Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

• 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11031 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Reputatie 3
Badge
Deze optie werkt bij veel klanten die dit probleem hebben helaas ook niet. Soms is de oplossing iets heel simpels maar vaak ook niet. Router resetten, toon resetten is de gemakkelijkte test. Fabrieksreset zou nu door Eneco een oplossing zijn maar zou ik zelf niet willen ivm opgebouwde data.
@DutchFox

Via de mobiele website werkt hij alleen als ik via pc/laptop inlog. Dan krijg ik mijn Toon wel te zien.
Als ik via mijn gsm inlog krijg ik een beveiligingswaarschuwing dat er problemen zijn met het beveiligingscertificaat voor deze site. Als ik op doorgaan druk krijg ik de melding  "Webpagina niet beschikbaar".
Dit is zowel via Wifi als via het mobiele netwerk.

Verder werkt alles op mijn gsm.
Reputatie 3
Badge
Dus als ik het goed begrijp heb je wel via internet (laptop) wel contact. De software is dus gewoon ok van Toon en moet het bij de verbinding liggen. Die kan Eneco toch gewoon opnieuw opzetten? Of ben ik nu zo dom
Zijn we samen dom denk ik, ik snap het niet meer.
Ik wacht wel af of eneco reageert.
Reputatie 3
Badge
Fabrieksreset wilde je niet he? Dat is dan de enige optie nog om te proberen. O ja en de app verwijderen en dan eerst je telefoon herstarten voordat je hem opnieuw installeerd?
Heb ik allemaal al gedaan.
Heb ik allemaal al gedaan.

Oke, maar ik heb, dacht ik, niet gelezen dat je je IP-adres van Toon in je router statisch had gemaakt?
Jaaa hij werkt.
Ik heb zoals @Brandje zei het ip-adres statisch gemaakt en het werkt.
Jammer dat Eneco niet met deze oplossing is gekomen.

In ieder geval iedereen bedankt voor alle hulp.

Hopelijk is dit niet voor tijdelijke aard.

Nogmaals bedankt mensen...

Henk
Hoi hoi, ik deze tip al diverse keren gegeven.
Ik las nu dit draadje en dacht:.............ik lees het statische gebeuren nergens............

Dus vandaar weer deze tip!

Veel plezier met je App Toon op afstand!

Ps:
Je hoopt dat het niet voor tijdelijke aard is, nou als de lease tijd ook op oneindig staat, dan zal er in de toekomst niet veel meer gebeuren, wedden........
Ja hij werkt perfect.

Zo eigenwijs als ik ben heb ik het ook weer op de oude manier geprobeerd.
En hij blijft werken. Ik heb de ip van statisch afgehaald en hij blijft goed. Voordeel is dat ik nu niet alle ip-adressen van mijn andere apparatuur op statisch hoef te zetten.
Er staat nogal wat in mijn netwerk. :)

Wat ik nog meer heb gedaan in mijn SGS2, ik heb alle certificaten aangezet.
Ik denk dat daar het grootste probleem zit.
Ook krijg ik geen meldingen meer over niet veilige certificaten.

Nou met zijn allen zijn we weer wat wijzer geworden.
Ja natuurlijk blijft het werken totdat bv je provider je modem/router opnieuw opstart. 
Dan begint het gezeur van begin af. 
Gewoon alle wifi gebruikers statisch maken. 
Ik heb er 20 draaien en zou niet anders willen. 
Daarna ff backuppen die router instellingen en klaar is Kees!!
Uit één van je eerste reacties begreep ik dat Toon bij jou al een vast IP-adres had:
Verder heb ik alle wifi apparaten een static-ip gegeven zoals al eerder in het forum werd geadviseerd.

Als het inderdaad voor jou de oplossing is geweest hem nu alsnog een vast adres te geven, is het jammer dat het door dit misverstand niet wat eerder opgelost is.
Want wat Brandje zegt, is gewoon waar: Gewoon alle wifi gebruikers statisch maken.
Reputatie 3
Badge
Als het werkt is de hulp natuurlijk zeer fijn van ons als forumleden. Toch blijf ik erbij dat toon gewoon moet werken net als alle andere aparaten in huis. Maar goed fijn dat er veel actieve leden zijn die elkaar willen helpen.
Heb jij jou problemen ondertussen opgelost Jeroen?
Reputatie 3
Badge
Bij mij werkt alles nu zoals het hoort. Ga er nu ook niet meer aanzitten. Soms logt de app niet automatisch in en moet ik hem afsluiten. Als ik dan opnieuw de app open werkt het wel

Toch blijf ik erbij dat toon gewoon moet werken net als alle andere aparaten in huis. Maar goed fijn dat er veel actieve leden zijn die elkaar willen helpen.

@Jeroen,

Het enige wat van belang is dat het IP-adres statisch moet zijn. Ik vind dan ook dat het in de handleiding van Toon opgenomen moet worden en ook zou de monteur er naar moeten kijken (oef nu trap ik wel een open deur in)
In feite ligt het niet aan Toon, nee het ligt aan de conventies/standaarden die op dit gebied met elkaar zijn afgesproken. (IEEE 802.11)

Voor de wijsneuzen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi

En aangezien er steeds meer WiFI komt met meerdere apparaten op 1 router, des te vaker komen deze problemen voor. En die tackel je simpel door de zaak statisch te maken!
Reputatie 3
Badge
Ik zit bij KPN maar die willen als je in de router iets wil wijzigen niet eens meer helpen. Je moet dus handig zijn of iemand weten maar anders wordt het lastig
Helaas is dat juist! Het modem/router is bij mij ook van KPN en inderdaad veel is afgeschermd. Maar statisch maken kan echt wel. 
Gelukkig heb ik er een Sitecom router achter hangen en daar ben ik ( gelukkig) de baas over in m'n eentje. 

En als je de kennis niet hebt, vind ik dan ook dat de monteur daar behulpzaam in moet zijn. 
Het is tenslotte een werkje/handeling van niks!
Ik vindt het raar dat er een oud wifi protocol is gebruikt in toon. Moderne apparaten kunnen er namelijk prima mee omgaan als ze iedere keer een ander ip adres toegewezen krijgen. Dus waarom toon niet? Daarnaast kun je niet van iedereen verwachten dat ze de kennis hebben om hun router (dat ding met blauw lampjes voor mijn vriendin.) In te stellen. Is een update waardig lijkt mij.
Reputatie 3
Badge
Helaas is dat juist! Het modem/router is bij mij ook van KPN en inderdaad veel is afgeschermd. Maar statisch maken kan echt wel. 
Gelukkig heb ik er een Sitecom router achter hangen en daar ben ik ( gelukkig) de baas over in m'n eentje. 

En als je de kennis niet hebt, vind ik dan ook dat de monteur daar behulpzaam in moet zijn. 
Het is tenslotte een werkje/handeling van niks!

het ligt eraan wie je spreekt. Bij de afdeling technische zaken willen ze me dan niet helpen maar ik probeer altijd doorverbonden te worden met de multisupport desk. ze mogen meer en zijn klantvriendelijker. Is mijn persoonlijke mening. 🙂 bel niet vaak gelukkig maar zoals jacob zegt. ik begrijp jou standpunt maar dit is voor een grote groep mensen wel teveel gevraagd.
Het enige wat van belang is dat het IP-adres statisch moet zijn. Ik vind dan ook dat het in de handleiding van Toon opgenomen moet worden en ook zou de monteur er naar moeten kijken (oef nu trap ik wel een open deur in)
In feite ligt het niet aan Toon, nee het ligt aan de conventies/standaarden die op dit gebied met elkaar zijn afgesproken. (IEEE 802.11)

@Brandje, wil ik nog één ding weten. Moeten dan alle gebruikte apparaten in je netwerk een statisch adres hebben of volstaat het b.v. om alleen Toon statisch te maken? Ik heb er verder geen last mee, bij mij worden de adressen dynamisch uitgegeven. Maar als er eens problemen ontstaan, dan kan ik mij voorstellen dit eens te willen proberen. 
Alleen voor Toon is het essentieel. Voor de overige zou het niet hoeven, maar stel dat je apparaten deelt in je netwerk en er komt een NAS bij nou als je zaak dan dynamisch hebt dan krijg je grote problemen. 
Denk ook eens aan een Wifi-printer die elk apparaat draadloos moet kunnen benaderen................
Ik zou er gek van worden als ik niet overal draadloos van dan kan printen.

Vandaar dat vrijwel iedereen meteen de zaak vast zet/statisch maakt en ieder apparaat weet een ander apparaat onder zijn vaste IPnr te vinden. 

Komt nog bij dat het toch een simpel werkje is. Een goede router zal het macadres weten en jij bepaalt welk IPadres je eraan koppelt en klaar is Kees
Alleen voor Toon is het essentieel. Voor de overige zou het niet hoeven, maar stel dat je apparaten deelt in je netwerk en er komt een NAS bij nou als je zaak dan dynamisch hebt dan krijg je grote problemen. 

hmmm, morgen vrije dag. Eens kijken hoeveel werk het is om alle apparaten te voorzien van een statisch ip-adres. Bedankt voor je antwoord.
Ohhh heel goed! Een mooie tijdbesteding.
En vergeet niet meteen een backup van de .bin bestand als een backup naar je hardeschijf te kopieren.
Gebeurt er later iets met je router een reset of erger een fabrieksreset, dan zet je binnen enkele seconden je backup weer terug en draaien maar........
Over het algemeen kun je volgens mij stellen dat een apparaat een vast IP-adres moet hebben als het diensten verleent en/of vanaf Internet bereikbaar moet zijn.
Denk aan een printerserver, NAS, webcam, FTP-server en Toon.
Soms zal het met DHCP ook werken, maar het is vaak een kleine moeite de boel vast te zetten en voor jezelf een lijstje te maken.

Als ik het goed heb, wordt meestal aangeraden adressen te kiezen in de range van de router. Ik heb gemerkt dat dit bij mij juist niet werkte. Ik moest erbuiten blijven. Gewoon even uitproberen.