Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

• 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11107 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Reputatie 3
Badge
Maar een veel gebruiker (gezin met kinderen) die dus in huis 4 laptops hebben 5 iPhones en 3 ipads. Die hebben 12 IP adressen in gebruik. Maar die wisselen als je niets vast zet. Wat maakt dat uit? Ik begrijp niet helemaal hoe dat zit. Je kan toch oneindig aantal apparaten op wifi toelaten?
Dat klopt uiteraard en zolang ze niet delen en bij elkaar op de schijf willen/kunnen kijken zou dat kunnen. 
Maar gooi er dan eens een wIfi printer tussen, want we willen toch allemaal printen??
Oneindig is wat overdreven hoor. Het hangt erg van je router af, maar onbeperkt zeker niet!! Rond de 100 houdt het wel een beetje op. Uiteraard een respectabel aantal toch?
Bij mij staat de range standaard op 100 - 200, maar die heb ik terug gezet tot het werkelijk aantal en dat aantal zit dan met het mac-adres vastgelegd. Aardig lastig om dan mijn router draadloos illegaal binnen te komen.

En dan heb ik een simpele NAS nog niet genoemd. Waar muziek opstaat en men wellicht een update op wil maken.......

En bij mij is het nog iets ingewikkelder, overigens niets bijzonder gewoon een DUAL-band Sitecom:

1 SSID op 2,4 Ghz
1 Gast-SSID op 2,4
1 SSID op 5,8 Ghz
1 Gast-SSID op 5,8 

En dan nog allerlei ander draadloos (w.o. 2 dect-centrales) gebeuren in de werkkast bij de spullen van Toon. Ik was aanvankelijk bang dat dat elkaar zou storen. Nou ik merk er niets van; komt ook natuurlijk omdat het via bluetooth loopt.
Maar soms heb ik 3 verschillende bluetooth (Apple/Laptop) lopen en dan nog merk ik niets.
Ik blijf dus stellen die Toon kan er allemaal tegen en is niet zo gauw van slag.
Badge
Hier ook nog steeds niets, zowel niet via de app als via de website.
@Ton: Als je je inlognaam verandert op de eneco site dan kan je opnieuw inloggen nadat je de melding krijgt de de user onbekend is.

Heeft bij mij geen nut. Op die site begint het gelijk met inloggen en kan ik niks meer aanklikken om te veranderen.
Hoi naamgenoot,

Maar begrijp ik nu dat je met je username dus niet meer bij Eneco kan inloggen?
Maar dan maak je toch een nieuw account aan?
Reputatie 3
Badge
Router vanmiddag gereset (voor update & fabrieksreset) en alle apparaten werken weer via wifi ook toon. Nu ook de melding op de app dat toon niet online is. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt niet. Heb toon daarna reset gegeven wat ook niet hielp. Dus ga uit van storing. toonopafstand.eneco.nl werkt ook niet.
Klopt niet! de app Toon werkt perfect!

De site http://www.toonopafstandeneco.nl/ is wel off-line
Reputatie 3
Badge
U ziet het!
Zoals ik schreef; gewoon online:

https://[/img]
Reputatie 3
Badge
Dat weet ik. Maar er is blijkbaar bij eneco iets mis als steeds enkele toch problemen hebben. Zat bij de 1e lichting die de update had en nooit problemen gehad.
Ja ik geloof je wel, maar kan er niet iets anders aan de hand zijn? Firewall etc.
Ik zat ook bij die 1e update lichting 2.2.18, dus ook daar heeft het niets mee van doen. En sterker nog sinds ik Toon gebruik heb ik nog nooit enig hinder gehad. Mag het wel afkloppen.
Misschien dat de moderators daar uitsluitsel over kunnen geven of het mogelijk is dat er zonder aanwijsbare reden sommige opeens uitgesloten worden.
Reputatie 3
Badge
Ik las de verhalen bij sommige en dacht aan jailbraiks bv tot problemen konden lijden. Hier is het orgineel, veel gerommel in router (als leek) want jullie weten vast wat jullie doen 🙂 en verder mogelijk die meerdere access points. Maar dat is bij mij niet aan de orde. Maar goed laat eneco morgen maar reageren.

Ik las de verhalen bij sommige en dacht aan jailbraiks bv tot problemen konden lijden. 

Zet dat van jailbreak maar uit je hoofd. Deze iPhone en de vorige zijn altijd gejailbreaked.
En nog NOOIT heb ik daar enig hinder van ondervonden.
Het is al langer bekend dat je GSM daar geen schade van kan onder vinden. Eigenlijk alleen maar extra vrijheid en plezier!!

Ik zou alleen maar last kunnen krijgen als ik Ziggo heb, maar die heb ik dus niet, nog gewoon good old KPN.
Je kan dan namelijk niet je iPad en iPhone als 2e scherm gebruiken.

Hopelijk inderdaad gaan de moderartors hier morgen serieus op in!
Overigens heb ik in het logboek van de router even voor je gekeken wat Toon doet richting de server van Eneco:

192.168.0.114: 59537    <>    95.142.102.179:443

Dit moeten de ICTérs in de server kunnen terugvinden.............
Reputatie 3
Badge
Sorry, dat zegt me helemaal niets.
Het 1e nr is mijn IPadres van de router niet zo spannend; hebben vele over de wereld en 59537 is de poort die Toon gebruikt.
Het 2e nr is volgens mij het IPadres van de server van Eneco

Mijn eigen IP vermeld ik hier uiteraard niet, maar dat zal je ongetwijfeld begrijpen.
Reputatie 3
Badge
Dat begrijp ik. Heb net wel toon op afstand in toon uitgezet en weet aan zonder succes. Zag nu voor eerst een melding dat die knop dus voor de app is.
Klopt daar kan je inderdaad die app toegang geven of weigeren!!
Heb je overigens geprobeerd de firewall in je router even tijdelijk uit te zetten??
Reputatie 3
Badge
Die kan ik niet selecteren, lichtgrijs staat deze op HIGH maar ik heb altijd de standaard instellingen gehad. Dus ja en vanmiddag na de update van de router heeft hij nog wel gewerk. Dus ja
Nou dan zou ik er ook maar niets aan wijzigen.
Dan maar even berusten en wellicht is er morgen duidelijkheid.
Reputatie 3
Badge
Router van stroom en wat denk je... Hij doet het weer. 😞
Ja dat kon ik wel bedenken. 
Het heeft echt niets met Eneco te maken. 
Toon werd gewoon door je router geweigerd!
Misschien toch iets met de juiste poort. Want juist daar gaat het met de communicatie tussen intern en extern vaak verkeerd. 

Het belangrijkste is: de app doet het weer!!
Reputatie 3
Badge
Maar heeft het dan zin om toon in de router vast te zetten? Of maakt dit niet uit als ooit de stroom onderbroken wordt. Deed net router resetten en toon werd weer niet geaccepteerd. Wel internet op toon maar niet op afstand
ook bij ons werkt toon op afstand niet. Van alles al geprobeerd. Dus ik denk ook dat een deel van de gebruikers hetzelfde
probleem hebben.
Hij deed het goed tot gisteren en nu krijgen we steeds de melding Uw Toon is niet online.
Reputatie 3
Badge
Lees net de laatste topics. Helpt dit?
neen, helaas niet.
heb inmiddels van alles al geprobeerd,
op toon staat ook alles goed vermeld, zelfs toon op afstand staat aan.
maar er blijken meer mensen last van te hebben, hoor ik in mijn omgeving