Toon / slimme meter? | Eneco Community
beantwoord

Toon / slimme meter?

• 5 december 2014
  • 35 reacties
  • 861 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Reputatie 2
Badge
@Brandje, Remy en JvdL, ik vind dat jullie we erg respectloos en vol minachting reageren op iemands bericht op dit forum. Daar zouden moderators wel eens op mogen reageren. Iedereen heeft recht om zijn of haar verhaal hier te houden. Op deze manier durven een aantal niet meer. Dus niet meer op deze manier een persoon aanvallen graag.

Voorstel voor het forum: naast het duimpje omhoog, ook de mogelijkheid om te kunnen aangeven of een reactie ongewenst/ongepast/'hate' is. Dan kunnen de moderators hier actie op ondernemen.
@Brandje, Remy en JvdL, ik vind dat jullie we erg respectloos en vol minachting reageren op iemands bericht op dit forum. Daar zouden moderators wel eens op mogen reageren. Iedereen heeft recht om zijn of haar verhaal hier te houden. Op deze manier durven een aantal niet meer. Dus niet meer op deze manier een persoon aanvallen graag.

Voorstel voor het forum: naast het duimpje omhoog, ook de mogelijkheid om te kunnen aangeven of een reactie ongewenst/ongepast/'hate' is. Dan kunnen de moderators hier actie op ondernemen.

Hoi reinoud,

Treurig dat je mijn reactie als respect loos durft te betitelen!!
Ik probeer een opening te krijgen in een een bericht dat door ts wordt geplaatst waar je meteen afvraagt, wat heb je al die tijd gedaan.
Als ik dan eindelijk het hele verhaal te horen krijg, dan stel ik terecht had dat meteen gedaan en laat ons niet gissen.
Als het vervolgens de verkeerde kant uit gaat haak ik af; dus...............
Want als er één hier altijd respectvol reageert, ben ik het wel!!!!
Reputatie 2
Badge
@brandje

Dus dit vind je respectvol?:

Nou dat vind ik knap om na 7 maanden dat hier te melden.
Dan vraag ik me af wat je in al die tijd hebt gedaan om verbetering te krijgen.

Ik vind het zo'n vreemd verhaal..................
En dan z'n kleinzoon er nog bij halen...........

Ik kan er met m'n pet niet bij. Je gaat toch geen 7 maanden naar een niet werkende Toon kijken.....

Blijkbaar hebben we niet dezelfde normen.
@brandje

Ik kan er met m'n pet niet bij. Je gaat toch geen 7 maanden naar een niet werkende Toon kijken.....

Precies dat denk ik ook!
Want daar is niets respectloos aan.
De bedoeling is uiteraard: geef meer info en die komt later dan ook...............
Er werd in eerste instantie gedacht zeker, dat wij wel konden snappen wat er allemaal speelde.
En zo werkt dat niet open openbaar forum; probeer kort en bondig je vraag/probleem te schetsen!
Reputatie 2
Badge
@Brandje

TS dacht ook kort en bondig het probleem geschetst te hebben. Blijkbaar was dat niet voldoende voor jou om daar goed op te reageren. In plaats van dit soort reacties kun je ook gewoon om meer informatie vragen.

Bijvoorbeeld:

Beste...,

Kun u wat meer informatie geven. Het verhaal dat u nu schetst geeft mij te weinig informatie om daar goed op te kunnen reageren.

Lijkt me al een stuk beter dan:
Reputatie 7
Badge +7
@brandje

Precies dat denk ik ook!
Want daar is niets respectloos aan.
De bedoeling is uiteraard: geef meer info en die komt later dan ook...............
Er werd in eerste instantie gedacht zeker, dat wij wel konden snappen wat er allemaal speelde.
En zo werkt dat niet open openbaar forum; probeer kort en bondig je vraag/probleem te schetsen!

hoi Ton,
hier heb ik niets aan toe te voegen.
ik denk dat je het een en ander goed verwoord hebt.

trouwens alle wrevel was op gelost door topic starter.
die was opnieuw begonnen.

en nu begint @ reinoud weer oude koeien uut de sloot te halen.:8
zo ga je niet met elkaar om.
dat is ook niet respectvol
Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud,

Er bestaat een mogelijkheid om een reactie te rapporteren. Daar kun je een reden bij zetten, zodat wij er eventueel actie op kunnen ondernemen.
Verder heeft Folkert 2 weken geleden al een waarschuwing geplaatst in een ander topic. Nu vonden we het niet nodig, ook omdat de topicstarter er al op reageerde.

@Allen,
Laten we ervoor zorgen dat de sfeer goed blijft op het forum. Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het ons dan weten.
Reputatie 2
Badge
@Danielle

Bedankt voor je reactie. Ik had de rapporteer-mogelijkheid nog niet gezien. Nu wel.
Ik wilde vooral een punt maken we de sfeer goed moeten houden, zodat niemand zich geremd voelt om een reactie te plaatsen. En daar zullen niet alleen de forum-leden, maar vooral ook de beheerders van het forum goed op moeten letten. Zorg voor een veilige omgeving ook op het forum.

@Allen. Hiermee sluit ik mijn reactie over respectvol reageren op het forum.
Goedenavond allen voor degenen die mij wilden bijspringen , hartelijk dank! Maar het was geheel niet mijn bedoeling om onrust te zaaien op deze forum , en eerlijkheidshalve heb ik ook wel misschien iets te weinig info gegeven en heb ik misschien óók wel iets te kattig gereageerd, vandaar ook dat ik mijn excuus gemaakt hebt en geprobeerd heb om opnieuw te beginnen.
Nogmaal ik héb een slimme meter én hij is gekoppelt en ja ik kan mijn stroomverbruik zien, behalve mijn gasverbruik die kan ik niet zien, mijn slimmegasmeter loopt gewoon , mijn internet staat aangesloten en hulp door netwerkbeheerder ook, zij kunnen bij eneco met mij meekijken maar zien ook het gasverbruik niet! Na al die maanden beide bedrijven gestalked te hebben ben ik met eneco overeengekomen dát zij het nu sámen moeten oplossen anders ga ik naar KASSA of RADAR heb ik ze beiden weken geleden gemeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst mijn jaarnota af wilde wachten om te kijken wát eneco dan gerekend heeft voor mijn gasverbruik. Nou ook geen touw aan vast te knopen, ik heb nog geen tijd gehad om te bellen maar ben wel voornemens toe...
Badge +5
Beste j.m.muijlaert.
Eerder heb ik je geadviseerd om contact op te nemen met Klachtenkompas en ik vermoed dat je dat niet hebt gedaan. Dat is echt heeeeeel jammer als dat zo is. Waag er een kwartiertje aan, je hebt niks te verliezen.
Zij staan heeeeeel dicht bij de consument en hen kennende kunnen en zullen ze meer voor je doen dan Kassa of Radar.
Dat je met Eneco in contact bent is prima, uiteindelijk betaal je abonnement voor een Toon waar je geen gasregistratie hebt.
Ik vermoed zeer stellig dat jouw gasmeter niet is wakker gemaakt door Stedin en hoe dat moet kun je het beste laten vertellen door een moderator maar vermeld in jouw reactie naar een moderator dan wel het fabrikaat en type van je gasmeter. Maak desnoods een foto van de gasmeter.
Er bestaat een kans dat je de meter zelf wakker kunt maken.
Als de meter wakker is dan kan deze door Stedin gekoppeld worden aan je KWH meter zodat beide gegevens naar Toon worden gestuurd in plaats van uitsluitend je kwh stand. Dat koppelen is een kwestie van een administratieve procedure van Stedin.

Ik hoop dat je de moed kunt opbrengen dit advies op te volgen, ik kan me voorstellen hoe je gemoedsrust is in deze situatie met een halve Toon.
Succes en mocht je advies nodig hebben of willen reageren doe dat dan.