Toon op automatisch programma starten | Eneco Community

Toon op automatisch programma starten

• 12 september 2012
  • 5 reacties
  • 421 Bekeken

vandaag is bij ons de Toon geinstalleerd, een geweldig apparaat.
Als ik de thermostaat handmatig op een temperatuur instel krijg ik hem niet meer op het automatische programma. ik weet dat hij op de ingestelde tijden wel automatisch het programma weer oppakt, ik wil hem echter ook zelf op de automaat kunnen zetten. Heeft iemand een idee of dit kan, en zo ja hoe dan?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
hallo raymond,

lukt het jou niet om 1 van de 4 standen (weg, slapen, comfort en ...) handmatig aan te klikken?  ik kan bj mij 1 van deze standen altijd selecteren waarna ze rood oplichten. wanneer ik de temp handmatig verander en deze dan nog is bevestig door extra te klikken, krijgt deze de status. continu op ... graden.

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. kan je iets specifieker zijn.
Reputatie 2
Badge +1
@Raymond

Welkom op het forum!
Als je de temperatuur handmatig veranderd dan kan je zoals Jeroen Ruiter omschrijft zelf de Toon weer op weg/slapen/comfort etc. zetten. Zo volgt hij het ingestelde programma weer en zal hij inderdaad op het volgende ingestelde tijdstip weer schakelen.
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, maar het is me nu duidelijk. Als je handmatig één van de 4 temperatuurstanden kiest gaat de thermostaat vanzelf weer op de automaat.
Badge
hallo raymond,

lukt het jou niet om 1 van de 4 standen (weg, slapen, comfort en ...) handmatig aan te klikken? ik kan bj mij 1 van deze standen altijd selecteren waarna ze rood oplichten. wanneer ik de temp handmatig verander en deze dan nog is bevestig door extra te klikken, krijgt deze de status. continu op ... graden.

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. kan je iets specifieker zijn.

"... en deze dan nog is bevestig door extra te klikken ..."
Door extra te klikken bevestig je niet de handmatig ingestelde temperatuur maar schakel je om van "ingestelde temperatuur tot aanvang volgende programma" naar "ingestelde temperatuur eindeloos continue".
Reputatie 3
Badge
Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. @marco h, ja ik wist al niet zo goed hoe ik dit het beste kon omschrijven. had even de woorden niet bij de hand. 😉 bedankt voor je correctie.