Toon Slimme stekkers koppelen lukt niet | Eneco Community
vraag

Toon Slimme stekkers koppelen lukt niet

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Goedemiddag,

Ik heb begin deze week een 2 tal Toon slimme stekkers ontvangen.
Deze probeerde ik direct te koppelen met mijn Toon.
Iedere keer geeft hij aan dat het is mislukt.
Ik heb de Toon herstart, de slimme stekkers hersteld, maar niks helpt.
Ik ben nu al 3 dagen bezig om het te koppelen aan mijn Toon.

Ik zag op een andere topic dat je de knopje van de stekker moet indrukken zolang dat het lampje geel blijft branden. Vervolgens trek je de stekker uit het stopcontact. Dit heb ik ook gedaan maar toch lukt het niet om de stekker te koppelen.

Wat zijn nog meer de mogelijkheden om de stekker toch werkend te krijgen op de Toon?
HELP!!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

103 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Moesai,

Welkom op het forum!
Soms kan het voorkomen dat het koppelen van de Slimme Stekkers niet lukt. Daarvoor hebben we een hotfix ontwikkeld, dat zit in de update die ik net naar je Toon verstuurd heb. Kan je de update installeren en de Slimme Stekkers opnieuw proberen te koppelen? Als het goed is lukt het.
Ik ben benieuwd!
@Danielle

Dank je wel voor de snelle reactie!
Ik ben vanavond pas thuis en kan dan pas de update installeren.
Daarna zal ik proberen om de Slimme stekkers opnieuw te koppelen.

Ik hou je op de hoogte..:D
Hoi Moesai,

We hebben hier op het forum niets meer vernomen.............
Is het koppelen nu wel gelukt na de update fix?
@Danielle @ Brandje

Alles is gelukt na de update fix.
Het koppelen van de stekker was zo gedaan.
I'm happy...
Hoi Moesai,

Bedankt voor je terug koppeling! Fijn dat je nu happy:D bent!

Daar leren wij hier op het forum weer van, dat de fix afdoende is.
Ik heb deze week 3 stekkers ontvangen, en heb hetzelfde probleem.
Jammer, als de software eigenaar van toon weet dat als er een probleem speelt de hotfix niet naar anderen wordt gestuurd. Ik heb deze dus niet ontvangen en heb nu ook al een paar dagen geprobeert te koppelen.
Mooi toch dat je nu weet hoe het probleem op te lossen.
Naar iedereen de fix sturen is natuurlijk zinloos, tot nu toe zijn er 2 gevallen hier op het forum gemeld.
Want als ik naar mezelf even kijk dan was de koppeling, wel met de slimme stekker zeer dichtbij Toon, in enkele seconden gerealiseerd. Één stekker wordt nu ongeveer 13 meter vanaf Toon bediend en gaat probleemloos.
Als Quby het een probleem vindt voor alle Toon eigenaren dan zal het vermoedelijk ook in de update van november 2.8.29 meegenomen worden.

Dus dat spoedheidshalve Eneco die tussentijdse fix aanbiedt vind ik eigenlijk wel netjes.
@ Brandje

Ik vind het netjes dat de stekkers het meteen doen. Je mag toch verwachten dat het meteen werkt.Ook zou het fijn zijn dat bij de stekker een instructie zou hebben gezeten.
@ Brandje

Ook zou het fijn zijn dat bij de stekker een instructie zou hebben gezeten.

Dat vind ik vreemd.
Ik heb een uitgebreide meertalige gebruiksaanwijzing gelijktijdig gekregen.

Als je deze gebruiksaanwijzing mist kan je 'm volgens mij nu van de Eneco site afhalen; ik heb een melding van een moderator daar over gezien.
Ook ik heb de update gekregen. De stekkers werken nu zoals het hoort. Bedankt.
Ook ik heb de update gekregen. De stekkers werken nu zoals het hoort. Bedankt.

Hoi Henk,

Bedankt voor de terug melding. Het is voor jou uiteindelijk toch snel verholpen!

En....veel plezier met je, ik geloof dacht ik, 3 stekkers!
Reputatie 7
Badge +6
Beste HenkG,

Welkop op het forum! Door problemen aan onze kant is mijn reactie gisteren niet geplaatst, het is wel gelukt de hotfix aan je toe te kennen. Ik begrijp dat het vervelend is dat de slimme stekkers niet meteen probleemloos werken, een klein aantal klanten ervaren hier problemen mee. De hotfix gaat ook mee met de volgende software release. As je nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik deze graag!

Groet,

Folkert
Zouden jullie mij ook de hotfix kunnen sturen, zit hier met het zelfde probleem
Reputatie 7
Badge +6
@Kees Hiemstra,

N.a.v. je privébericht heb ik de hotfix inmiddels aan je toegekend.
Succes!
Ik heb ook een probleem met de slimme stekker. Koppelen is wel gelukt maar ik zie niet een grafiek met het verbruik. Van alles al geprobeerd: ontkoppelen, herstellen en koppelen. Niets helpt.
Ik heb ook een probleem met de slimme stekker. Koppelen is wel gelukt maar ik zie niet een grafiek met het verbruik. Van alles al geprobeerd: ontkoppelen, herstellen en koppelen. Niets helpt.

Hoi Karel,

Dan zal Danielle je maandag ook wel een fix toekennen en is het probleem opgelost.
Doe je het koppelen met de stekker wel zo dicht mogelijk bij Toon?

Hoi Karel,

Dan zal Danielle je maandag ook wel een fix toekennen en is het probleem opgelost.
Doe je het koppelen met de stekker wel zo dicht mogelijk bij Toon?
Koppelen van de slimme stekker doe ik een in kontaktdoos direkt onder Toon. Het koppelen lukt prima. Het aan en uitzetten van de stekker is ook geen probleem. Wat bij niet lukt is het zien van het verbruik van de stekker in een periode en de grafiek van de stekkker.
Koppelen van de slimme stekker doe ik een in kontaktdoos direkt onder Toon. Het koppelen lukt prima. Het aan en uitzetten van de stekker is ook geen probleem. Wat bij niet lukt is het zien van het verbruik van de stekker in een periode en de grafiek van de stekkker.

Bekijk je dat verbruik op een tablet?

Nee op her scherm van Toon zelf

Dan kan niet wat je vraagt. Als je een tablet hebt en de App Toon van Eneco daarop installeert, kan je dat wel zien! En dan bedoel ik met name de grafiek van het verbruik op de stekker.

Bedank voor je antwoord. Dat verklaart allles. Ik vind het wel bijzonder dat niet alle basisfunties op het scherm van Toon te zien zijn. Mijn Besluit om een slimme stekker te kopen was vooral om inzicht te krijgen in het stroomverbruik van de diverse apparaten. Ik heb een Ipad van de eerste generatie die het nog prima doet behalve dat de Toon app hier niet op werkt . Ik hoop en ga er ook vanuit dat bij een volgende software update alles werkt en beschikbaar is via het scherm van Toon

Dan kan niet wat je vraagt. Als je een tablet hebt en de App Toon van Eneco daarop installeert, kan je dat wel zien! En dan bedoel ik met name de grafiek van het verbruik op de stekker.
goede avond

ik heb net een nw toon en krijg me slimme stekker niet gekoppeld wie kan mij helpen
goede avond

ik heb net een nw toon en krijg me slimme stekker niet gekoppeld wie kan mij helpen

Als een moderator morgen jouw berichtje leest dan kan er een fix of versneld de allernieuwste update aan je verstrekt worden.
goede avond

Als een moderator morgen jouw berichtje leest dan kan er een fix of versneld de allernieuwste update aan je verstrekt worden.

bedankt heb vandaag en de nw toon met de nieuwste update moet ik de stekker restten of zo
anders zie ik het morgen wel
gr gerrit