Toon op afstand werkt niet op smartphone & Tablet | Eneco Community

Toon op afstand werkt niet op smartphone & Tablet

• 1 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 1208 Bekeken

De app op mijn android telefoon heeft nog nooit gewerkt.
En de tablet app werkt ook niet!
Bij het inloggen krijg ik de melding gebruikersnaam en/ wachtwoord onjuist.
Inloggen bij mijn Eneco lukt dus wel. Wat is er aan de hand?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
In principe moet je met de app dezelfde gegevens gebruiken als op mijneneco. Het is uiterst vreemd dat dit niet werkt. Daarbij ga ik er wel vanuit dat je ook een abb. Voor Toon hebt, want anders werkt het natuurlijk ook niet.
@jvp,
Toon werkt perfect. Krijg updates binnen en alle gegevens. En bij mijn Eneco is ook alles terug te lezen.
Het is nog vreemder, via toonopafstand.eneco.nl kan ik met de PC wel inloggen en werkt het wel.
Reputatie 6
Badge +1
Maar op de android telefoon en android tablet werkt het dus niet? Daarbij weet je dus ook zeker dat je de nieuwste versie hebt geïnstalleerd. Daarbij ga ik er even vanuit dat de tablet en telefoon geen virusscanner of firewall geinstaleerd zijn.
Heb je op je android telefoon ook geprobeerd ofdat Toonapp we/niet werkt als jeop het 3g ( via de telefoonprovider ) werkt, of via je thuiswiffi, want dit kan ook het probleem veroorzaken.

Je zou onder instelling- applicaties eens kunnen proberen om de optie van de app op te zoeken en dan de optie" alle gegevens wissen". Hij wist dan alle instellingen van de app en dan eens proberen opnieuw in te loggen en kijken ofdat het gaat werken.
Reputatie 4
Badge
De app op mijn android telefoon heeft nog nooit gewerkt.
En de tablet app werkt ook niet!
Bij het inloggen krijg ik de melding gebruikersnaam en/ wachtwoord onjuist.

Houd je wel rekening met hoofletters e.d. ? Op je telefoon pakt hij soms als eerste letter automatisch een hoofdletter. Ik ben hier ook al een paar keer de mist mee ingegaan.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Watnou,

Welkom op het forum! Ik heb van je reactie en de reacties daarop een topic gemaakt aangezien het oorspronkelijke topic over de Mijn Eneco app ging.
Ik begrijp dat je de apps voor de smarthphone en tablet hebt gedownload. heb je het op meerdere tablets en/of smartphones geprobeerd? Als het met de tips van jvp en Toontjelager niet lukt dan kunnen we er verder naar kijken voor je. In dat geval willen we je vragen om de toegang klantenservice op je Toon aan te zetten.

Groet,

Folkert
Beste Watnou,

Welkom op het forum! Ik heb van je reactie en de reacties daarop een topic gemaakt aangezien het oorspronkelijke topic over de Mijn Eneco app ging.
Ik begrijp dat je de apps voor de smarthphone en tablet hebt gedownload. heb je het op meerdere tablets en/of smartphones geprobeerd? Als het met de tips van jvp en Toontjelager niet lukt dan kunnen we er verder naar kijken voor je. In dat geval willen we je vragen om de toegang klantenservice op je Toon aan te zetten.

Groet,

Folkert

@jvp, Toontjelager, Folkert,

Wegens vakantie een verlate reactie mijnerzijds.
Allen dank voor de reacties en tips.
Op het vakantie adres nog even aan het rommelen geslagen.
Inloggen in de Toon met de tablet app. is na veel proberen uiteindelijk gelukt.
Heb wel de indruk dat de app. erg instabiel is, ondanks een goede Wi-Fi verbinding.
Maar dat kan ook liggen aan de ouderdom van de tablet.
Waarom het inloggen met de tablet na veel proberen uiteindelijk wel lukte kan ik niet verklaren.
Telefoon werkt (nog) niet, ondanks alle tips (thuiswifi, externwifi, 3g, "alle gegevens wissen" in de app, rekening houdend met auto hoofdletters enz.)
Maar ik blijf proberen.
Beste Watnou,

Groet,

Folkert

@jvp, Toontjelager, Folkert,

Wegens vakantie een verlate reactie mijnerzijds.
Allen dank voor de reacties en tips.
Op het vakantie adres nog even aan het rommelen geslagen.
Inloggen in de Toon met de tablet app. is na veel proberen uiteindelijk gelukt.
Heb wel de indruk dat de app. erg instabiel is, ondanks een goede Wi-Fi verbinding.
Maar dat kan ook liggen aan de ouderdom van de tablet.
Waarom het inloggen met de tablet na veel proberen uiteindelijk wel lukte kan ik niet verklaren.
Telefoon werkt (nog) niet, ondanks alle tips (thuiswifi, externwifi, 3g, "alle gegevens wissen" in de app, rekening houdend met auto hoofdletters enz.)
Maar ik blijf proberen.

Ik zou maar eens proberen Toon een vast IP-adres in je router te geven!
Je zal versteld staan van het resultaat.
Reputatie 4
Badge
Soms wil het ook nog wel eens helpen om je router/modem even opnieuw op te starten.
We horen wel of het gelukt is.