Toon raakt Wifi verbinding regelmatig kwijt | Eneco Community
beantwoord

Toon raakt Wifi verbinding regelmatig kwijt

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

73 Reacties

Ik heb de x5 en totaal geen problemen. Woon in een redelijk nieuw huis 10jaar oud en altijd en overal bereik kan hem aanraden.

Die X6 of N6 van die reclame spreekt me aan. Wil geen extender gebruiken of te voorkomen dat toon of andere apparaten raar gaan doen

Goede keuze!
Overigens heb ik wel een extender van Zyxel draaien, die maakt automatisch een SSID aan gelijk aan mijn 54g SSID, maar met de extensie .EXT. 

Dat doe ik puur voor het streamen van muziek naar de Airport op de badkamer en om een beter bereikt in de tuin te hebben. 
Daar schrikt de Toon niet van. 

Vermoedelijk heb je met de X6 een grotere reikwijdte; in iedergeval kan je 450mbps data verstouwen. Ik moet het met 300 doen, maar voor de NAS voldoende hoor!!
want een backup is o zo belangrijk, weten wij allen.....
Reputatie 3
Badge
Het gaat mij erom dat ik fatsoenlijk op zolder of de slaapkamer een filmpje kan kijken zonder dat ik kans heb op haperingen. Sinds 1 jaar last van storingen en alle kanalen al geprobeerd en overige oplossingen. Maar om on topic te blijven mbt Toon wil ik dat Toon ook gewoon blijft werken en vraag ik me af welke router dus geschikt is. De SiteCom dus.
Ik heb er zelfs twee. Gebruik er een om mijn ethernet te verbinden met mijn NAS.

-NAS staat benenden (maisonnette woning) in de meterkast. Hier heb ik een X5 router aangehangen omdat mijn NAS geen wifi ondersteund.
-In de woonkamer tweede router (hoofd) voor internet en 5G comunicatie met NAS. Gaat als de brandweer.

Steam mijn muziek van mijn NAS naar mijn mobile apparaten en surroundsysteem via de hoofd router. Daarnaast heb ik een apparte PC aan mijn TV aangesloten om films mee te kijken. (die had ik nog over, voor de tijd dat de media players er waren.) en in combinatie met XBMC player werkt ook dit subliem!

Het gaat mij erom dat ik fatsoenlijk op zolder of de slaapkamer een filmpje kan kijken zonder dat ik kans heb op haperingen. Sinds 1 jaar last van storingen en alle kanalen al geprobeerd en overige oplossingen. Maar om on topic te blijven mbt Toon wil ik dat Toon ook gewoon blijft werken en vraag ik me af welke router dus geschikt is. De SiteCom dus.

In SD kwaliteit zou dat via 300N moeten lukken; maar of dat in HD kwaliteit ook lukt? (Ik dedoel de afstand, he)
Het nadeel van 300N is dat het wel meer data aan kan, maar het bereik loopt terug.
Even uittesten dus en anders voor 59 euries een extender er tussen!
Reputatie 3
Badge
Gewoon uitzendinggemist 🙂 zelfs de lage kwaliteit leverd boven problemen op. Verder doe ik niet zoveel meer met films. Alleen spotify is in gebruik maar dan alleen beneden. 🙂 ik ga is kijken voor de sitecom.

Verder staat toon in een bereik van 3 meter van de router dus die heeft nergens last van.
Uitzending gemist; is bij mij via de Dreambox en haalt ie op op het internet en is inderdaad SD.

Nou dan moet het met die bloedsnelle Sitecom lukken!!
Reputatie 3
Badge
Zelfs het openen van internetpaginas gaat boven al slecht. de lamp naast de modem is een behoorlijke stoorzender en die moet uit het stopcontact wil ik zowiezo een beetje vebinding hebben maar zowiezo is het een slechte verbinding als je de woonkamer uitgaat.

