Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

• 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11031 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Zal hieronder zetten wat ik aan mijn netwerk heb hangen:

KPN experiabox (nieuwste) meerdere keren gereset.
Ik heb 1 pc met lan-verbinding
2x laptop met wifi
1x tablet met wifi
1x galaxy s2
1x laserprinter met lan-verbinding
Toon wifi
Mede8er (NAS) lan-verbinding

Verder heb ik alle wifi apparaten een static-ip gegeven zoals al eerder in het forum werd geadviseerd.
Maar ook dat helpt dus niet.
Reputatie 3
Badge
Als je toon nu is stroomloos maakt. Daarn de router reset en dan als die helemaal is opgestart weer onder stroom zetten? Is het wachtwoord nog erg speciaal of het wachtwoord wat op je modem staat gebruikt?
Reputatie 3
Badge
Dan wel IP adres van toon uit de router halen ervoor
Ga ik zo ff proberen Jeroen, als mijn vrouw is uitgekeken. Anders krijg ik ruzie :)
Het ww dat ik gebruik is het ww dat op het modem staat.

Met ip weghalen bedoel je het static-ip dat ik heb vastgelegd neem ik aan.
Reputatie 3
Badge
Ja. Ik ga niet zeggen dat het helpt maar ik heb nu al genoeg vreemde oplossingen gehoord op verschillende fora
Tis het proberen waard Jeroen.
Over 10 minuten is de film afgelopen op tv, dan kan ik resetten. 🙂
Reputatie 3
Badge
Ik wacht af...
En wat denk je....
helaas nog steeds hetzelfde probleem, dus geen internet verbinding via de app
Jeroen bedankt voor je hulp, maar ik ga het opgeven wat de app betreft. Als Eneco mij ook niet meer kan helpen heb ik het gehad met de app en gooi ik hem eraf.

Over het algemeen gezien ben ik niet echt gelukkig met Toon, maar ik heb hem nu eenmaal en gebruik wat het wel doet.

Nogmaals bedankt voor je moeite.

Gr
Henk
Reputatie 3
Badge
Ik kan er gewoon niet tegen dat het niet werkt. Misschien moet Eneco jou even afsluiten van live updates en daarna weer toevoegen. Het kan toch niet dat jij er geen gebruik van kan maken???
Tja zo denk ik er ook over, maar als er geen enkele oplossing komt vanuit Eneco, kom ik niet verder.
Heb ondertussen de app nog een keer opnieuw gedownload, maar nog steeds niets.
Reputatie 3
Badge
Ik hoop dat Joep of Folkers morgen even willen reageren en een oplossing bedenken. Hou dit toipic nog even in de gaten als je wilt. 
Ja doe ik Jeroen.
Bedankt voor je medeleven, maar het is niet het einde van de wereld. 🙂 Er is meer dan Eneco (Toon)
Reputatie 3
Badge
Klopt, maar je neemt Toon niet voor niets, en het idee van op afstand bedienen sprak mij erg aan. Ik ga van je horen. fijne avond verder.
Jij ook nog een fijne avond
Als je 100% zeker bent dat het werkt op je tablet en je dus ook via toon op afstand toon kan bedienen, blijft je telefoon over.
apps opnieuw installeren met Android heeft ook weinig zin. Android bewaard alles in zijn catch. Ik vermoed dat het daar ergens in zit. Ga in instellingen -) apps -) alle apps -) toon app en clear catch. Open app opnieuw en post even het resultaat.
Jacob ten eerste bedankt voor je reactie.
Maar ook dit heb ik al meerdere keren gedaan zonder resultaat.
Ik weet dat iedereen mij wil helpen maar ik heb zelf ook veel kennis van dit soort zaken en weet wat ik allemaal moet uitsluiten om een goed resultaat te krijgen.
Wat ik eigenlijk wil weten is of er meer zijn die dit probleem met de Samsung Galaxy SII hebben en hoe dit eventueel is opgelost.

Hopelijk reageert er ook iemand van Eneco, want telefonisch kunnen zij het niet oplossen.
Ik heb hierover al diverse emails en telefoontjes gehad met de helpdesk/serviceafdeling zonder resultaat.
Ook terugbellen is voor Eneco waarschijnlijk erg moeilijk.

Het is niet allen deze app ook met Toon zelf heb ik steeds problemen waar zij geen oplossing voor hebben. Sinds ik Toon heb zijn er al ruim 10 opgehangen door de technicus waarvan er maar één werkte.

Ik vind dit erg jammer want Toon vind ik nog steeds een erg mooi produkt en ik weet dat Eneco zijn best doet om dit produkt te laten slagen.

Maar ooit zal het wel goedkomen. 🙂
Wat ik eigenlijk wil weten is of er meer zijn die dit probleem met de Samsung Galaxy SII hebben en hoe dit eventueel is opgelost.

Hoi Henk!
Ik kan je niet aan een oplossing helpen, maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat je het niet in de telefoon zelf hoeft te zoeken, ik heb ook een SGS2 en bij mij werkt de app wel...
Groeten,
Eric
Eric bedankt, dan moet ik maar wachten op een reactie en/of oplossing van Eneco.
Reputatie 7
Badge +6
@Henk B

Vervelend om te horen dat je nog niet met de app kan werken. Komt de display code die in de app wordt weergegeven overeen met de display code die op je Toon wordt weergegeven? Wat ook kan helpen is om het wachtwoord dat je gebruikt voor Mijn Eneco aan te passen. Graag hoor ik van je of dit gelukt is!
@Folkert

Wachtwoord aanpassen helpt ook niet. Als ik een fout ww ingeef krijg ik dezelfde melding "Geen verbinding met internet".
Er is gewoon geen verbinding, anders moet ik de melding krijgen "Fout login of wachtwoord" lijkt mij.

En hoe kan ik controleren wat de displaycode is in de app?
De versie van de app is 1.0.5
Machtigingen staat op volledige internettoegang

De displaycode van mijn Toon is eneco-001-******
Reputatie 7
Badge +6
@Henk B

De displaycode in de app kan je vinden via ''instellingen'' en dan ''uw Toon''.
Heb je in Mijn Eneco je wachtwoord gewijzigd?
@Folkert

Als de app niet opstart hoe kan ik dan de displaycode zien, of ben ik nu een beetje dom?
Ook heb al heel vaak de app opnieuw gedownload met hetzelfde resultaat.
En het wachtwoord heb ik ook al vaker gewijzigd, zelfs in een ww die een kind nog kan onthouden.
Probeer het eens met de mobiele website van Toon. Kijk hier: http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat/  en dan bij "Heeft u geen Android of Apple? Geen probleem, Toon is ook te bedienen via Mobiele website Toon.

Ik ben benieuwd of dat werkt op je telefoon. Wellicht is dat een work around. (Werkt overigens net zo prettig als de app", hoor).