Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

• 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11025 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Net mijn toon in de router op statisch gezet. Ik ga het afwachten.
Reputatie 3
Badge
KPN gebeld. Als Router gereset of stroom verlies heeft vastzetten IP geen zin. Als toon stroomloos wordt zou het wel zin hebben. Maar voor toon op afstand? Als mijn router er nu uitvliegt een keer. Dan heeft toch geen zin om toon in de router te zetten?
Ik heb het probleem een paar jaar geleden ook met een van de eerste wifi printers gehad.
Iedere keer als ik het netwerk verloor (door stroomuitval of reset.) moest ik opnieuw het wachtwoord invoeren. Heb toen gebeld en dat wat een probleem in de firmware. Denk dat toon dit zelfde probleem heeft en op de een of andere manier ergens niet re-fresht. Hier houd mijn kennis in ieder geval op.
Reputatie 3
Badge
Ik wil nu de apparaten die ik in me router zie vastzetten maar bij KPN moet ik maar in het boekje kijken. Maar die geeft dit niet aan.
Kun je regelen bij je DHCP status.
Even statisch ip enebelen en het ip en/ofmac adres van toon invoeren.
Reputatie 3
Badge
onder het kopje LAN zie ik de apparaten en onder WLAN een kopje ACCESS CONTROL LIST

To prevent unknown PCs from connecting to the RG via Wifi, please select the mode 'Enable MAC ACL', and in the mean time fill in the legible PCs' MAC addresses in the access list.
Ja, ik denk dat dat hem wel eens zou kunnen zijn. Kunnen we geen chat op dit forum krijgen?
eureka,

router voor de tweede keer uitgezet en 10 minuten gewacht i.p.v. 4 minuten.
en ja hoor......Toon op afstand doet het weer.
Bedankt....
Kijk goeie zaak! Veel plezier.
Maar heeft het dan zin om toon in de router vast te zetten? Of maakt dit niet uit als ooit de stroom onderbroken wordt. Deed net router resetten en toon werd weer niet geaccepteerd. Wel internet op toon maar niet op afstand

Hoi Jeroen,

Ja het heeft altijd zin. Op deze wijze heeft Toon een vast IP adres en heeft ie niet alleen internet, maar weet de buitenwereld via de server van Eneco Toon ten alle tijde te vinden!!
Want wat gebeurd er als een Toon op afsrand pakketje bij je modem/router aankomt? Nou simpel dat moet gerouteerd worden naar het juist IP-adres en dan vinden ze elkaar wel.
Maar als jouw IP adres (steeds) wijzigd dan denkt de server..........bekijk het maar.........

Is het zo weer ietsje duidelijker????
Reputatie 3
Badge
Ik heb nu bij DHCP binding alle apparaten die wifi hebben vastgezet. dus het MAC adres met het ip nummer dat ik zie onder NETWORK - LAN DHCP SERVER - Allocated Address

Maar begrijp ik het goed...

Stel ik heb een server en die staat aan. Krijgt dus een IP adres maar ivm vakantie zet ik hem uit. Kom ik terug zet hem aan en de router geeft hem een nieuwe. als ik hem niet vast had gezet gebeurd dit dus en kan ik met mijn andere computer er niet inkomen als ik toch probeer dat IP adres in te voeren wat ik vond in mijn router?

Het lijkt off topic maar doe dit direct om toon ook zo veilig te stellen qua gezeur met toon op afstand. maar omdat ik het niet begrijp hoop ik er wel duidelijkheid te krijgen.
Als het goed is slaat hij het MAC adres van het apparaat op. (dit is een eigen adres van ieder apparaat.) Hij zou hem dus zonder moeite terug moeten vinden.
Je router kent een specefiek ip adres toe aan ieder apparaat en reserveert nu het adres wat je hebt ingesteld (bijv 192.168.0.1) De rest van alle apparaten krijgt iedere keer wanneer er wordt verbonden weer een appart ip adres.
Als het IP-adres niet vast gezet is, dan kan er weer een ander IP-adres actief zijn, waar je opzich niets van hoeft te merken tot de buitenwereld contact zoekt en dan is het mis....