Toon die doet het prima en ben blij dat de meteradapter niet gebruik moet maken van de wifi... 🙂
Reputatie 3
Badge
Maar goed. In dit topic gaat het om problemen met Toon.  Dus laten we even on topic gaan voordat de moderators ons terugfluiten 😉
Heb sinds vrijdag een toon en ben nog niet tevreden. Status energiestand/Gasverbruik is erg traag (ververst om de 10 seconden). En wilde vandaag op een verjaardag mijn app Toon op afstand showen. Doet ie het niet. Nu kom ik op de fora's steeds vaker tegen dat de toon niet goed werkt met de Experia box van KPN (heb glasvezel). De monteur gaf bij de installatie aan dat hij had begrepen dat de Experia box niet goed werkte. Box was echter al opengemaakt. Heb mijn experia box ingesteld met statisch adressen. Experia ziet de Eneco (krijgt een Ip adres) alleen de toon blijft zeggen dat er geen verbinding is. Icoontje verschijnt inmiddels ook niet meer in scherm. Heb de toon al gereset, heb de modem al een reboot gegeven niets helpt. Zijn hier meer mensen die dit probleem ook hebben. Stond voor aap op de verjaardag want het werkte niet....... Krijg de wireless niet meer an de praat en daamee alle gerelateerde diensten niet. Ben hier erg verbaasd over. Software versie Experia is v8 en de toon met 2.2.18. Als dit is wat ik voor 3,50 krijg haak ik af. hebben anndere gebruikers dit specifieke probleem ook?
Reputatie 3
Badge
Heb je ip adres van toon vastgezet in de router?
Reputatie 3
Badge
Natuurlijk eerst even zorgen dat toon weer verbinding kan maken met internet, daarna ip adres vastzetten en dan moet het werken.
Herkenbaar probleem. Hoop dat Eneco er met de volgende update iets aan gaat doen.

Heb sinds vrijdag een toon en ben nog niet tevreden. Status energiestand/Gasverbruik is erg traag (ververst om de 10 seconden). En wilde vandaag op een verjaardag mijn app Toon op afstand showen. Doet ie het niet. Nu kom ik op de fora's steeds vaker tegen dat de toon niet goed werkt met de Experia box van KPN (heb glasvezel). De monteur gaf bij de installatie aan dat hij had begrepen dat de Experia box niet goed werkte. Box was echter al opengemaakt. Heb mijn experia box ingesteld met statisch adressen. Experia ziet de Eneco (krijgt een Ip adres) alleen de toon blijft zeggen dat er geen verbinding is. Icoontje verschijnt inmiddels ook niet meer in scherm. Heb de toon al gereset, heb de modem al een reboot gegeven niets helpt. Zijn hier meer mensen die dit probleem ook hebben. Stond voor aap op de verjaardag want het werkte niet....... Krijg de wireless niet meer an de praat en daamee alle gerelateerde diensten niet. Ben hier erg verbaasd over. Software versie Experia is v8 en de toon met 2.2.18. Als dit is wat ik voor 3,50 krijg haak ik af. hebben anndere gebruikers dit specifieke probleem ook?

Eneco claim op haar website Revolutionair te zijn met TOON. Als ik de forumberichten lees komt dit bij mij toch wat anders anders over!
Nee hoor, het zijn revolutionaire problemen!!! 😛 maar ik verwacht dat de meeste problemen met de volgende update zijn opgelost.
Reputatie 3
Badge
Balle055 wrote:

Eneco claim op haar website Revolutionair te zijn met TOON. Als ik de forumberichten lees komt dit bij mij toch wat anders anders over!

Beetje kort door de bocht vind je niet?
Reputatie 7
Badge +6
@Anoniem Utrecht

Allereerst hartelijk welkom op het forum. Vervelend om te horen dat je Toon geen verbinding maakt met het internet. Helaas hebben meerdere klanten met een Experia box hier last van. KPN is dit momenteel aan het onderzoeken, wanneer er een oplossing is gevonden zullen we hier melding van maken.
Wat soms wil helpen is om het kanaal te wijzigen. Op de website van KPN kan je een tool downloaden waarmee je vrij eenvoudig van kanaal kan wisselen(zoeken op draadloze netwerk assistent).
Folkert wrote:

@Anoniem Utrecht

Allereerst hartelijk welkom op het forum. Vervelend om te horen dat je Toon geen verbinding maakt met het internet. Helaas hebben meerder klanten met een Experia box hier last van. KPN is dit momenteel aan het onderzoeken, wanneer er een oplossing is gevonden zullen we hier melding van maken.
Wat soms wil helpen is om het kanaal te wijzigen. Op de website van KPN kan je een tool downloaden waarmee je vrij eenvoudig van kanaal kan wisselen(zoeken op draadloze netwerk assistent).

kanalen heb ik al middels de interface van mijn modem een keer aangepast. Is echter een oplossing voor korte termijn, dag erop hetzelfde probleem weer.... Heb op verzoek van Eneco ook contact gehad met klantenservice. Mogelijk geeft iemand van Eneco hier het antwoord welke ik terug gekregen heb. Die wijkt overigens af hetgeen jij hierboven verondersteld... Ik hoop op een snelle oplossing van het probleem door Eneco zelf en niet een oplossing van een derden partij. We wachten even af..
Als ik dit zo lees, dan vraag ik me af of de leasetijd soms op 24 uur staat. 
Kan je die niet op oneindig zetten??
Brandje wrote:

Als ik dit zo lees, dan vraag ik me af of de leasetijd soms op 24 uur staat.
Kan je die niet op oneindig zetten??

Zojuist toon een reset geven door er aan de onderkant een pen in te stoppen. Nu is deze de gehele wifi verbinding kwijt (ook geen icoontje in de rechterbovenhoek welke als ie het doet alle streepjes geeft).. Leasetime stond op forever. Heb nu echter weer geen verbinding dus kan in mijn modem niet zien of die is veranderd. Heb zelf ook de modem zo ingesteld dat deze een vast ipadres krijgt. Iemand eerder in het forum noemde het een door DHCP uitgeven vast ip adres, die is. Ik kan de toon zelf namelijk geen vast ip adres geven. Ga nu weer mijn verbinding herstellen door deze wederom op een ander kanaal te zetten. Hoop dat dit weer een verbinding tot stand brengt zodat Eneco mijn gegevens kan gaan uitlezen waarom verzocht is (klantenservice aan). Heb voor nu nog niets gehoord wat werkt dus ik wacht de reactie van Eneco even af met de door hen voorgestelde oplossing (reactie/oplossing volgt deze week). Bedankt voor alle goede zorgen.
ander kanaal ingesteld en verlopen van leasetime nu allen tijdelijk op forever en hij doet het weer even op afstand. Dit is het enige wireless apparaat waar ik dergelijke problemen mee ondervindt. Ik wacht daarom de nieuw firmware van Eneco even af ........
In je router kan je m.b.v. het Mac-adres van Toon een vast IP-adres koppelen aan Toon.
Kies een ook een vast kanaal. Je leasetijd staat op oneindig dan zou het zo goed moeten gaan.
Als laatste start je router en Toon nog even opnieuw op.
Brandje wrote:

In je router kan je m.b.v. het Mac-adres van Toon een vast IP-adres koppelen aan Toon.
Kies een ook een vast kanaal. Je leasetijd staat op oneindig dan zou het zo goed moeten gaan.
Als laatste start je router en Toon nog even opnieuw op.

Heb alles op forever staan. Merk zelf dat als ik het kanaal verander in mijn experia de eneco het weer doet. Voor hoelang is steeds verschillend. Dit mac adres is al op de door jouw beschreven manier gekoppeld en toch verbreekt de verbinding steeds. Heb nu te horen gekregen dat ik het apparaat bij de ketel een reset moet gaan geven i.p.v. de toon zelf. Ga dat zo direct proberen en zal op het forum plaatsen of dit resultaat heeft gehad. Ik blijf de discussie actief volgen. Ook als er vanuit Eneco een oplossing komt zal ik jullie uit het forum hier op gaan wijzen. Vindt wel dat Eneco deze zelf online moet gaan zetten. Ik ga even resetten

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen