Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

• 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11026 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Ohhh heel goed! Een mooie tijdbesteding.
En vergeet niet meteen een backup van de .bin bestand als een backup naar je hardeschijf te kopieren.
Gebeurt er later iets met je router een reset of erger een fabrieksreset, dan zet je binnen enkele seconden je backup weer terug en draaien maar........

Backup zal ik zeker maken. Hoe zit het dan met de apparaten waarvan ik wel het mac-adres heb maar die zich nu niet in het netwerk bevinden (bv gsm van mijn zoon), kan ik daar al wel een ip-adres aan toekennen?
Ja dat is geen enkel probleem, mits je dus inderdaad het mac-adres hebt.
Je zoon zal er verder niets van merken, want hij krijgt uiteraard gewoon verbinding, alleen wijzigd het IP-adres dus niet meer.
Niemand die daar verder op let.
Maar voor de organisatie van je router is het veel beter dus!

Als ik het goed heb, wordt meestal aangeraden adressen te kiezen in de range van de router. Ik heb gemerkt dat dit bij mij juist niet werkte. Ik moest erbuiten blijven. Gewoon even uitproberen.

@DutchFox,

Klopt bij mijn router (SitecomWL350) loopt de range van 192.168.0.100 t/m 200
In deze range kan ik gewoon ieder IP adres in die range gebruiken.
Wat sommige ook doen is de eindrange terugzetten op het laatst gebruikte IP-adres.
Lastig wel als er nog eens dynamisch een extra IP-adres zou moeten worden uitgegeven, maar geeft wel een extra stukje veiligheid. Het is maar waar je voor kiest.
Reputatie 3
Badge
Bij KPN kan je er maar 10 vastzetten toch met dat ZTE modem? Ik zit aan de 10 maar als ik nu een apparaat van de buren zou willen gebruiken. Kan dat dan nog?
Oh je dat klopt. Mijn oude Sitecom had dat ook.
Als je er dus maar 10 statisch kan maken dan moet je kiezen voor welke apparaten dat essieel is en de overige gewoon dynamisch. Het is niet anders.
Anders bellen met KPN en een nieuw modem vragen!!
Ik stuur je nog ff een PB!
@Brandje

Ik heb een Ubee die Ziggo leverde bij het abonnement.
De range loop vanaf 192.168.1.10 en ik heb gewoon doorgenummerd. Toon staat op 192.168.1.10, de printerserver op 11, enzovoort. In totaal 9 apparaten.
Alleen de mobieltjes gaan via DHCP.

Een goed idee om de range te beperken. Moet ik alleen eens uitzoeken hoe ik de mobieltjes een vast IP-adres kan geven, want die zie ik niet op mijn router.
Ik bedenk me alleen dat je dan toch weer rekening moet houden met vrienden en kennissen die even met hun mobiel of tablet willen meeliften. Elke keer in het modem gaan rommelen is ook zo'n gedoe als je even bezoek hebt.

Hmmm, volgens mij gaat dit een beetje off topic. 🙂
@Brandje

Moet ik alleen eens uitzoeken hoe ik de mobieltjes een vast IP-adres kan geven, want die zie ik niet op mijn router.
Ik bedenk me alleen dat je dan toch weer rekening moet houden met vrienden en kennissen die even met hun mobiel of tablet willen meeliften. Elke keer in het modem gaan rommelen is ook zo'n gedoe als je even bezoek hebt.

Hmmm, volgens mij gaat dit een beetje off topic. :)

Ja het is off-topic ik doe nog 1 reactie hierop.
Mijn router houdt die Mac-adressen vast; jij zal dus even moeten wachten tot je zoon verbinding maakt.
En heb je inderdaad extra IPadressen nodig dan zal je een paar extra moeten openhouden.

Daarom is het zo mooi bij mijn Sitecom; daar staan 2 standaard Guest SSID's in.
Als ik ze daar op in laat loggen kunnen ze ook niet bij m'n bestanden komen, slim he.....

Ja het is off-topic ik doe nog 1 reactie hierop.

Oké. De allerlaatste: Dat is inderdaad heel mooi zo'n guest SSID! Weer wat geleerd ook.
@Jeroen

Ik heb ook een ZTE modem van KPN.
Je kan er meer maken, tot 252, zo staat ie ingesteld.
Dus kan je er al 252 kwijt.

Henk
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor het antwoord. Om on topic te blijven zal ik maar roepen dat je de tip van brandje moet proberen wanneer je problemen ondervind. Zo dat is dan maar weer gezegd. On topic dan maar 😉 schaam schaam