Nu heb je het vast gezet via mac-filtering dus en nu zal je router wat er ook gebeurt steeds het zelfde IP adres uitdelen.
Al is de stroom er maanden van af. Deze info wordt immers in je ROM (read only memory) geheugen vast gelegd en daar is stroom niet nodig om het geheugen vast te houden.
Reputatie 3
Badge
Ik begin het te begrijpen. Ik heb het gedaan. zie alleen dat van de aangesloten apparaten er 1 infinity Remaining Lease Time heeft en de rest niet. Dat maakt dus niet niet meer uit? en hoe kan het dat de 1 dit heeft en de rest binnen 84000 seconden afloopt.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ken jouw router niet. Bij mij staat de leasetime op 1440 minuten en er gebeurt ook verder niets..
Wel uiteraard als er een extra IP adres zonder mac filtering verbinding krijgt.
Ik werk alleen maar met een modem van Thomson en een (media) (Dual) router van Sitecom.
Kan je nagaan ik heb 2 firewalls (KPN en Sitecom) en Toon op afstand komt er gewoon prima door................
Reputatie 3
Badge
Ik laat het hierbij anders wordt het te off topic. Ik hoop dat het blijft werken. Ik vind het maar vreemd hoe een router met toon dus conflicten geeft. bij mij was een stroomonderbreking voldoende maar bij andere niet. Maar mogelijk hebben andere toongebruikers aan dit hele verhaal iets. doe je voordeel ermee.

Stel ik heb een server en die staat aan. Krijgt dus een IP adres maar ivm vakantie zet ik hem uit. Kom ik terug zet hem aan en de router geeft hem een nieuwe. als ik hem niet vast had gezet gebeurd dit dus en kan ik met mijn andere computer er niet inkomen als ik toch probeer dat IP adres in te voeren wat ik vond in mijn router?

Het lijkt off topic maar doe dit direct om toon ook zo veilig te stellen qua gezeur met toon op afstand. maar omdat ik het niet begrijp hoop ik er wel duidelijkheid te krijgen.

Hoi Jeroen,

Ook hier nog even een antwoord op:
Ik heb ook een NAS. Deze is via LAN (dus gewoon een ethernetkabel) met de router vast verbonden. Ook die heb ik gewoon via mac filtering vast gelegd.
Nooit een gezeur in m'n netwerk: waar is de NAS.
Sterker nog als ie uit staat (en dat komt redelijk vaak voor), zet ik 'm op willekeurig ieder PC in m'n netwerk gewoon op afstand aan!! Een beetje goede NAS heeft de optie Wake-ON. Ook weer logisch want dan kan je 'm waar ook ter wereld aan zetten als je dat wilt, behalve uiteraard als je de 230V eraf hebt gehaald.

En afsluitend: Ik denk dat jouw app Toon op afstand nooit meer verbindings problemen nu meer zal opleveren!!!
Ik laat het hierbij anders wordt het te off topic. Ik hoop dat het blijft werken. Ik vind het maar vreemd hoe een router met toon dus conflicten geeft. bij mij was een stroomonderbreking voldoende maar bij andere niet. Maar mogelijk hebben andere toongebruikers aan dit hele verhaal iets. doe je voordeel ermee.

Helemaal mee eens!
Prettige Kerstdagen.
Maar om weer op topic te komen, mijn toon is nu weer online. Mijn toon blikt nu ook online. Echter de app werkt niet meer en geeft de zelfde waarschuwing, toon niet online. Morgen weer een dag. Fijne feestdagen allemaal!
Badge
Hier nu ook hetzelfde probleem. Heeft tot van de week gewerkt. Zowel TOON op afstand via de pc als de APP met de mobiel. Nu met beiden wordt er aangegeven dat de TOON niet online is.
Omdat het wel gewerkt heeft is het geen intern router/firewall probleem maar zal er toch bij Eneco iets niet helemaal goed zitten.
Nou echt niet hoor. De app functioneert prima. 
Als je dit artikel terug leest vind je veel tips om de zaak te herstellen. 
Badge
Helpt allemaal van geen kant en ik hoef voor IT zaken niet echt tips te hebben want in deze business wordt er van mij verwacht dat ik zelf tips aan klanten geef.
En nogmaals, het heeft allemaal tot gisteren gewerkt.
Prima! Misschien even Eneco bellen dan?
Hier is de app Toon op afstand gewoon actief!!
Reputatie 2
Badge +2
Hier ook nog steeds Toon offline. Zou leuk zijn als Eneco iets zou communiceren of is dit teveel gevraagd?
Hier (topicstarter) werkt het ook nog steeds.

@Ton: Ik zou graag willen weten of jij al geprobeerd heb je router of modem even van de stroom te halen en of je geprobeerd hebt Toon een vast IP-adres te geven. Wellicht helpt dit om iets dichter bij een oplossing van het probleem te komen.