Toon op Tablet werkzaamheden | Eneco Community
vraag

Toon op Tablet werkzaamheden

• 11 augustus 2014
  • 38 reacties
  • 883 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Reputatie 4
Badge
Het mac-adres in toon kun je terug vinden in "Menu > Syteem > Internet"
Reputatie 3
Badge
@Folkert Sorry voor de late reactie zie nu pas dat er in deze post is gereageerd (normaal kreeg je nog wel is een mailtje dat er gereageerd was )

Ik heb die melding dat er geen verbinding is regelmatig op de Toon op tablet app.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de app is een tijdelijke oplossing en werkt daarna maar weer even en daarna weer zelfde fout melding.

hoop dat hier iets mee gedaan kan worden met een vervolg update.
Ik heb net Toon geinstalleerd gekregen en beide apps op mijn Android tablet gezet. De simpele app werkt, maar de tablet versie geeft dezelfde timeout foutmelding. Dit is wel degelijk een software fout: Ofwel in Toon of in de app. Beide zijn geloof ik pas vernieuwd. Ik ben duidelijk niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb mijn IP ook vastgezet. Mijn router ge-reset, mijn tablet opnieuw gestart, de app twee maal opnieuw geinstalleerd (met herstarten ertussen).
@Folkert Sorry voor de late reactie zie nu pas dat er in deze post is gereageerd (normaal kreeg je nog wel is een mailtje dat er gereageerd was )

Ik heb die melding dat er geen verbinding is regelmatig op de Toon op tablet app.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de app is een tijdelijke oplossing en werkt daarna maar weer even en daarna weer zelfde fout melding.

hoop dat hier iets mee gedaan kan worden met een vervolg update.

Hoi Pieter,

Als er een 2e reactie komt en je hebt niet in het topic na de 1e reactie gekeken, dan ontvang je geen Emailtje meer.
Heb je voor het wegvallen van de verbinding je Toon in je router voorzien van een statisch IPadres?
Ik heb net Toon geinstalleerd gekregen en beide apps op mijn Android tablet gezet. De simpele app werkt, maar de tablet versie geeft dezelfde timeout foutmelding. Dit is wel degelijk een software fout: Ofwel in Toon of in de app. Beide zijn geloof ik pas vernieuwd. Ik ben duidelijk niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb mijn IP ook vastgezet. Mijn router ge-reset, mijn tablet opnieuw gestart, de app twee maal opnieuw geinstalleerd (met herstarten ertussen).

Hoi Ruud,

Heb je op Toon ook een hard reset gegeven?
Dus de module bij de CV even stroomloos gemaakt voor 1 minuutje?

Hoi Ruud,

Heb je op Toon ook een hard reset gegeven?
Dus de module bij de CV even stroomloos gemaakt voor 1 minuutje?

Ja, maakt geen verschil. Heb 20x of zo 'Probeer opnieuw' gedrukt. Stomme app blijft denken dat er geen Internet is. Andere simpele app werkt nog steeds. Toon geeft ook geen problemen aan.
Hoi Ruud,

Geeft Toon wel weer dat je verbinding hebt met het Service Center?
Reputatie 7
Badge +6
@Pieterzegwaard en @Ruud63,

We zijn het probleem nog aan het onderzoeken. Vervelend dat het probleem nog niet opgelost is nadat jullie er al veel aan hebben gedaan. Het probleem komt niet bij iedereen voor. Wellicht helpt het ons verder met wat specifiekere informatie. Zie onderstaande vragen. Zouden jullie die willen beantwoorden?

- Om welke internetprovider gaat het?
- Welk merk en type router heb je?
- Welk merk en type tablet heb je?

Alvast bedankt!
Service Provider: Solcon - (Ik heb geen problemen met Internet, behalve de "Toon op Tablet" app)
Router: Technicolor Gateway TG789vn v3, Software Release: 10.2.1.4
Tablet: ASUS Transformer TF101, Android 4.0.3
Reputatie 7
Badge +6
@Ruud63,

Bedankt voor het doorgeven. Klopt het dat je nog een modem hebt? Zou je Toon rechtstreeks kunnen verbinden met dat modem? De router die je eerder noemde die er tussen zit kan je stroomloos maken. Als de verbinding tot stand is gekomen, kan je proberen in te loggen op de Tablet App. Mogelijk lukt het inloggen dan wel en weten we waar we verder naar moeten kijken.
Ik verneem het graag!
De WiFi router is ook de modem die verbindt met mijn glasvezel verbinding. Er is geen meer directe verbinding mogelijk.
Reputatie 7
Badge +6
@Ruud63,

Helemaal duidelijk.
Zou je alleen nog Toon kunnen verbinden met internet via een Wifi hotspot op je smartphone en dan kunnen inloggen op de Tablet App? Misschien dat dat werkt.
Reputatie 4
Badge

Ja, maakt geen verschil. Heb 20x of zo 'Probeer opnieuw' gedrukt. Stomme app blijft denken dat er geen Internet is. Andere simpele app werkt nog steeds. Toon geeft ook geen problemen aan.

Draait er geen stukje software op dat voor de veiligheid mee draait zoals b.v. een firewall waar het één of ander in geblokkeert wordt?