Toon / slimme meter? | Eneco Community
beantwoord

Toon / slimme meter?

• 5 december 2014
  • 35 reacties
  • 861 Bekeken

N.a.v. een onduidelijk hoog gasverbruik op mijn eindnota 2013 heb ik een Toon aangevraagd, zogezegd zogedaan...begin februari 2014 had ik hem aan de muur hangen! Geweldig...dacht ik ...na een aantal weken merkte ik op dat die Toon geen reet deed( op z'n rotturdams gezegd) ik bellen naar eneco monteur werd langs gestuurd , vreselijk aardige man die na 2 sec. zag wat er scheelde...ik had geen goede meters voor de Toon, ofwel "slimme meters" zogezegd zo gedaan deze vakbekwame monteur regelde ff voor mij dat ik binnen korte tijd een "slimme meter" kreeg van Stedin, ergens in april ofzo kreeg ik een "slimme meter " nu zou alles opgelost zijn, stelden zowel Stedin als Eneco.Inmiddels zitten we alweer aan het eind van 2014 en "mijn Toon" en "mijn slimme meters " werken voor geen meter! Ik zie géén gasverbruik, kan geen gebruik maken van "Toon op afstand" kan nergens gebruik van maken! Hoezo SLIMME METERS? SLIM? pff mijn kleinzoon van 7 is slimmer...
icon

Beste antwoord door Folkert 8 december 2014, 12:27

Beste j.m.muijlaert,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat het zo lang duurt voordat je meters gekoppeld zijn. Ik zal dit nogmaals aan Stedin doorgeven, dit hebben mijn collega's ook al enkele keren gedaan zie ik. Wat betreft de problemen met Toon op afstand, is je Toon wel verbonden met het internet?

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Nou dat vind ik knap om na 7 maanden dat hier te melden.
Dan vraag ik me af wat je in al die tijd hebt gedaan om verbetering te krijgen.
Dan zou ik toch maar eens bij Stedin aan de bel gaan hangen, want als de slimme meters niet werken dan zal Toon ook nooit werken, toch.............
Reputatie 1
Badge
Ik vraag me af of je wel een contract bij Eneco hebt.
Reputatie 7
Badge +7
@ j.m.muijlaert

ik dacht dat die rotterdammers slimmer waren ( op z,n stellendam,s gezegt ):8
als je na zoveel mnd pas gaat klagen.
dan ben je wel erg laat toch.

eerst eens zoeken , op het forum dan was je probleem allang opgelost.
Hoi Jan,

Ik vind het zo'n vreemd verhaal..................
En dan z'n kleinzoon er nog bij halen...........
Reputatie 7
Badge +7
🙂 ik zeg maar niets meer Ton 🙂
Oké Jan!
Ik kan er met m'n pet niet bij. Je gaat toch geen 7 maanden naar een niet werkende Toon kijken.....
Reputatie 3
Badge
Als het warm en zonnig is werkt de verwarming meestal niet echt heel erg hard. En als je bijvoorbeeld ook nog een zonneboiler hebt is er bar weinig gasverbruik gedurende zeker 6-7 maanden. Ik kan me voorstellen dat je van Toon dan niet echt veel wijzer wordt, als er dan al naar het gemeten verbruik op de Toon wordt gekeken.
Reputatie 7
Badge +6
Beste j.m.muijlaert,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat het zo lang duurt voordat je meters gekoppeld zijn. Ik zal dit nogmaals aan Stedin doorgeven, dit hebben mijn collega's ook al enkele keren gedaan zie ik. Wat betreft de problemen met Toon op afstand, is je Toon wel verbonden met het internet?

Groet,

Folkert
Dan zou ik toch maar eens bij Stedin aan de bel gaan hangen, want als de slimme meters niet werken dan zal Toon ook nooit werken, toch.............

Sorry hoor maar jullie kunnen ook niet weten wát ik allemaal al gedaan hebt om de dingen te laten functioneren zoals het hoort, natuurlijk heb ik niet werkeloos onbenullig naar mijn Toon zitten staren...Ik heb wel degelijk werk ervan gemaakt maar wat moet je als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en constant als antwoord krijgt dat er een storing is in Uw regio?...méér dan bellen kun je niet doen, je kunt wel helemaal uit je plaat gaan maar daar bereik je nog minder mee, ik heb ze maanden gestalkt met mijn telefoontjes en geklaag zowel de stedin als eneco! Inmiddels alweer 2 Toon kastjes en 2 slimme meters verder en nog steeds géén naar behoren werkende Toon! Ohh en nog wat ik schrijf onder de naam van mijn man en meneer Brand de opmerking over mijn kleinzoon was een verwijzing naar de term "slimme meters" met nadruk op "slimme" . Je kunt alles wel vereenvoudigen en uit zijn contex trekken maar was het niet beter geweest om vragen te stellen over het hoe en waarom ipv direct commentaar te geven?
mvg mevr s.y muijlaert
Beste j.m.muijlaert,

Groet,

Folkert
Goedenavond Folkert, bedankt voor je weldenkende reactie, ja mijn Toon is verbonden met het internet, samen met je collega's aan de telefoon hebben we alles doorlopen zover als jullie dat kunnen vandaaruit, ik zeg het inmiddels zijn we alweer 2 Toon kastjes en 2 slimme meters verder en nog steeds niets.Inmiddels heb ik afgesproken met één van je collega's dat hij voor mij erachteraan zou gaan en het van mij over zou nemen en mij om de 2 weken terug belt om te kijken of er al een terugkoppeling gemaakt zou zijn, ofwel van stedin of eneco.... Ik vind het héél betreurenswaardig dat hét allemaal niet wilt lukken bij mij, maar zoals ik ook al eerder heb gezegd, meer dan bellen en klagen kán ik toch óók niet doen? En ik ben een héél geduldig en redelijk persoon dus ik ga er vanuit dát het allemaal wel goed komt uiteindelijk!
mvg mevr s.y. muijlaert

Sorry hoor maar jullie kunnen ook niet weten wát ik allemaal al gedaan hebt om de dingen te laten functioneren zoals het hoort, natuurlijk heb ik niet werkeloos onbenullig naar mijn Toon zitten staren...Ik heb wel degelijk werk ervan gemaakt maar wat moet je als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en constant als antwoord krijgt dat er een storing is in Uw regio?...méér dan bellen kun je niet doen, je kunt wel helemaal uit je plaat gaan maar daar bereik je nog minder mee, ik heb ze maanden gestalkt met mijn telefoontjes en geklaag zowel de stedin als eneco! Inmiddels alweer 2 Toon kastjes en 2 slimme meters verder en nog steeds géén naar behoren werkende Toon! Ohh en nog wat ik schrijf onder de naam van mijn man en meneer Brand de opmerking over mijn kleinzoon was een verwijzing naar de term "slimme meters" met nadruk op "slimme" . Je kunt alles wel vereenvoudigen en uit zijn contex trekken maar was het niet beter geweest om vragen te stellen over het hoe en waarom ipv direct commentaar te geven?
mvg mevr s.y muijlaert

Kijk dat is nou het risico als je je met beperkte info hier op het forum stort, waar wij natuurlijk wel wat gewend zijn!
Daar proberen wij oplossend samen met de vragensteller bezig te zijn. Scheelt vragen stellen!
Dit uitgebreide verhaal had je misschien iets eerder moeten plaatsen, denk ik zo maar.......
Logisch dat ik me begon aftevragen wat heb je dan al die tijd gedaan.............
Als je je zou verdiepen op dit forum over het niet koppelen van meters dan zou je uren kunnen lezen.
Ook merk je dan dat er eigenlijk maar 1 manier is als het Stedin betreft en hoe intensief ook; gewoon elke week erachteraan bellen en de status opvragen.
Ons forumlid @Theo kan er bijna een boek over schrijven.
Sommige krijgen tot 3 keer nieuwe meters geplaatst enz enz
Als je het bericht goed had gelezen had je er ook uit op kunnen maken dat ik vanaf dag 1 bovenop heb gezeten, maar tussen "nu zou alles opgelost zijn, stelden zowel Stedin als Eneco." en "Inmiddels zitten we alweer aan het eind van 2014" .....met in acht nemend van het eerste stuk van het verhaal begrijpt ieder weldenkend mens toch wel dát ik dit niet over mijn kant heb laten gaan? Ik dacht dat jullie mannen kort van stof waren en dat wij vrouwen teveel woorden gebruiken om iets duidelijk te maken wat in een paar woorden ook kan? Feiten, minder details...??
vr. groet mevr.muijlaert
Als je het bericht goed had gelezen had je er ook uit op kunnen maken dat ik vanaf dag 1 bovenop heb gezeten, maar tussen "nu zou alles opgelost zijn, stelden zowel Stedin als Eneco." en "Inmiddels zitten we alweer aan het eind van 2014" .....met in acht nemend van het eerste stuk van het verhaal begrijpt ieder weldenkend mens toch wel dát ik dit niet over mijn kant heb laten gaan? Ik dacht dat jullie mannen kort van stof waren en dat wij vrouwen teveel woorden gebruiken om iets duidelijk te maken wat in een paar woorden ook kan? Feiten, minder details...??
vr. groet mevr.muijlaert

Denken kunnen we genoeg, dat hebben we hier wel bewezen.
Maar wij, als we proberen een mede forum lid te helpen hopen dan wel voorzien te worden van info, want gissen kunnen we ook, maar daar komen we hier niet verder mee.
Kennelijk komt die boodschap niet over, gezien de verdere reacties!
Sorry, had je eerdere bericht niet gelezen, mijn excuses, zal wel komen omdat ik een vrouw ben.. om gelijk op mijn achterste poten te gaan staan... Ik stel voor om opnieuw te beginnen.
Goedenavond ik ben mevr. muijlaert, mijn probleem heb ik jullie al eerder verteld, ik sta open voor suggesties, wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen gezien jullie ervaringen...
Wat u kunt doen om te kijken of de meters met elkaar gekoppeld zijn is inloggen op mijn eneco,en daarin staat het verbruik van de gas en elektra meter.Als dat niet het geval is moet er eerst bij de meters begonnen worden .Wat voor een meter hebt u ?Slim of niet slim?
Bedankt voor uw reactie en ja op mijn eneco staan ze ook niet gekoppeld en ja ik heb inmiddels al 2 slimme meters geplaatst gekregen, en 2 Toon kastjes. Alles is doorgemeten maar geen resultaat
De koppeling gaat via de hoogfrequent 860 mhz M bus op de electra -gasmeter als die niet aanwezig is ziet u geen gasverbruik.Misschien kan Stedin de meters met een aansluitsnoer koppelen als deze niet te ver uiteen liggen.Dat kunt u in een klacht schrijven aan Stedin op de stedinSite.
dank je !
Reputatie 7
Badge +7
het komt goed
Badge +5
Na zo'n lange adem zou ik Klachtenkompas inschakelen. Ik hoop dat daar meer van terecht komt maar wel er bovenop zitten.
Ja dat ga ik nu zeker doen, vind dat ik geduldig genoeg ben geweest! bedankt Yobotje
Badge +5
Hou ons op de hoogte en pak het strak en zakelijk aan. Je hebt ook nog rechten! Heb je dan al die maanden geen energie uitlezing gehad op Toon en wist Eneco dat ook? Ooit gemeld bij Eneco?
Ik ben benieuwd.
Hou ons op de hoogte en pak het strak en zakelijk aan. Je hebt ook nog rechten! Heb je dan al die maanden geen energie uitlezing gehad op Toon en wist Eneco dat ook? Ooit gemeld bij Eneco?
Ik ben benieuwd.

Ik denk Theo dat Mevrouw geen Gas verbruik ziet eerst de meters moeten gekoppeld worden.Eneco kan daarin niets betekenen.