Toon start niet meer op na update | Eneco Community
beantwoord

Toon start niet meer op na update

Ik heb onze toon geupdate. De update leek goed te lopen maar met de herstart wilde toon niet meer opstarten. Dit eerder ook al gehad. De meter van de muur gehaald cv adater stroomloos gemaakt en wifi gereset. Stroom weel overal op en toon aan de muur gehangen. Hij blijft zwart. Zelf na half uur ban de muur blijft hij zwart. Reset knopje doet ook niks.
Wat kan ik nog doen?
icon

Beste antwoord door Haesakkers 23 januari 2019, 17:55

Toon is vervangen. We hebben een nieuwe.
Ik denk niet dat dit met de update te maken heeft. Maar met het herstarten na de update.
Toon deed helemaal niets meer. Als ie corrupt zou zijn zou op zijn minst de achtergrond verlichting moeten gaan branden toch?

Bekijk origineel

12 Reacties

Niet veel meer.
Ziet er somber uit.
Ja dat dacht ik ook al. Morgen maar eens een monteur regelen. Hopelijk kan het snel wordt anders toch koud in huis
Reputatie 7
Badge +7
Haesakkers wrote:

Ja dat dacht ik ook al. Morgen maar eens een monteur regelen. Hopelijk kan het snel wordt anders toch koud in huis

gewoon ff de bovenste 2 draadjes van je ketelmodule tegen elkaar en je verwarming word weer lekker warm ( niet vergeten ze weer los te maken anders word het te warm )

let op !!!!
( ff kijken of je ketel ingesteld staat op aan/uit ander werkt dit niet)
dus ketel niet op modulerend.
dit is merk/type ketel afhankelijk.
mvg, jan
Reputatie 7
Badge +8
Dit is nummer 4 wat ik weet die een lege/corrupte inittab heeft na een update.
Sorry voor mij vaktaal. Iets gaat er niet helemaal lekker na een update, Toon zal de basis bestanden niet mogen aanpassen, maar om 1 of andere reden maak de update het opstartfile (inittab) corrupt. Kan je zelf niets aan veranderen, tenzij je een een seriële verbinding weet op te zetten, de kennis in huis heb..
Reputatie 7
Badge +6
@Haesakkers

Welkom op het Eneco forum. Ik zie dat een collega een monteur heeft ingeschakeld voor je. laat je de afloop weten?

Groet,

Folkert
Toon is vervangen. We hebben een nieuwe.
Ik denk niet dat dit met de update te maken heeft. Maar met het herstarten na de update.
Toon deed helemaal niets meer. Als ie corrupt zou zijn zou op zijn minst de achtergrond verlichting moeten gaan branden toch?
Mooi om te horen!
Kan je het thuis weer lekker warm maken.
Heb je nu weer een Toon1 gekregen?
Idd een toon 1. 😢
Ach je hebt het nu lekker warm; is ook wat waard, toch?😏😀
Reputatie 5
Badge +3
mAiden wrote:

Sorry voor mij vaktaal. Iets gaat er niet helemaal lekker na een update, Toon zal de basis bestanden niet mogen aanpassen, maar om 1 of andere reden maak de update het opstartfile (inittab) corrupt. Kan je zelf niets aan veranderen, tenzij je een een seriële verbinding weet op te zetten, de kennis in huis heb..

Je moet natuurlijk niet de incidenten met rooted toons vergelijken met officiele toons. Als er indicatie is dat officiele toons ook stuk gaan bij een 5.0.4 update dan is dat zeker interessant maar daar heb ik op dit forum nog niks van gelezen. Feit is wel dat 5.0.4 een flinke update is waarin veel cruciele bestanden in de Toon worden vervangen door nieuwe versies en als daar maar iets mis in gaat kan je een kapotte toon krijgen. Maar Quby heeft toch echt wel deze update ver genoeg getest dat ik niet verwacht dat er veel officiele toons hierdoor in de problemen raken.
Reputatie 7
Badge +8
ThehogNL wrote:

mAiden wrote:

Je moet natuurlijk niet de incidenten met rooted toons vergelijken met officiele toons. Als er indicatie is dat officiele toons ook stuk gaan bij een 5.0.4 update dan is dat zeker interessant maar daar heb ik op dit forum nog niks van gelezen. Feit is wel dat 5.0.4 een flinke update is waarin veel cruciele bestanden in de Toon worden vervangen door nieuwe versies en als daar maar iets mis in gaat kan je een kapotte toon krijgen. Maar Quby heeft toch echt wel deze update ver genoeg getest dat ik niet verwacht dat er veel officiele toons hierdoor in de problemen raken.

Hoi @ThehogNL ,

Dat deed ik ook niet. Had het ook niet alleen over update 5.0.4.. Zijn er wel meer geweest die een lege inittab hadden na een update te hebben uitgevoerd. Mijn vorige Toon1 was daar er ook 1 van, die had namelijk na update 4.16.8 een lege inittab, zonder dat die open was geweest voor het hobby circuit.
Na onderzoek bij Quby kwam daar ook bovenwater dat de inittab inderdaad leeg was geraakt door de update, alleen hoe en waarom is nog 1 groot vraagteken helaas.
Reputatie 5
Badge +3
Ok dat is nieuwe informatie. Ik ken het alleen bij rooted toons.
Oorzaak is volgens mij http://www.linux-mtd.infradead.org/faq/ubifs.html#L_empty_file

Dus te snel rebooten na een update.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen