toon start niet door na mislukte update | Eneco Community
vraag

toon start niet door na mislukte update

• 8 juni 2019
  • 7 reacties
  • 264 Bekeken

Ik heb zojuist toon geprobeerd te updaten. Na de update kreeg ik een foutmelding dat de update mislukt was. Nu bij het opnieuw opstarten van de toon krijg ik een laadbalk die al zeker een uur niet doorloopt. Help?

7 Reacties

Hoi @Percyvdmolen heeft toon zijn update volledig afgewerkt?, en niet halverwege opnieuw opgestart.
en wat was je sw versie voor dat je de update uitvoerde. Bij een verouderd systeem kan het zijn dat toon volloopt en crasht.

Haal de cv adapter even van het stroom en wacht even een min of 15. Als het goed is reset toon zich dan en start hij door.
Reputatie 7
Badge +3
Als de herstart niet heeft gewerkt is dit bijna zeker het volgende geval van volgelopen diskruimte op de Toon waardoor de update maar half kon worden uitgevoerd en je met een niet werkend systeem achter blijft.
Kan alleen worden gerepareerd via root toegang danwel complete vervanging van de Toon waarbij de historie weg is (als Eneco hieraan wil meewerken natuurlijk).
Het huidige update script test niet goed genoeg of er genoeg diskruimte aanwezig is, dit kan de gebruiker niet worden aangerekend.

Het is even wachten op een moderator voor de vervolgstappen....
Hallo @mpleizr
Ik heb geen idee wat voor versie ik hiervoor had.
de update was helemaal voltijd en gaf een foutmelding. Daarna is de toon opnieuw opgestart en blijft hij op dit punt hangen. Ik heb zojuist de cv adapter 15 minuten van het stoom afgehaald en opnieuw aangesloten. Wederom blijft hij hangen op het zelfde punt.
Hoi @Toonz
ik ben inderdaad bang dat dit het geval is.
ik heb de toon gekregen van mijn schoonmoeder om alleen voor aan en uit te gebruiken. Dus ik denk niet dat eneco hier aan wilt meewerken. Is er een andere mogelijkheid dit zelf op te lossen?
Hallo @mpleizr
Ik heb geen idee wat voor versie ik hiervoor had.
de update was helemaal voltijd en gaf een foutmelding. Daarna is de toon opnieuw opgestart en blijft hij op dit punt hangen. Ik heb zojuist de cv adapter 15 minuten van het stoom afgehaald en opnieuw aangesloten. Wederom blijft hij hangen op het zelfde punt.

Oke kun je toon wel bereiken/bedienen via de app?. Als dit het geval is dan moet toon via mijn eerder genoemde oplossing gewoon opstarten. Wat ik vermoed is dat toon geen wifi kan vinden/connecten. Is een bekend probleem

ik zou je willen vragen om mijn eerdere oplossing opnieuw uit te voeren maar dan ook je modem even uitzetten pas wanneer je toon opnieuw inschakelt dan ook je modem weer aan.

wat gebeurd er dan?
Reputatie 7
Badge +8
Toon hangt op punt waar die normaal zijn interface gaat laden, maar dit kan die bij jou niet omdat de update die corrupt heeft gemaakt ivm een te volle disk zoals @Toonz al zei. Er zijn 3 opties:

- Toon laten vervangen door Eneco.

- Toon zelf open maken en een seriële verbinding opzetten, zelf fixen.

- Opsturen naar iemand die dat kan doen voor je.
Reputatie 5
Badge +3
https://link.marktplaats.nl/m1421349920
Succes :-)

Ohja, als Eneco hem vervangt ben je al je data kwijt van je gas/stroom.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen