Toon op afstand voor tablet en software | Eneco Community
vraag

Toon op afstand voor tablet en software

• 18 februari 2015
  • 33 reacties
  • 713 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Bij het installeren van Toon op afstand op mijn tablet gaat het fout op de melding software 2.7 nodig terwijl ik 2.9 heb. Wat te doen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

33 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Frank54,

Welkom op het forum. Kun je de toegang klantenservice aanzetten via Menu-Meer-Klantenservice? Kun je wel je verbruik zien momenteel?
Reputatie 7
Badge +6
@Frank54,

Je krijgt een nieuwe meteradapter, degene die je nu hebt is niet goed waardoor er intern processen niet goed lopen in je Toon, een nieuwe meteradapter lost deze problemen op. Zou ik wel het serienummer en productnummer van je meteradapter mogen weten?
Dank voor je reactie Folkert. Kan pas zondagavond de gegevens doorgeven die je vraagt.
Het gasverbruik kan ik nog niet zien. De Toon is pas enkele dagen geïnstalleerd.
Het elektraverbruik geeft de Toon niet goed aan.
Reputatie 7
Badge +6
@Frank54,

Bedankt voor de toelichting. Maandag gaan we er verder mee.
Als de Toon klopt dan gebruiken we geen elektra terwijl het licht brand en de vaatwasser het doet etc. Helaas. Sprookjes bestaan niet. Het serie- en produktnummer van de adapter kan ik zo niet vinden Folkert. Als dt echt nodig is wil je dan mailen waar ik dat kan vinden?
Als de Toon klopt dan gebruiken we geen elektra terwijl het licht brand en de vaatwasser het doet etc. Helaas. Sprookjes bestaan niet. Het serie- en produktnummer van de adapter kan ik zo niet vinden Folkert. Als dt echt nodig is wil je dan mailen waar ik dat kan vinden?

Nogal logisch dat je geen verbruik ziet:P
Sprookjes bestaan inderdaad niet; Toon©️ is een afgeleide van je originele meters en daar wordt je verbruik echt wel geregistreerd en je wordt er op afgerekend.

De reden weet je, want Folkert heeft gemeld dat je adapter vervangen moet worden.
Alleen dat al kan 2 weken maximaal duren, dus ik zou met spoed de gevraagde gegevens doorgeven.

De gevraagde gegevens in je Toon©️ staan bij:

menu/pijltje rechts-meer/systeem/productversie

Dank voor je hulpTon. Hierbij een print van het screen dat ik dan zie want de codes die aangegeven staan krijgik niet getypt!

Dank voor je hulpTon. Hierbij een print van het screen dat ik dan zie want de codes die aangegeven staan krijgik niet getypt!

Perfect Frank,

Graag gedaan uiteraard!

Dit is precies wat Folkert nodig heeft. Ik zie aan de rare codes dat Folkert dan jouw adapter als "corrupt" beschouwd en hij zal er voor zorgen dat er een opdracht uitgaat om een nieuwe adapter aan je toe te zenden.
Deze aansluiten volgens de aanwijzingen en Toon©️ zal perfect het verbruik weergeven.

Laat je de afloop nog even weten?
Reputatie 7
Badge +6
@Frank54,

Bedankt voor het uploaden van de foto's. Je kunt Toon voorzien van de laatste softwareversie door naar Menu > Systeem > Software te gaan en te klikken op 'update'. Na de update lukt het in ieder geval om in te loggen op de Toon op Afstand App. De nieuwe meteradapter ontvang je uiterlijk volgende week en het verbruik is na het koppelen dan ook zichtbaar.
Ik krijg de melding als ik toon op de tablet opstart dat toon niet de juiste software heeft?
Hoi Ferry,

Dan is het slim om je versienummer hier door te geven.
zie bijlage (bijlage verwijderd door moderator i.v.m. adresgegevens)
Hoi Ferry,

Je start met: Toon heeft niet de juiste versie....
Dan vraag ik naar het versienummer.....
Dan geef jij het versie nummer van de App.
Dat schiet niet op.
Ook staat je adres nu online op een openbaar forum.

Ik hoop dat een moderator dat straks voor je verwijderd.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Ferry,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Je kan de update nu binnenhalen. Is deze Toon vorige week geïnstalleerd?

Groet,

Folkert
Ja heb hem vorige week gekregen. Er blijft versie 2.9 staan? Had wel een update knop maar heeft niet gewerkt ?
Sorry ben te snel geweest gaat n wel wat gebeuren
Sorry had over App heen gelezen.

Gewoon je App verwijderen en opnieuw installeren!
Reputatie 7
Badge +6
@DSVS

Heeft het verwijderen en opnieuw installeren van de App geholpen.
Badge
Nee dus.
Badge
Het gekke is. Op de iPhone doet de app het wel.
Op de iPhone is de structuur van de App anders.
Op de iPad zit er dus kennelijk een bugje in het toevoegen puur van de tegel.
Ik heb net de nieuwe update binnengehaald en zoal jij ook meldde gaat de App bij het toevoegen van een tegel meteen down.
Badge
Is dus niet goed getest. Broddelwerk
Bij mij ook niet.
Op de iPad bleef de TOON crashen bij een poging een zonnepaneel-tegel bij te plaatsen.
Vanmorgen nog een keer geprobeerd.
Ophalen van de gegevens uir de TOON duurt enorm lang.Geen verbetering. Jammer natuurlijk.
Halen de apps op ipad en samsung smartphone de gegevens direct van de TOON of komen die van het ENECO-Service Center?
Bij mij gaven beide apps vanmorgen tot een uur of 9 onveranderlijk de gegevens van gisterenavond. Dat is inmiddels opgelost, maar hoe?
Ik heb niet alleen beide apps opnieuw geinstalleerd, ook de TOON heb ik gereset. Die gaf trouwens wel actuele gegevens weer.
Badge
Heb hetzelfde gedaan als jij. Ook alles gereset, gedownload enz. Helpt niets.
Badge
Nu ligt de hele boel plat. Toon niet meer in staat om verbinding te leggen met internet, beide apps (iPhone en iPad) geven aan dat er niet op Toon ingeligd kan worden. Gaat weer goed. Terugkijkend heb ik eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen met Toon.
Heb hem toen genomen omdat hij gratis was. Op mijn vraag, toendertijd, of Toon ook, in de toekomst, zonnepanelen zou ondersteunen werd mij, in 2013, gezegd dat dit in het najaar zou gaan gebeuren. Dus eind van het liedje was, na tig keer contact in de afgelopen jaren, dat nu eindelijk de zonnepanelen worden getoond. Moest ik dus wel weer voor betalen!! Vindt ik nog steeds pure afzetterij ondanks de korting die ik gehad heb. Nu een nieuwe app. Werkt dus ook niet. Nu hele systeem plat. Maar wel altijd betaalt. En geen restitutie over de downtime.