TOON reageert niet, ook niet na reset | Eneco Community

TOON reageert niet, ook niet na reset

Beste Forumleden,

Vanmorgen stond de TOON op een opstartstand met in beeld groot het logo van Eneco en daaronder de tekst "Opstarten (stap 1 van 2)". Op deze stand heeft ie zeker een half uur gestaan. Inmiddels de resetknop ingeduwd waarna hetzelfde scherm verscheen en er opnieuw niets lijkt te gebeuren. Wij hebben niet aan de TOON gezeten, dit scherm stond aan toen ik beneden kwam. De kachel brandt niet en het wordt langzaam aan kouder in huis...

Kan het zo lang duren voordat de TOON opstart? Kan de TOON vanzelf opnieuw opstarten zonder dat wij daar de hand in hebben? Wat kan ik nog meer doen behoudens de resetknop indrukken? Heeft ENECO een 24uurs helpdesk waar ik naartoe kan bellen?

Ik hoop dat iemand met meer vestand van TOON dan ik kan reageren... 

Dennis

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

16 Reacties

Heb net de resetknop 20 seconden ingedrukt gehouden, zelfde scherm verschijnt... Nu maar afwachten...
Reputatie 2
Badge
Als Toon niet wil reageren trek dan de stekker van de keteladaptor uit het stopcontact en stop hem er daarna weer in. Hiermee haal je de stroom van Toon (harde reset)  en gaat hij daarna weer opnieuw opstarten.
Reputatie 3
Badge
Ik heb gereageerd in het andere topic. Welkom op het forum trouwens.
net geprobeerd. Heb stekker er meer dan dertig seconden uit gehad. Zelfde probleem... blijft hangen op het startscherm en komt niet voorbij stap 1 van 2... Ik ga het nog een keer proberen en laat m een tijdje zonder stroom staan... maar ik heb geen grote hoop eerlijk gezegd...

Ik heb gereageerd in het andere topic. Welkom op het forum trouwens.

had het gezien en ook teruggereageerd... Thanx!
net weer stekker eruit gehaald, 5 minuten zeker wel. Zelfde probleem... ben blij dat het niet vriest anders hadden we echt een probleem hoewel het er niet warmer op wordt in huis...
Reputatie 3
Badge
Misschien is het handig om alleen in dit topic verder te gaan. Knopje onder toon ook geprobeerd. Anders storingsdienst bellen en vragen of er dan iemand morgenochtend direct komt. Anders moet is morgen bellen en zitten ze weer vol. Een monteur met kerst laten komen is ook wat maar iemand die toch al achter de telefoon zit???
Reputatie 1
Badge

Hiermee haal je de stroom van Toon

Even een snelle tip...Pak de Toon met beide duimen (onder) en vingers (boven) vast en klap hem naar boven. Toon komt los van de muur. Toon geen stroom en dus Toon is ook hard gerest. Daarna weer terughangen. Snelste manier. Scheelt weer naar boven lopen enzo.
Ik heb het volgende gedaan:
- resetknop (zowel lang als kort geprobeerd)
- stekker voeding bij cv ketel (zowel lang als kort geprobeerd)
- TOON van de muur gehaald, ook minimaal 30 seconden
steeds blijft ie hangen.

Storingsdienst is volgens mij alleen op werkdagen te bereiken maar ik heb mijn buurman bereid gevonden om dit op te pakken. Ik heb een mail naar Eneco gestuurd om zsm een monteur te sturen en dat ding te vervangen. Dus ik hoop dat dat gaat werken. Vanavond dan maar de open haard flink opstoken. 

mochten er nog tips zijn dan graag!!! Maar zoals het er nu voorstaat is ie gewoon kapot. 

Groet, Dennis
Reputatie 1
Badge
Probeer eens je router te resetten. Klinkt onlogisch en zou niet moeten maar het kan nooit kwaad. Hier zit een logica achter hoor. Wellicht wordt je Toon overspoeld met iets in je netwerk en dan krijg je hetzelfde gedrag namelijk. Probeer ook anders even computers uit te zetten of iets in die geest. Het kan dat je Toon ook werkelijk kapot is, een corrupte bootloader of corrupte flash.

Maar als stuk:
In een normaal (niet beveiligd) apparaat wat degelijk is ontwikkeld zit daarvoor een backup-optie ingebouwd (he, ik ben denk ik corrupt, ik ga over in recoverymode en ik zoek naar file x op server y) en is het eenvoudig te verhelpen. Maar de Toon is beveiligd en een recovery image wordt vanuit beveiligingsoverwegingen niet verstrekt, noodmode is dan ook niet aanwezig, (Antwoord van Quby) Ik had namelijk al een idee dat dit ging gebeuren...
Ik vrees dat dat niet het probleem is. Toon start gewoon niet op en komt niet eens bij Wifi. Computers of andere apparaten in het netwerk uitzetten hoeft niet.
Het uitschakelen van de router (access point) volstaat.

Eerlijk gezegd denk ik dat de (aansluiting van) de CV-ketel in de weg zit. Als je durft, zou je het volgende kunnen proberen.
Schroef de draadjes los die vanuit de CV-ketel naar de keteladapter van Toon gaan. Kan niets mee gebeuren, je hoeft ook niet te onthouden welke draad in wel gaatje moet, maakt geen verschil.
Toon krijgt dan wel gewoon voeding en probeer nu een reset van Toon (knopje onder Toon). Start Toon nu wel door dan is de samenwerking tussen Toon en de CV-ketel de oorzaak. Dat komt namelijk wel vaker  voor.
Start Toon nog niet door, dan kun je er gevoeglijk van uit gaan dat Toon defect is.
EUREKA!!!! Dat was het probleem... resetten van de router en toen ging ie ineens aan de slag en nou brand ie weer. Wow wat ben ik blij met deze reacties allemaal. Iedereen heeel heel veel dank! Enne nog een hele prettige laatste kerstdag!

Dankbare groet, Dennis
het resetten van de router was al voldoende maar ik bewaar al deze kennis om ofwel anderen te helpen ofwel om te reageren mocht dit nog een keer gebeuren!

Dennis
Reputatie 3
Badge
Hier hebben wij allemaal wat aan. Fijne kerst verder. Ik had deze oplossing niet kunnen verzinnen.
Reputatie 3
Badge
Als aanvulling. Het is namelijk niet een oplossing die voor de hand ligt. Bij de eerste keer toon starten moet hij namelijk netwerken zoeken en moet je tegenwoordig vaak je wachtwoord opgeven. @toon_liefhebber super bedankt voor het meedenken. Ik zou nooit zo ver gedacht hebben. Mogelijk overkomt het 1 van ons ook nog eens en dan ga ik dit onthouden.
Reputatie 1
Badge
Mijn bijdrage voor een warme kerst.

Ik weet niet hoe het precies in dit geval werd veroorzaakt maar ik kan het op een andere manier wel moedwillig reproduceren en zodoende kwam ik tot een mogelijke oplossing.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen