Toon reageert niet met CV ketel | Eneco Community

Toon reageert niet met CV ketel

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

40 Reacties

Ik heb thuis een AWB Thermomaster 3HR24T en mijn Toon reageert ook niet als ik de temperatuur hoger wil zetten.
Hij staat op opentherm en de ketel moet dit ondersteunen.
Eerst had ik problemen met geen communicatie met de cv ketel (inmiddels opgelost door Eneco maar vandaag toch weer 1 melding gehad) en nu dit weer.
Fijn nu het kouder wordt en de kachel kan niet aan :(
Voorheen had ik een Honeywell kamerthermostaat.
Reputatie 3
Badge
Hier vanavond de verwarming even aangezet. geen problemen. althans. hebben jullie ook dat toon wel traag reageerd met doorsturn naar de cv ketel? na 1 minuut ging de cv pas werken. en als hij op 18 gezet word terwijl het 17.5 is in huis, reageerd toon door de temp direct een 0.5 graden omhoog te gooien zonder dat de cv iets doet? vreemd lijkt mij.
Reputatie 2
Badge +1
@marco555

Ik vind het fijn om te lezen dat je het probleem op hebt kunnen lossen. Het is wel heel vervelend dat Toon niet goed was aangesloten. Excuses hiervoor!
Zoals Jeroen Ruiter aangaf werken we doordeweeks tijdens kantooruren, en hebben we dus niet eerder kunnen reageren. Voor storingen buiten kantooruren wordt je doorgeschakeld naar de storingsdienst van Eneco Installatiebedrijven.
Reputatie 2
Badge +1
@NielsN

Je gaf aan dat je telefonisch contact met ons op ging nemen. Kan je hier laten weten of het probleem bij jou ook is opgelost?
Reputatie 2
Badge +1
@Mausberg

In een ander topic lees ik dat het probleem opgelost is door de toon op Aan/Uit in te stellen. Je geeft aan dat je ketel wel OpenTherm ondersteunt. We kunnen een monteur langs sturen, die kan kijken of Toon wel juist is aangesloten op je ketel. Stuur me even een PB als je hier behoefte aan hebt.

@Mausberg

In een ander topic lees ik dat het probleem opgelost is door de toon op Aan/Uit in te stellen. Je geeft aan dat je ketel wel OpenTherm ondersteunt. We kunnen een monteur langs sturen, die kan kijken of Toon wel juist is aangesloten op je ketel. Stuur me even een PB als je hier behoefte aan hebt.

Afgelopen maandag is er een monteur langs geweest. Alle bedrading gecontroleerd en alles was goed aangesloten. Na deze actie wederom testen via Opentherm maar geen reactie. Uiteindelijk is het kastje tussen de CV en Toon vervangen. Kachel werkt nu wel via open therm. Wat me wel opvalt als de kachel aanstaat er een vlammetje brandt als er geen gas verbruik wordt? CV display geeft dan ook niks aan wel een verwarmings logo en geen vlam.
Reputatie 2
Badge +1
@Mausberg

Heb je een slimme meter? Het verbruik van een slimme gasmeter wordt 1 keer per uur gecommuniceerd naar Toon. Op het moment dat de verwarming aanstaat, en dus het vlammetje op Toon verschijnt, zie je dus niet direct het huidige gasverbruik. Dit wordt later doorgegeven.

@Mausberg

Heb je een slimme meter? Het verbruik van een slimme gasmeter wordt 1 keer per uur gecommuniceerd naar Toon. Op het moment dat de verwarming aanstaat, en dus het vlammetje op Toon verschijnt, zie je dus niet direct het huidige gasverbruik. Dit wordt later doorgegeven.

Ik heb een slimme meter en weet dat het gasverbruik niet actueel is.
Als ik namelijk warm water tap dan verschijnt er een kraantje met een vlam en zodra ik de kraan uit zet verdwijnt deze ook. Dan moet dit actueel zijn toch?. Kan het zijn als je cv warm water rond pompt zonder gasverbruik dat het vlammetje daardoor brandt? Het is een AWB ketel (zie ander topic)
Reputatie 3
Badge
Actueel is wel als je een vlammetje ziet, maar in je grafiek is het pas een uur later zichtbaar. Verschil tussen communicatie toon en slimme meter en cv ketel en toon. dat vlammetje brand terwijl geen gas verbruikt wordt durf ik niet te zeggen of dit zo hoort.

Hier een lijstje met de Nefit ketels die middels een openthermconverter modulerend met de Toon kunnen worden aangestuurd. Andere Nefit ketels kunnen met de Toon alleen aan/uit worden aangestuurd. Type ketel op klemmen TopLine HR 25/30/45 via EMS-OT convertor 2) TopLine HR 70/100 via EMS-OT convertor 2) TopLine Single via EMS-OT convertor 2) TopLine Compact HRC 25/CW4 30/CW5 via EMS-OT convertor 2) TopLine AquaPower (Plus) HRC via EMS-OT convertor 2) ProLine HRC24/CW3, HRC24/CW4 via EMS-OT convertor 2) en HRC30/CW5 BaseLine HRC24/CW3 en HRC24/CW4 via EMS-OT convertor 2)

De converter is uit de handel genomen zit een fout in vaandaag contact gehad met nefit. dit geeft regelproblemen met de ketel. zijn nu daar aan het onderzoeken
Bij ons is vrijdag de Toon geistalleerd, helaas stuurt deze nieuwe thermostaat onze CV ketel ook niet aan.
Alles gechecked wat eneco aangeeft wat te doen bij storingen, geen resultaat.
Niemand te bereiken, dus heel het weekend in de kou.
Warm water hebben we gewoon en we zien de waardes die doorgegeven worden vanuit de meterkast op Toon.

Zover ik kan nagaan, moet het zitten in ketelmodule of dat de draadjes achter de thermostaat niet goed aangesloten zijn.
Hopelijk stuurt Eneco maandag iemand langs die er wel verstand van heeft, monteur was een IT'er die vluchtig een uitleg had gekregen over het aansluiten van draadjes.
Vreemd!

Wordt vervolgd
Reputatie 3
Badge
Beste Theo,

Ik heb begrepen dat wanneer je in de kou zit hier altijd iemand voor beschikbaar moeten zijn in de weekenden. Wat werd er veteld toen je het storings nr. belde? ik mag er toch wel vanuit gaan dat dit ook te maken heeft met garantie?

is toon niet getest door de monteur? of werkte toon toen nog wel? mogelijk een reset van je cv ketel dat kon helpen?
@ Theo
Ik ga er even van uit dat je geprobeerd hebt om Tempus te bellen (088 - 89 55 000). Het zou evenwel kunnen zijn dat je die mogelijkheid niet hebt kunnen vinden op de Eneco website, want dat is nog even zoeken. Hier zou je terecht hebben moeten komen.
http://www.tempus.nl/Contact/Storing_melden/Pages/Storing_cv-ketel.aspx

Als de stroom en gas waarden niet goed worden doorgegeven, kan dat wel wachten tot maandag, maar een niet werkende thermostaat met in deze jaargetijden kou tot gevolg, dat kan echt niet. Vooral niet bij ouderen en gezinnen met jonge kinderen.

Dit is weer een bewijs dat het installatiuebedrijf van Eneco slordig werk levert.
Krijg zo langzamerhand de indruk dat er maar één monteur (Michiel) is die m.b.t. Toon echt van wanten weet.

Eneco geef nu eindelijk eens goed instructie aan die monteurs vooral op het gebied van CV-ketels
Neem een voorbeeld aan Essent die een helder inzicht geven in het aansluiten van hun e-thermostaat
http://www.essent.nl/mijn-e/Images/93562_aansluittabellen_e-thermostaat.pdf
Reputatie 3
Badge
Waar las ik nu dat een monteur een spoecursus had gehad? ergens in dit forum.... volgens mij heb ik ook een persbericht gelezen dan eneco de eerste 1000 toons of medewerkers had lopen die getraind/opgeleid waren? ik ga is zoeken.

http://cobouw.nl/nieuws/w-installatie/2012/07/18/3000-toons-geinstalleerd

Ik kan door de verhalen op het forum melden dat eneco misschien wel hun training heeft aangeboden maar er veel prutser tussen zitten die dus niet opgelet hebben of geen interesse hebben in hun vak.

NOTE: rekening houden met het feit dat er ook veel goed gaan he. iedereen die toon heeft waarbij geen problemen zijn, zullen zich minder snel melden op een forum.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Theo,

Hartelijk welkom op het Eneco forum.
Als je op nummer belt op 0900-235 36 32 buiten kantooruren dan wordt je automatisch doorgeschakeld naar onze storingsdienst.
Graag hoor ik wat er mis is gegaan want het is natuurlijk niet de bedoeling om je een heel weekend in de kou te laten zitten. Ik hoorde van mijn collega dat dat gelukkig niet het geval is geweest, aangezien je een oude thermostaat hebt opgehangen. Ook heeft mijn collega opdracht gegeven heeft om een monteur bij je langs te sturen. Graag hoor ik van je of de problemen zijn verholpen.

Groet,

Folkert

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen