Toon op tablet maakt geen verbinding | Eneco Community
vraag

Toon op tablet maakt geen verbinding

• 10 januari 2015
  • 36 reacties
  • 696 Bekeken

Sinds deze week heb ik een nieuwe ipad. Toon op tablet werkte altijd goed op mijn oude ipad, maar op de nieuwe krijg ik het niet aan de praat. Hij blijft een hele tijd hangen op 'uw gegevens worden opgehaald vanuit uw Toon'. Inmiddels heb ik vanalles geprobeerd, na het lezen van het forum hier:
- opnieuw starten van toon, via stekker eruit-30sec-erin en via herstart via het menu
- opnieuw starten van mijn router
- opnieuw starten van mijn wifi access points
- ipad opnieuw starten
- ipad laten connecten via een ander netwerk

uiteindelijk heb ik ook uitgelogd op mijn oude ipad en kom ik er ook daar niet meer in.
daar de ipads niet rechtstreeks via het lokale netwerk naar de toon connecten, maar de dienst van eneco lijkt het me nu eerlijk gezegd ook daar te liggen. De firmware is 2.9.15.
De 'kleine app' op mijn telefoon werkt wel, maar durf daar niet uit te loggen op...

Ik vraag me trouwens ook af, waarom Eneco er twee apps op na houdt, eentje voor tablet eentje voor telefoon. mijn telefoon is inmiddels een kleine tablet.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

Badge +5
Sinds deze week heb ik een nieuwe ipad. Toon op tablet werkte altijd goed op mijn oude ipad, maar op de nieuwe krijg ik het niet aan de praat. Hij blijft een hele tijd hangen op 'uw gegevens worden opgehaald vanuit uw Toon'. Inmiddels heb ik vanalles geprobeerd, na het lezen van het forum hier:
- opnieuw starten van toon, via stekker eruit-30sec-erin en via herstart via het menu
- ipad opnieuw starten

uiteindelijk heb ik ook uitgelogd op mijn oude ipad en kom ik er ook daar niet meer in.
daar de ipads niet rechtstreeks via het lokale netwerk naar de toon connecten, maar de dienst van eneco lijkt het me nu eerlijk gezegd ook daar te liggen. De firmware is 2.9.15.
De 'kleine app' op mijn telefoon werkt wel, maar durf daar niet uit te loggen op...

Ik vraag me trouwens ook af, waarom Eneco er twee apps op na houdt, eentje voor tablet eentje voor telefoon. mijn telefoon is inmiddels een kleine tablet.

Je kunt ook de app op je tablet verwijderen en opnieuw installeren en aanmelden. Vaak helpt dat.
- ipad opnieuw starten

Het lijkt er op dat Toon een statisch IP-adres moet hebben.
Zit de nieuwe iPad wel op het 2,4 gHz netwerk? De nieuwe iPad kan ook namelijk op 5,0 gHz werken.....
App weggooien en opnieuw installeren heb ik ook al diverse keren geprobeerd. ook geen succes.

Mijn AP's zijn 2.4G, maar ik zie niet waarom 2.4G en 5G problemen zouden moeten opleveren. De toon app praat met Eneco en Toon zelf ook. Voor zover ik het begrijp wordt er Onderling niet gepraat tussen Toon en App. Toon meldt netjes 'verbonden met service center'. Om dat allemaal 'te bewijzen', ook via 4G (er zit een data kaart in mijn iPads) krijg ik geen verbinding. Mijn iPhone wel (via Wifi en 4G). Ook de Wifi verbinding van de Toon is prima (zie screenshot)

Op de Toon kan ik geen IP adres statisch in te stellen, maar op basis van het MAC adres geeft mijn DHCP server wel telkens hetzelfde IP adres aan Toon.

Heb echt het idee dat het probleem aan Eneco's kant zit.:(
Badge +5
Het ip adres van je tablet en of Toon zet je vast in je router.
Ik herken jouw probleem niet.
Zoals ik al schreef miet je het IPadres van Toon statisch maken.
Dat doe je uiteraard niet op Toon zelf maar in je router.
Je stelt dat nav het Mac adres al hetzelfde IP adres uitdeelt, misschien heb je Toon dan al statisch gemaakt???
Reputatie 3
Badge
@brandje via het mac adres kan je Toon idd ook static maken in de router.

@hansaplast heb je ook een windows computer ? je kan via het topic wat ik op het forum heb gezet toon op tablet via een windows pc draaien.
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/tutorial-toon-op-tablet-bekijken-op-pclaptop-windows-7870

kan je direct kijken of het aan Eneco of aan je Tablet ligt.

su6
Sorry ik ben IT'er. Dat is niet statisch maar nog steeds dynamisch, de router (DHCP server) deelt het IP adres uit nav het MAC adres van het aparaat (MAC adres veranderd nooit).
In iedergeval staat het bij mij aan en krijgt de Toon altijd hetzelfde IP adres.

Jammer dat niemand een oplossing heeft. Hoop dat Eneco dit ook bekijkt. Als IT'er en voormalig software ontwikkelaar vind ik het een leuk produkt, maar afentoe met toch iets te veel kuren.
Thanks Pieter, ik ga het eens bekijken. Moet ik wel de android emulator in een windows emulator gaan draaien. maar dat is geen probleem:)
De DHCP server is niet maatgevend, die server kan je ook uitzetten en je zal dan nog steeds hetzelfde IPadres krijgen.
Niet handig als je uiteraard later een nieuw apparaat wilt laten aanmelden.
Maar ik begrijp dat je Toon dus inderdaad statisch is verbonden.
Zit je overigens met je nieuwe iPad wel in de juiste Workgroup?
Ik begrijp dat je met meerdere AP's werkt?
Vanwege het vele beton in huis heb ik per verdieping een access point. 3 accesspoints Unifi van Ubiquiti networks. Via een user interface te configureren. alle drie dus altijd exact dezelfde instellingen. De toon zit eigenlijk altijd op de 'juiste' access point.
Reputatie 3
Badge
Sorry ik ben IT'er. Dat is niet statisch maar nog steeds dynamisch, de router (DHCP server) deelt het IP adres uit nav het MAC adres van het aparaat (MAC adres veranderd nooit).
In iedergeval staat het bij mij aan en krijgt de Toon altijd hetzelfde IP adres.

Jammer dat niemand een oplossing heeft. Hoop dat Eneco dit ook bekijkt. Als IT'er en voormalig software ontwikkelaar vind ik het een leuk produkt, maar afentoe met toch iets te veel kuren.

Ow dan heb ik weer wat bijgeleerd nu:D !

Bedankt hansaplast ben benieuwd of hij het via de Android emulator wel doet laat je het even weten ?
[quote=pieterzegwaard]Sorry ik ben IT'er. Dat is niet statisch maar nog steeds dynamisch, de router (DHCP server) deelt het IP adres uit nav het MAC adres van het aparaat (MAC adres veranderd nooit).

Ik denk toch echt dat we over het zelfde praten, want met statisch wordt inderdaad niet meer en niet minder bedoeld dat er een koppeling is met het mac-adres en je zelf gekozen IP-adres.
Dat is dus de statische koppeling, die ik bedoelde.
Zou de koppeling dynamisch zijn, dan zou de koppeling verbreekbaar zijn......
Vanwege het vele beton in huis heb ik per verdieping een access point. 3 accesspoints Unifi van Ubiquiti networks. Via een user interface te configureren. alle drie dus altijd exact dezelfde instellingen. De toon zit eigenlijk altijd op de 'juiste' access point.

Oke duidelijk; dus meerdere AP's.

Kan je niet beredeneren waarom ook je oude iPad (welke overigens?) nu ook niet meer kan connecten?
Werkte de oude iPad dan voorheen wel met de App op Tablet?
De oude ipad werkte prima, tot ik voor de optie 'uitloggen' in de app koos.
verwijderen van de app, tussendoor herstarten en weer opnieuw installeren, heb ik ook geprobeerd.
Als ik m'n iPad3 laat connecten op de 1e verdieping (ook een apart AP) dan werkt dan gewoon zoals het hoort..........
Zelfs met een afwijkende SSID.
Hebben we het wel over dezelfde App?
In je openingsbericht heb je het volgens mij over de App Toon op afstand; is een totaal andere App...................
zoals het hoort, inderdaad. als ik de ipad laat verbinden via 4g (vodafone) dan werkt het ook niet, heb hier ook twee verschillende ssid's. werkte voorheen ook goed. en op een volkomend ander wifi netwerk werkt het ook niet.
zoals het hoort, inderdaad. als ik de ipad laat verbinden via 4g (vodafone) dan werkt het ook niet, heb hier ook twee verschillende ssid's. werkte voorheen ook goed. en op een volkomend ander wifi netwerk werkt het ook niet.

Voorzover ik weet kan je de App op tablet alleen maar verbinding laten maken via WiFi.
De App Toon op afstand kan wel beide mogelijkheden aan.
Het heeft anders altijd gewerkt. Thuis, werk, onderweg, buitenland.
ik heb het over 'toon op tablet' (rodo icoontje) de enige die je kunt installeren op de ipad. toon op afstand (grijze icoontje) kun je alleen installeren op je iphone
Het heeft anders altijd gewerkt. Thuis, werk, onderweg, buitenland.

Prima!
Over welke App hebben we het nu?
Ik probeer met je mee te denken, maar als ik niet weet over exact welke App we het hebben?
Ik noem het liefst de App even bij naam altijd.
Snap ik dat het wel duidelijk moet zijn.
ipad = toon op tablet
iphone = toon op afstand
Snap ik dat het wel duidelijk moet zijn.
ipad = toon op tablet
iphone = toon op afstand

Werkt op je iPad de App Toon op afstand wel?
Hoe is dat met de App Mijn Eneco?
heb zojuist toon op afstand geinstalleerd op de iphone van mijn vriendin. werkt prima.
dus de problemen die ik heb doen zich alleen voor op toon op tablet.
heb zojuist toon op afstand geinstalleerd op de iphone van mijn vriendin. werkt prima.
dus de problemen die ik heb doen zich alleen voor op toon op tablet.

Ik vroeg naar de App Toon op afstand op de iPad...............
En ik vroeg hoe en of de App Mijn Eneco werkt op de iPad..........