genoeg niet mogelijk. Wat betreft bereikbaar Eneco kan ik je melden dat in de regio Noord West tijdens het weekend geen onedersteuning aanwezig is voor TOON.

Groet,
Reputatie 3
Badge
Hoe zit het nu met 2 maanden installatie garantie en 1 jaar garantie op toon? Ik zie het verschil niet helemaal? Vooral nu toon nog niet optimaal werkt en klanten dus ook na 2 maanden mogelijk nog problemen hebben
Reputatie 2
Badge +1
@ casacorazon

Hartelijk welkom op het forum. Ik heb je topic verplaatst en ook de titel aangepast. Op deze manier is je topic voor de andere gebruikers makkelijker te vinden.

Je geeft aan dat je verwarming na de installatie van Toon het niet meer doet. Dit is uiteraard niet de bedoeling! Ik heb zojuist contact opgenomen met de installateur in je regio en gevraagd of ze zo snel mogelijk contact met je opnemen om het probleem te verhelpen.

Bij urgente (Toon)storingen moet er altijd een monteur worden ingeschakeld, ook buiten kantoortijden en in het weekend. De medewerker die je op het storingsnummer hebt gebeld had dit voor je in orde moeten maken. Excuses voor het ongemak. Ik zorg ervoor dat de desbetreffende afdeling nogmaals op de hoogte wordt gesteld van de procedures.

Laat je het weten als je storing is opgelost?

Groet,
Joep
Badge
Ha,
dat zogenaamde gratis nummer verwijst naar nummers aangesloten op een antwoordapparaat of naar helpdeskmedewerkers die niets anders kunnen melden dan dat Eneco voor vragen over TOON maandag vanaf 9.00 uur weer bereikbaar zijn. Problemen aan TOON worden niet ondersteund voor 9.00 uur, na 5 uur en in het weekend. Wanneer TOON niet communiceert met de cv en het is weekend heb je dus een probleem. De monteur die bij ons TOON heeft aangesloten heeft blijkbaar niet eens gecheckt of de cv wel wordt aangestuurd. Resultaat is dat we zonder "kachel" zitten. Mijn cv installateur weet wel een oplossing maar ik wil niet he risico lopen dat door het gepruts van Eneco wij ook nog eens onze garantie kwijt raken. Lees algemeen voorwaarden Eneco!
Reputatie 3
Badge
http://thuis.eneco.nl/klantenservice/informatie/storingen/

ik zou dat gratis nr is bellen. Toon valt onder garantie van Eneco toch? De moderators hier zijn er maandag weer. Mocht alles niet lukken zou ik je adviseren om hun reactie af te wachten. Ondanks jou enorme slechte start ben ik juist zeer tevreden dus hopelijk kunnen ze je helpen. Laat je even weten als het gelukt is?
Reputatie 3
Badge
Beste topic starter. Allereerst welkom op het forum. Uit de topic naam kan ik niet uitmaken waarover je een vraag hebt. Ik moet je zeggen dat je mogelijk geen fijne start hebt gemaakt. Heb je de eneco storingsdienst gebeld of is deze niet bereikbaar? Als toon niet werkt kan een fabrieksreset geen kwaad toch? Mogelijk helpt dat?

Toon bevat nog enkele kinderziekten die je overal met nieuwe producten hebt. Jou probleem komt gelukkig niet veel voor maar is natuurlijk wel vervelend. Dat toon daarom niet verkocht mag worden qua mening deel ik niet. ;)

Staan alle instellingen goed in toon? Dit kan je zelf goed nakijken icm het instructieboekje. Ik ga even het storingsdienst tel nr zoeken voor je