Toon slaat op hol? | Eneco Community

Toon slaat op hol?

• 20 december 2012
  • 4 reacties
  • 751 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 20 reacties
Als Toon in zijn rol als kamerthermostaat warmte vraagt om de eerstvolgende hogere temperatuur te bereiken, dan gaat dat op zich prima; het vlammetje naast de actuele temperatuur gaat aan het het gasverbruik stijgt naar ruim 2.000 liter per uur.
Een probleem treedt op als ik het in huis warm genoeg vind, en ik handmatig met de '-' toets een lagere doelthemperatuur instel, of dit doe door een verwarmingprogramma te kiezen met een lagere temperatuur dan de actuele kamertemperatuur. In beide gevallen reageert Toon niet, ook niet als ik hem vijf minuten de tijd geef om zich op de nieuwe situatie aan te passen. Toon blijft ijzerenheinig doorstoken. De enige mogelijkheid om hem daarmee te laten stoppen, is naar de zolder te lopen en zowel de stekker van de ketel als van de ketelmodule te verwijderen (leidt tot een restant van Toon).
De eerste keer dat dit gebeurde dacht ik aan een incident, nu lijkt het echter reproduceerbaar te zijn.

Is er iemand die dit probleem herkent? Is er wellicht een betere oplossing voor dan de "ren naar zolder, general reset" oplossing?

Mijn ketel is een modulerende Intergas uit 2005 en ik gebruik de laatste Toon-software.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Spijtig genoeg weigert Eneco nog steeds om tabellen te publiceren die inzicht geven in welke CV-ketels met Toon kunnen samenwerken en hoe die moeten worden aangesloten.

Ja, daar ligt voor Eneco nog een verbeterpuntje. Ze zouden kunnen leren van de concurrent Essent, die heeft een document online staan met alle ondersteunde ketels en hoe ze moeten worden aagesloten.
Kennelijk werkt Toon niet goed samen met jouw CV-ketel. Misschien zijn de aansluitingen/instellingen niet goed.
Spijtig genoeg weigert Eneco nog steeds om tabellen te publiceren die inzicht geven in welke CV-ketels met Toon kunnen samenwerken en hoe die moeten worden aangesloten. Mijn indruk is dat ze het zelf ook niet weten, want meermals wordt op dit soort vragen als antwoord gegeven dat het probleem wordt voorgelegd aan de ontwikkelaars. Reacties van die ontwikkelaars heb ik nog niet voorbij zien komen.
Hopelijk gaat Eneco zijn leven op dit punt nu snel verbeteren.
Reputatie 3
Badge
Heel herkenbaar, kijk maar eens in dit topic: 
https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/toon-s-nachts-de-weg-kwijt-4843/
"restant" is "restart" (autocorrectie IOS, sorry...)