Toon op tablet maakt geen verbinding | Eneco Community
vraag

Toon op tablet maakt geen verbinding

• 10 januari 2015
  • 36 reacties
  • 691 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

toon op afstand is niet te installeren via de app store op de ipad, mijn eneco eveneens niet. voor de iphone is mijn eneco er wel en doet het ook prima na inloggen.

Het screenshot laat zien wat er in de app store te vinden is als je met een ipad verbinding maakt en zoekt op eneco.
toon op afstand is niet te installeren via de app store op de ipad, mijn eneco eveneens niet. voor de iphone is mijn eneco er wel en doet het ook prima na inloggen.

Het screenshot laat zien wat er in de app store te vinden is als je met een ipad verbinding maakt en zoekt op eneco.

Ik dacht dat je slimmer was:P
Je zet de store mogelijkheid uiteraard op iphone als je op je iPad installeert en je ziet de App's dan wel degelijk.
Ik heb ze alle 3 ook zelf gewoon op de iPad staan.
Dan installeren en kijken of die wel werkt, want daar gaat het mij om in deze "meedenk"sessie..........
Ik zie trouwens dat je op Eneco zoekt, maar je moet in geval van Toon op afstand op Toon zoeken...............
Maar zoals ik eerder schreef wel met de iPhone zoekmogelijkheid!
Lol. je bracht me wel in verlegenheid. de toon op afstand en mijn eneco doen het inderdaad ook op de ipad (:-)) ik heb ook Pieter's suggestie gevolgd en zag dat ook in de Android emulator Toon voor Tablet niet werkte. Ik heb de oplossing gevonden, het werkt nu.

uiteindelijk ging bedacht ik me dat de melding 'toon is niet online' wat dubieus is. Toon is namelijk wel online, maar 'reageert niet' of beter 'reageert niet snel genoeg'. Toen bedacht ik me dat Toon bij mij op een speciaal SSID zit. Mijn gewone SSID heeft 'zware' beveiliging (WPA2 Enterprise), Toon kan daar niet mee overweg. Het speciale SSID wat ik voor Toon gemaakt hebt (gewoon WPA2) is gelimiteerd in snelheid (200kbit, terwijl de meeste internet verbindingen minimaal 1mbit zijn)

Dat ging goed vanaf het begin, omdat de toon in het begin nog maar weinig 'historie heeft'. de ipad slaat de historie op, dus er is altijd maar een beetje te communiceren. op het moment dat je uitlogt gooit de app wel alle historische gegevens weg. als je daarna opnieuw verbinding maakt, of je maakt verbinding met een nieuwe ipad moet er een hele hoop historie overgepompt worden. Als de snelheid van toon dan beperkt is dan gaat de app op een gegeven moment zeggen, de tijd is op (timeout). en dat betekend dan dat je de melding krijgt die ik eerder beschreven heb.

ik heb de snelheid omhoog gebracht (naar 2mbit, 2048kbit dus) en nu gaat alles goed met de toon op tablet app.

Trouwens toon praat niet direct met de app, maar via de server van eneco, die werkt als een doorgeef-luik. zodat je altijd overal waar je internet verbinding kan maken met je toon, zonder dat je moeilijke router instellingen moet gaan zitten wijzigen.
Lol. je bracht me wel in verlegenheid. de toon op afstand en mijn eneco doen het inderdaad ook op de ipad (:-)) ik heb ook Pieter's suggestie gevolgd en zag dat ook in de Android emulator Toon voor Tablet niet werkte. Ik heb de oplossing gevonden, het werkt nu.

uiteindelijk ging bedacht ik me dat de melding 'toon is niet online' wat dubieus is. Toon is namelijk wel online, maar 'reageert niet' of beter 'reageert niet snel genoeg'. Toen bedacht ik me dat Toon bij mij op een speciaal SSID zit. Mijn gewone SSID heeft 'zware' beveiliging (WPA2 Enterprise), Toon kan daar niet mee overweg. Het speciale SSID wat ik voor Toon gemaakt hebt (gewoon WPA2) is gelimiteerd in snelheid (200kbit, terwijl de meeste internet verbindingen minimaal 1mbit zijn)

Dat ging goed vanaf het begin, omdat de toon in het begin nog maar weinig 'historie heeft'. de ipad slaat de historie op, dus er is altijd maar een beetje te communiceren. op het moment dat je uitlogt gooit de app wel alle historische gegevens weg. als je daarna opnieuw verbinding maakt, of je maakt verbinding met een nieuwe ipad moet er een hele hoop historie overgepompt worden. Als de snelheid van toon dan beperkt is dan gaat de app op een gegeven moment zeggen, de tijd is op (timeout). en dat betekend dan dat je de melding krijgt die ik eerder beschreven heb.

ik heb de snelheid omhoog gebracht (naar 2mbit, 2048kbit dus) en nu gaat alles goed met de toon op tablet app.

Trouwens toon praat niet direct met de app, maar via de server van eneco, die werkt als een doorgeef-luik. zodat je altijd overal waar je internet verbinding kan maken met je toon, zonder dat je moeilijke router instellingen moet gaan zitten wijzigen.

Uiteraard was het lol; er stond niet voor niets een smiley bij!
Zat het dus toch op een SSID waar ik eigenlijk al eerder naar toe wilde, maar gezien de kennis die je zou moeten hebben, zou je daar geen fout in kunnen maken.
Ja ja die WPA2 toch......

Hoe dan ook we zijn er samen uitgekomen en daar ging het om!
Veel plezier van je Toon en de App's op Toon op iPhone en iPad.

Prettig weekend!

P.s uiteraard weet ik dat de contacten via de server lopen, vandaar dat ik altijd eerst info over de SC vraag.
gniffel. wat het dus ook betekend : eneco slaat je vebruiksgegevens dus niet op. het staat alleen in je toon.

oh en bedankt voor het meedenken:)
gniffel. wat het dus ook betekend : Eneco slaat je verbruiksgegevens dus niet op. het staat alleen in je Toon.

Oké, graag gedaan.

Dat klopt dat weten wij!
Het is alleen de server die het contact legt tussen de App en Toon.
Overigens slaat de iPad ook historische gegevens op!

Het geeft altijd weer voldoening op een probleem op te lossen.
Ik werd namelijk in het begin door je getriggerd toen je nog dacht dat het aan Eneco lag.

Door mijn ervaring weet ik inmiddels dat er meestal vele andere oorzaken zijn.
Dat was een reden om mij even hierin vast te bijten en ik vond het een prettige dialoog met je!

Prettig weekend!
Reputatie 7
Badge +7
gniffel. wat het dus ook betekend : Eneco slaat je verbruiksgegevens dus niet op. het staat alleen in je Toon.

Oké, graag gedaan.

Dat klopt dat weten wij!
Het is alleen de server die het contact legt tussen de App en Toon.
Overigens slaat de iPad ook historische gegevens op!

Het geeft altijd weer voldoening op een probleem op te lossen.
Ik werd namelijk in het begin door je getriggerd toen je nog dacht dat het aan Eneco lag.

Door mijn ervaring weet ik inmiddels dat er meestal vele andere oorzaken zijn.
Dat was een reden om mij even hierin vast te bijten en ik vond het een prettige dialoog met je!

Prettig weekend!

je hebt weer een duimpje verdiend Ton,🆒
Hoi Jan,

Ach het was een leuk contact en Hans kon tegen een kwinkslag; er zijn er die meteen op tilt slaan.

Het was natuurlijk te gek voor woorden dat die iPad niet zou kunnen werken.
Met mijn "meedenken" vond hij tenslotte zelf de oplossing!
Het klinkt eigenwijs, maar het is echt waar toen het over de SSID's ging, schoot de beveiliging door m'n hoofd. Gezien zijn eerdere melding over z'n achtergrond, liet ik dat maar schieten.
Heb ik ook weer van geleerd en een volgend keer begin ik er in zo'n situatie toch maar over.
Het vervelende is dat je vaak als "betweter" wordt uitgemaakt, terwijl mijn intentie (oplossings-gericht) uiteraard altijd anders is.
Reputatie 3
Badge
Mooi dat het is opgelost @hansaplast

k heb zelf die timeout ook een tijd geleden gehad op de tablet toen had ik inderdaad ook toon op tablet een keer verwijderd en was hij met het inloggen ook erg lang bezig met het ophalen van de gegevens.

@brandje dat Toon op tablet alleen werkt via wifi klopt niet helemaal ook via mijn werk kan ik via de android emulator ook inloggen op de toon op tablet en op mijn Samsung note 3 smartphone werkt hij via 4G.

@brandje dat Toon op tablet alleen werkt via wifi klopt niet helemaal ook via mijn werk kan ik via de android emulator ook inloggen op de toon op tablet en op mijn Samsung note 3 smartphone werkt hij via 4G.

Dat was ook een vraag van mij, want in die modus gebruik ik mijn tablet nooit omdat het een uitvoering zonder GPS is.