Toon op Tablet werkzaamheden | Eneco Community
vraag

Toon op Tablet werkzaamheden

• 11 augustus 2014
  • 38 reacties
  • 884 Bekeken

Reputatie 3
Badge
ik kan na de laatste update niet meer in de app komen zie bijlagen.
Ik heb al diverse malen de router gereset.
De toon opafstand app werkt wel gewoon op de tablet dus het ligt niet aan het internet.
Iemand nog een idee hoe hij weer werkend te krijgen is ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Reputatie 3
Badge
En dan weer deze melding.
Reputatie 6
Badge +1
Zou het niet kunnen dat je de nieuwste versie hebt. Toon op tablet is per 11 augustus geupdate!
Reputatie 3
Badge
ja klopt gister geupdate ik heb inmiddels zelf de Toon op tablet app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen werkte hij weer had dus met de update naar de laatste versie te maken.
Reputatie 6
Badge +1
Kijk eens aan. Het lost zich allemaal vanzelf op. Na de update duurde het voor mij ook even lang, voordat hij alles weer uit Toon had getrokken.
Reputatie 3
Badge
volgens mij duurt het langer en heeft de app bijvoorbeeld een timeout van 30 sec maar dan is de app nog niet klaar met het binnen halen van de gegevens.

Misschien kan hier naar gekeken worden?
Kijk eens aan. Het lost zich allemaal vanzelf op. Na de update duurde het voor mij ook even lang, voordat hij alles weer uit Toon had getrokken.

Hoi Jürgen,

Dat was weer even een slimme opmerking van jou!:D
Reputatie 4
Badge
Kijk eens aan. Het lost zich allemaal vanzelf op.
Als je maar lang genoeg wacht lossen de problemen zich vanzelf wel een keer op.
Badge
Bij mij werkt het ook niet meer krijg dezelfde meldingen als hier boven bij pieterzegwaard
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb geen problemen. Hebben jullie toon wel een vast ipadres gegeven?ik wel in ieder geval
Bij mij werkt het ook niet meer krijg dezelfde meldingen als hier boven bij pieterzegwaard

En werkt de web-versie van Toon op afstand wel?
Badge
De web-versie werkt wel
De web-versie werkt wel

Kijk Jan, dat bedoel ik, dan wordt het tijd om in je router je Toon te voorzien van een statisch IP-adres.
En je zal zijn dat het wel werkt!
Reputatie 4
Badge
Als het eerst gewerkt heeft zou het toch moeten werken. Maar inderdaad, zo als al voorgesteld met een vast ip-adres heb je minder problemen.
Zo heb ik alles hier een vast ip-adres gegeven. Zo weet ik ook wat welk ip-adres heeft mocht er is iets zijn.
Badge
Weer opnieuw verwijderd en geïnstalleerd en het werkt nu 🆒
Reputatie 7
Badge +6
volgens mij duurt het langer en heeft de app bijvoorbeeld een timeout van 30 sec maar dan is de app nog niet klaar met het binnen halen van de gegevens.

@peterzegwaard

We zoeken het uit voor je.
Reputatie 7
Badge +6

@Pieterzegwaard

Het ophalen van de gegevens gebeurt op de achtergrond en er zit hier geen time out op. Is dit nog vaker voorgekomen?
Reputatie 1
Badge
Beste forum leden,
Bij mij geeft de Toon op Tablet een aantal keren per week een fout, zie bijgaande foto.
Drukken op de tab " opnieuw proberen" heeft geen enkel effect.
Als ik mijn I-pad helemaal uitschakel en daarna weer aan dan is het probleem verholpen.
Op dezelfde iPad heb ik ook Toon op afstand en dat functioneert gewoon goed.
Volgens mijn bescheiden mening zit er een foutje in de app.
Beste forum leden,
Bij mij geeft de Toon op Tablet een aantal keren per week een fout, zie bijgaande foto.
Drukken op de tab " opnieuw proberen" heeft geen enkel effect.
Als ik mijn I-pad helemaal uitschakel en daarna weer aan dan is het probleem verholpen.
Op dezelfde iPad heb ik ook Toon op afstand en dat functioneert gewoon goed.
Volgens mijn bescheiden mening zit er een foutje in de app.

Deze App is nu ongeveer 2 maanden actief en ik heb nog nimmer zo'n melding als jij gekregen!
Misschien dat bij het bij elkaar schrapen van jouw data op de server er een foutje in zit?
Ook denk ik aan een statisch IP-adres maar aangezien je andere App geen enkel probleem oplevert kan dat niet spelen.
Waarom is dat dacht, omdat er vroeger veel verbindingsproblemen met het SC waren, die daarmee opgelost werden.

Vroeger waren er erg veel problemen met uitval van het SC dat komt tegenwoordig zelden voor!

Wellicht dat Eneco jouw data/account nog even kan laten (her)bouwen/controleren................
Reputatie 1
Badge
Hoi Ton,
Hij begint zelfs niet met: uw gegevens worden opgehaald........
Drukken op opnieuw proberen of uitloggen geeft geen enkel effect.
Ik vermoed dat er toch een foutje in de iPad app zit.

Remy
Badge +5
Hallo Remy, is het een idee om de app te verwijderen, de iPad uit te schakelen en weer in en dan de app opnieuw installeren?
Mijn IP nrs zijn voor de meeste apparaten statisch, wel zo handig.
Reputatie 1
Badge
Hoi Theo,
Niet geschoten is altijd mis. Ik heb jouw volgorde van verwijderen en uitschakelen op gevolgd.
Ben benieuwd.
Vwb het statisch ip adres: ik heb geen idee hoe het bij mij is en ik zou ook niet weten hoe dit in te stellen. Wel ondervind ik tegenwoordignagenoeg geen problemen meer met het servicecenter.

Remy
Badge +5
Hoi Remy, een IP nummer kun je in je router statisch maken ofwel: Altijd dit IP nummer gebruiken voor dit apparaat.
Ik heb een Fritz!Box 7390 en ken daarin de weg bijna als mijn broekzak als het gaat om dit soort instellingen.
Je zou eens in de handleiding van je router moeten kijken hoe je dat kunt doen. Het voorkomt veel gezoek en irritatie als iets niet meer wil werken om vage redenen.

Ter illustratie: ooit veel gedonder gehad met mijn Wifi printer die niet wilde printen omdat zijn IP nummer gewijzigd was door de router agv een reset van de router of printer. (Oorzaak onbekend) Nu staat dat vast voor die printer.
Routers geven zelf (dynamisch) opnieuw IP nummers uit ook voor hetzelfde apparaat (mijn printer bijvoorbeeld) en het kan zelfs een bestaand IP nummer van een ander apparaat zijn wat niet in gebruik is.
Hoi Ton,
Hij begint zelfs niet met: uw gegevens worden opgehaald........
Drukken op opnieuw proberen of uitloggen geeft geen enkel effect.
Ik vermoed dat er toch een foutje in de iPad app zit.

Remy

Hoi Remy,

Lijkt mij toch niet. Je hebt de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, als er een bug zou zijn dan moeten anderen daar ook last van hebben.

Overigens is het statisch maken van het IPadres in je router erg makkelijk.
Log eens in op je router en zoek de mogelijkheid om het MAC-adres van Toon te koppelen aan het IPadres van Toon dat moet lukken en geeft veel oplossingen voor verbindingsproblemen.
Inloggen gaat bij alle router door in je browser bv 192.168.0.1 voor Sitecom; of bv 192.168.178.1 voor Ziggo in te vullen.
Deze inlog procedure staat overigens ook op een stikker onderop je router.
Badge +5

Hoi Remy,

Lijkt mij toch niet. Je hebt de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, als er een bug zou zijn dan moeten anderen daar ook last van hebben.

Overigens is het statisch maken van het IPadres in je router erg makkelijk.
Log eens in op je router en zoek de mogelijkheid om het MAC-adres van Toon te koppelen aan het IPadres van Toon dat moet lukken en geeft veel oplossingen voor verbindingsproblemen.
Inloggen gaat bij alle router door in je browser bv 192.168.0.1 voor Sitecom; of bv 192.168.178.1 voor Ziggo in te vullen.
Deze inlog procedure staat overigens ook op een stikker onderop je router.

Wist niet dat dit voor alle routers geldt, weer wat geleerd! 🙂
Hoi Theo,

Het is een vrij simpele methode zodat de router bij het aankloppen van een extern apparaat meteen weet welk IPadres aan het aankloppende MAC adres toegewezen moet worden.
Toon/WiFi printers/ NAS e.d. zijn daar erg gevoelig voor.