Toon schakelt vanzelf naar ander programma | Eneco Community
vraag

Toon schakelt vanzelf naar ander programma

• 15 december 2017
  • 18 reacties
  • 306 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Ik stel de Toon in op 'Weg' als ik de deur uitga. Als ik terugkom, staat de ketel hard te stoken op het Comfort programma. Dit terwijl er tijdens de tijden dat ik weg ben, geen programmawijziging gepland staat (programma is tussen 10-17 hetzelfde). Nu stookt de ketel dus 19 graden voor een leeg huis. Kan ik dat fixen of is het een bug?

18 Reacties

Reputatie 5
Badge
Gebruik je Triggi? En zo ja, kan het zijn dat hier iets ingesteld staat?
Hi Ralf,

Nee, dat ken ik niet. Wat is dat?

Gr Jochem
Reputatie 7
Badge +5
Dag @jdegroot,

Welkom op de Toon Community! Het lijkt er haast op alsof er nog iets anders ingesteld staat. Dit kijken we overigens graag voor je na. Kan je hiervoor je klantnummer toevoegen aan je profiel en de externe toegang op Toon aanzetten via menu > Toon Support? Ook zijn we benieuwd naar wanneer dit precies heeft plaatsgevonden, dan pakken we dat moment erbij als voorbeeld. Weet je de concrete dag en/of tijd nog?

Alvast bedankt!

Groet, Denise
Vandaag ergens tussen 0830 en 1145. Waar vind ik t klantnummer in het Toon menu?
Reputatie 7
Badge +9
Je zou eens een foto van je weekprogramma kunnen plaatsen op forum. Zo kunnen we meekijken, wat er nou precies gebeurd.

Je kan Toon ook op "weg" of "Slapen" zetten als je weg gaat, dan programma schakelaar ook uitschakelen, zo blijf Toon op de jou gekozen programma staan
Hi Denise, zie biven voor tijden. Klantnummer en externe toegang geregeld.
Reputatie 7
Badge +5
@jdegroot

Dankjewel! Zo te zien staat er een programma ingesteld waarbij Toon vanaf 07:00 op 19 graden staat ingesteld. Dat staat hij momenteel nog steeds, dus ik durf niet te zeggen tot hoe laat precies. Ik zie sinds 07:00 vanochtend ook geen enkele wijziging in de temperatuurinstelling. Ik raad je aan om je programmainstellingen hierop na te kijken, want volgens mij staat deze niet ingesteld naar wens.

Groet, Denise
Hai, die 19 graden instelling klopt. Echter, ik ga de deur uit af en toe en zet het programma dan tijdelijk op Weg. En dan schakelt hij zichzelf dus toch terug naar Comfort 19 graden...
Hai, die 19 graden instelling klopt. Echter, ik ga de deur uit af en toe en zet het programma dan tijdelijk op Weg. En dan schakelt hij zichzelf dus toch terug naar Comfort 19 graden...

Als de ingestelde tijd van de keuze Comfort is bereikt dan is dat juist zoals het moet.
Wil je dat niet zal je dus de programmaschakelaar op Uit moeten zetten.
Als ik de 19 graden stand overrule omdat ik even weg ben, verwacht ik dat ik dat terug moet draaien als ik weer thuiskom. En dat de thermostaat dat niet zelf doet. Waar is anders de Weg knop voor?
Reputatie 7
Badge +9
Als ik de 19 graden stand overrule omdat ik even weg ben, verwacht ik dat ik dat terug moet draaien als ik weer thuiskom. En dat de thermostaat dat niet zelf doet. Waar is anders de Weg knop voor?

Het is simpel..
Denise heeft gisteren in je Toon kunnen kijken, deze geef duidelijk aan dat "Ik zie sinds 07:00 vanochtend ook geen enkele wijziging in de temperatuurinstelling.". Het zit hem duidelijk in jouw ingestelde weekprogramma, ga deze is heel goed nakijken of er toevallig toch niet iets van Comfort in staat..
Ik ga wel even zoeken dan, hoewel ik het nog steeds niet snap
Reputatie 7
Badge +9
Ik ga wel even zoeken dan, hoewel ik het nog steeds niet snap

Snap dat het lastig is om te begrijpen, ik zal het proberen uit te leggen..

Door gisteren de Externe Toegang aan te zetten, heeft Denise (is medewerker van Eneco.) in jou Toon kunnen meekijken, zij kan dat zien wat Toon doet.
Ze heeft geen wijziging in temperatuurinstelling kunnen waarnemen. Dit betekent dus dat de Comfort stand die automatisch toch gebeurd ondanks dat jij weg bent, in jou weekprogramma moet zitten..

Nou moet ik eerlijk bekennen, dat ik van de week is een wijziging heb gedaan via de Toon op Afstand app, toen kwam er om 0:00 ook een Comfort-stand in te staan, die ik er niet heb ingezet. Kijk goed je weekprogramma na. Post anders een foto ervan, hier in dit topic..
Zo kan ik en andere ook meekijken of we gekke dingen zien.. 😉
Heb gekeken. Het is als volgt ingesteld.
Om 0700 op comfort, om 0800 uur op weg. Mijn vrouw was echter thuis die dag, dus die heeft na 8 uur de instelling weer op comfort gezet. En om 0830 weer terug op weg. Toon gaf aan 'om 17.40 uur naar Comfort. En dat klopt met de reguliere instelling. Toen mijn vrouw om 1145 thuis kwam, stond het programma op comfort.
Zie foto
De minimale schakelperiode van 30 minuten wordt aangehouden dus dan kan er in werking niets foutgaan.
Maar bij een handmatige wijziging gaat er dus kennelijk iets fout.
Probeer in z’n periode eens door de schakelaar op uit te zetten en handmatig een temperatuur te kiezen.
Ga je daarna alsnog weg hoef je dus alleen de programma schakelaar op Aan te zetten en het ingestelde programma neemt de controle over.
Ok doen we dat. Dit probleem is sinds de laatste software update ontstaan trouwens.....
Ok doen we dat. Dit probleem is sinds de laatste software update ontstaan trouwens.....

Ja dat begreep ik!
Maar Denise heeft je Toon op afstand gecontroleerd en geen afwijkingen geconstateerd.
Ik zou zeker als het in die tijdspanne van 30 minuten speelt die schakelaar gebruiken.
Lekker makkelijk, je kan spelen met de temperatuur en hup de schakelaar weer op Aan en alle gekozen instellingen staan weer zoals gekozen.

Reageer