Toon op afstand werkt niet meer | Eneco Community
vraag

Toon op afstand werkt niet meer

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

163 Reacties

Kijk heel goed nu begin je mijn eerdere verhaal te begrijpen.

De App Toon op Tablet, die dus niet op een smartphone verkrijgbaar is, is vergelijkbaar met het inzicht wat je op Toon hebt.
Reputatie 2
Brandje wrote:

Kijk heel goed nu begin je mijn eerdere verhaal te begrijpen.

Top 🙂
Reputatie 4
Badge
@Nookes,

Eneco heeft er waarschijnlijk voor gekozen om bepaalde informatie alleen op de tablet app te tonen, vanwege de resolutie.
Nookes wrote:

Top :)

Graag gedaan!
Dus wil je Toon geheel op de bank kunnen bekijken met allerlei gegevens die daar op staan, dan dien je een tablet te hebben.
De tablet versie heeft mee mogelijkheden qua opslag, die ontbeert de Toon.
Nog een belangrijk verschil is het apart uitlezen van slimme stekkers, dat kan op Toon niet, behalve het realtime verbruik, maar op een tablet kan je kiezen voor per uur/week/maand enz.

Ik zou zeggen een aanrader!!
Reputatie 4
Badge
Maar in topic; voorlopig zitten we al een paar avonden achter elkaar met een app op de bank die niks doet. Nu werkt het weer, maar de vraag is voor hoe lang.
Remco71 wrote:

Nu werkt het weer, maar de vraag is voor hoe lang.

22uur, daarna heb je weer 2 uur storing.:P
Reputatie 4
Badge
Berny wrote:

22uur, daarna heb je weer 2 uur storing.:P

Ik ga het morgen timen 😉
Zelf heb ik Toon nog maar een week, dus ik neem aan dat het woord relatief qua storingen heus terecht zal zijn. Toch ben ik van mening, dat aangezien er hier al 3 jaar reacties geplaatst worden, dat die periode voldoende moet zijn, om je servers op orde te krijgen. Een van de basis regels van bedrijfsvoering is continuïteit. Zeker bij een betaalde service is dit van belang. Nu weet ik uiteraard niet hoe Eneco zijn infrastructuur in elkaar heeft zitten, maar zou het wel prettig vinden, dat een van de mensen van Eneco zich hierover uitlaat. Misschien wat duidelijkheid over waarom er deze week zoveel storing is, want is onderhand niet toevallig meer. Verder vind ik Toon nog steeds super en ga er dan ook vanuit, dat dit soort zaken in de toekomst wel zal verbeteren. Groet, Albert.
Volgens mij ga je er nu van uit dat het een server probleem is.............
In de vorige berichten hebben we juist gehoord dat het extern ligt; de communicatie bij Eneco loopt via Ziggo als provider.

Vandaar dat ik en meerdere er van uit gaan dat er ongetwijfeld bij Ziggo is geklaagd.

Vervolgens denken sommige forumleden weer dat het ook met hun provider heeft te maken; dus verwarring alom; er wordt slecht namelijk terug gelezen in topic's.

Voor zover ik weet zijn deze servers in service bij InSided en loopt er dus een Ziggo koppeling van R'dan naar A'dam
@ Brandje, Nee ik begrijp idd dat het gaat om de verbinding naar de account server. Dat het gerelateerd is aan de provider van Eneco zelf. Ik vraag me enkelt af, hoe het kan, dat er genoeg online diensten zijn, waarvoor een aanmelding noodzakelijk is, zoals e-mail providers, social media, online winkels etc. die wel een zekere continuïteit hebben en waar dan het verschil in zit. Ik begrijp wel, dat er voor bijvoorbeeld mail servers en online winkels veel standaarden mogelijk zijn en dat dit wat een specifieker systeem zal zijn. Ben dus ook gewoon nieuwsgierig haha. Er komen ook meer gebruikers bij, dus word de vraag op het netwerk ook groter. Probeer een beetje mee te denken zogezegd. Ik hoop in ieder geval van harte, dat er snel een passende oplossing word gevonden, voor een stabielere aanmelding. Groet, Albert.
Of het de account server is weet ik niet; ik begrijp dat je juist de inlog server is!
Eneco wil uiteraard wel controleren ivm de privacy o.a. wie aan de lijn hangt.......en sterker nog of een abo is!
Er is bv nog een aparte server waar Mijn Eneco op draait, dat weet ik ivm de koppeling van je account; kijk maar eens naar de mogelijkheid bij Mijn Eneco, als je cookies goed staan kan je "uitloggen met het kruisje" en daar kiezen ingelogd te blijven.

Op dit moment, we noemde het aantal in het topic, is ± 200.000, dat is uiteraard een theoretisch getal, want ze zijn nou eenmaal niet allemaal online of willen online gaan.

Ik ben nieuwsgierig of volgende week nog een reactie van een moderator komt!

Maar nogmaals onthoud mijn eerdere stelling het aantal storingen is relatief over de bijna 4 jaar Toon.
Ga ik praten over relatief vindt ik 5 keer per week relatief veel storing. Verder wil ik er niets over zeggen...... Laten we nu eens afwachten of er een reactie komt van Eneco zelf misschien dat we dan verder kunnen praten. Misschien kan er ook eens een reactie komen van Ziggo???
Christy wrote:

Ga ik praten over relatief vindt ik 5 keer per week relatief veel storing. Verder wil ik er niets over zeggen...... Laten we nu eens afwachten of er een reactie komt van Eneco zelf misschien dat we dan verder kunnen praten. Misschien kan er ook eens een reactie komen van Ziggo???

Een reactie hier vragen aan Ziggo is natuurlijk niet relevant. Wij zijn geen partij en weten ook niet waar in het Ziggo net de storing zich voor deed.
Vandaar dat ik al eerder schreef dat wij als klant ons tot Eneco moeten wenden en bv maandag even afwachten.

En wie weet is de storing gewoon over, want tot op heden heeft de App prima gewerkt.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen