Toon 's-nachts de weg kwijt? | Eneco Community

Toon 's-nachts de weg kwijt?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Reputatie 3
Badge
Al is het maar een reactie, we zijn het aan het onderzoeken. Ik wil nu wel is weten waarom het zo lang moet duren?
Ik hab nav het 's-nachts branden, mijn dag gas grafieken nog even terug gekeken.
Geen enkele keer is er gas gebruikt als ik slapen aan had staan.

In m'n onschuld ga ik dan toch echt denken aan de ketelmodule en de speciale software die daar bij hoort.
Bij mij draait bv module 24 voor de ketel....................

Ik hab nav het 's-nachts branden, mijn dag gas grafieken nog even terug gekeken.
Geen enkele keer is er gas gebruikt als ik slapen aan had staan.

In m'n onschuld ga ik dan toch echt denken aan de ketelmodule en de speciale software die daar bij hoort.
Bij mij draait bv module 24 voor de ketel....................

Bij mij ook, en 24/25 is de firmware voor de meteradapter. Misschien valt hier een trend in te ontdekken, alhoewel ik vermoed dat ook de firmware automatisch wordt geupdate.
Reputatie 3
Badge
Iedereen heeft toch 24/25???

Ik heb geen flauw idee? Ton begon over de firmware. Het zou mij niet verbazen als firmware verschillend is, wellicht ketelafhankelijk??
Reputatie 3
Badge
Ik heb het idee dat nog niemand een update heeft gehad voor ketel en/of meteradapter. Maar goed zie ook daar wel weer problemen in dat straks iedereen falende meteradapters heeft 😉
Badge
Bedank voor jullie opbouwende reacties
Ik ervaar het als positief in deze barre tijden.
Wanneer ik morgenochtend om 0600 het bed uit sluip, de laatdunkende zucht van mijn vrouw negerend, denk ik aan jullie!

Heeft iemand zin om mij nog even uit te leggen wat die 24/25 en firmware verhaalis, ik snap dat (nog)niet.
Waar kan ik dat zien/opzoeken?
Hg
Hans

Let op hè. Ik sprak over de ketelmodule, want de sensoren spelen hier geen rol, die registreren alleen maar!
Of iedereen dezelfde software nr heeft voor de ketelmodule weet ik niet. Daar zal een moderator wellicht z'n licht over kunnen laten schijnen. 
Ik heb versie 24. 

Wanneer ik morgenochtend om 0600 het bed uit sluip, de laatdunkende zucht van mijn vrouw negerend, denk ik aan jullie!

Heeft iemand zin om mij nog even uit te leggen wat die 24/25 en firmware verhaalis, ik snap dat (nog)niet.
Hg
Hans

Hoi Hans,

Op de Toon bij het onderdeel software staan de versienrs. 
Bovenaan versie 2.2.18 van Toon en daaronder de andere, die ik hier aanhaalde!!
Ik heb in het begin het zelfde probleem gehad. Na een reset kwam het niet meer voor. Heb het probleem aan het inleren toegeschreven. Maar nu ik dit hoor...... Ga het apparaat in de gaten houden. Hij moet natuurlijk wel te vertrouwen zijn.
Reputatie 3
Badge
Even gecontroleerd, hier ook 24 of ja en meteradapter is 24/25
Badge

Hg
Hans

Hoi Hans,

Op de Toon bij het onderdeel software staan de versienrs. 
Bovenaan versie 2.2.18 van Toon en daaronder de andere, die ik hier aanhaalde!!

Bedankt Ton, ik blijk ook dezelfde als jullie te hebben.
Nou, prettige avond allemaal, jullie weten, ik zit hier met een glaasje voor Toon, hem scherp in de gaten te houden!
Leuke avond!
Reputatie 3
Badge
Ik kijk er ook stiekem vanaf de bank regelmatig naar hoor. 🙂 beetje het gasverbruik in de gaten houden. 🙂
Nou ook ik gluur vanaf m'n stoel regelmatig naar Toon aan de wand. Kan het in de dimstand net zien.
En anders pak ik de GSM; kom ik ook een heel eind. En iedere zondag avond neem ik nog de stand op van de energie en tot op heden klopt het met Toon.
A.s zondag zal het verbruik wel nog meevallen , maar volgende week kon het hier wel eens naar de 35 cub gaan.
Maar in de kou zitten doen we ook niet; dus pech, stoken maar, maar beheerst en bewust......................
Reputatie 3
Badge
Het is wel is gezegd. Bezuinigen en besparen is ok, maar het moet niet je leven beheersen. Zo zie ik het ook. Ik merk dat ik flink heb bespaart ondanks de komst van een 2e in februari 2012. Dus dat is netjes. Ook wij zitten verder niet in de kou. Toon wordt hopelijk doorontwikkeld (betalen) ervoor en is een verassin welke functies in de toekomst nog beschikbaar komen. Soort van Steve Jobs gebeuren maar dan met onze Marijn de manager. 🙂
Klopt en dit allemaal onder controle van Toon, die uiteraard goed (moet) blijven werken.
Hopelijk zullen toekomstige updates daaraan meewerken.
En als de gebruikers zich goed roeren en testen dan vindt die doorontwikkeling heus wel plaats!

Voorlopig heeft Eneco een aardige gadget gescoord, want de concurenten hebben wel een op afstand bestuurbare kamerthermostaat, maar dat staat voorlopig nog in geen verhouding tot Toon!
Reputatie 3
Badge
Samenvatting van het probleem waarom het draaid!

Alle klanten die een Toon hebben die zijn eigen weg gaat gebruiken allemaal de klok functie van Toon??? er zijn ook mensen die de klok functie gebruiken maar er geen last van hebben?

Speelt de ketel wellicht nog een rol? ZIjn er dus verschillende versies van Toon?

@eneco, wederom graag een reactie op de bestaande problematiek. :)

Ik begrijp namelijk dat niet iedereen er last van heeft.
Reputatie 3
Badge
Ik heb even een centraal topic aangemaakt voor dit probleem.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-blijft-stoken-5307/#post25942
Reputatie 7
Badge +6
In dit topic kunnen we verder gaan hierover, ook is hier inmiddels een hotfix voor uitgebracht.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen