Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online | Eneco Community
beantwoord

Toon op Afstand app: Uw Toon is niet online

  • 22 december 2012
  • 185 reacties
  • 11063 Bekeken

Gisteren is Toon geplaatst. Vandaag via de mobiele website Toon bediend (dus niet via de app, want ik heb Windows Phone). Ging prima. Alles werkte. Net nog even geprobeerd. Krijg nu de melding op het scherm van de telefoon (en ook even op op mijn Pc getest): "Uw Toon®️ is niet online Tik op dit scherm om nogmaals te proberen."
Maar Toon is wel online, want ik zie bijvoorbeeld het actuele weer en de verkeersinformatie op het scherm van Toon.
Ik heb niets veranderd aan de instellingen van Toon of in huis (router of zo).
Heeft iemand een suggestie hoe dit is op te lossen?

Toon op afstand staat aan.
Software versie 2.2.18
icon

Beste antwoord door Jeroen 24 december 2012, 18:03

Mogelijk hebben jullie hier iets aan.

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/alle-problemen-toon-1-topic-4929/

Persoonlijk vind ik het handig.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

185 Reacties

Reputatie 3
Badge
Geschiedenis en cookies even wissen?
Dank voor je snelle reactie, maar de Pc is 1 week geleden opnieuw geïnstalleerd en twee verschillende smartphones geven deze melding. Ik denk dat het daar niet aan ligt.
Wij hebben hier hetzelfde met de iPhone app
Zou het een storing bij Eneco kunnen zijn? Ik had gisteravond problemen met inloggen.
Reputatie 3
Badge
1 week, 2 jaar het maakt volgens mij niet uit. Soms deed bij mij inloggen op een bepaalde site het niet en na verwijderen cookies wel weer. Wel al een tijdje terug. Ik zeg niet dat het de oplossing is maar proberen kan altijd.

Inloggen lukt hier wel dus storing? Tja mogelijk bij een deel. De updates werden ook in fases gedaan. Maar soft reset van toon?
Ik heb ook sinds vanavond storing. Geeft ook de melding toon niet online. Iphone app. 
Denk dat er storing is bij eneco. 
Ik dacht het toch niet.
App Toon op afstand gestart en doet het gewoon prima!
Ik kan prima de waardes van mijn Toon uitlezen
Ook in de vooravond.............. 

https://[/img]
Bij mij krijg ik ook sinds een uur of 9 de melding dat toon niet online is, zowel via de android app als via de internetpagina.
Ik heb Toon gereset: geen resultaat. De verbinding met internet is volgens toon zelf actief, hij kan ook weer en verkeer laten zien etc. 

Zou toch wel gaan denken aan een (plaatselijke) ondertussen.
Dat probleem had ik dus ook. Net weer geprobeerd en nu werkt hij ineens weer. Mogelijk toch een storing bij een select aantal gebruikers. 
Hier nog niets, maar misschien morgen weer. Zou fijn zijn als je dat soort storingen ook gemeld krijgt vanuit Eneco.
Bij mij doet hij het weer. Zowel op mobiel als op Pc thuis.
Lijkt me toch een storing bij Eneco.
Badge
Bij mij nog steeds niks. Cookies verwijderd enz. enz. maar blijft offline aangeven. Bij de https site gaat het gelijk starten met inloggen. Er staat een vinkje bij 'ingelogd blijven'. Kan niks overrulen. Mijn naam kan ik ook niet weghalen. Zelfs op andere pc's op geheel andere locaties blijf ik hetzelfde zien. Heel vervelend. APP doet het wel gewoon.
Hier ook nog steeds niets, zowel niet via de app als via de website.
@Ton: Als je je inlognaam verandert op de eneco site dan kan je opnieuw inloggen nadat je de melding krijgt de de user onbekend is.

Jammer hoor, ik was erg enthousiast. Geen enkel bericht vanuit Eneco zelf. De enigen die iets mededelen zijn de forum gebruikers.
Update: Het werkt weer.

Wat gedaan:

1. Gisteravond werkte Toon op afstand niet meer
2. Mijn inlog was nog een inlog uit 2007 met een oud e-mail adres, dit was nog bekend bij "mijn eneco"
3. Toon reset gegeven, router reset gegeven, verbinding met internet was ok.
4. Inlog gewijzigd op eneco site om onieuw in te kunnen loggen -> geen resultaat
5. Nogmaals reset etc, geen resultaat.
6. Inlog terug gezet naar oude gegevens, -> geen resultaat.
7. Reset toon en nu doet ie het weer.

Voorlopige conclusie: storing bij eneco, lijkt erop dat er wel een reset nodig is na fix door eneco. 
of het wijzigen van inlog effect heeft durf ik niet te zeggen. Het enige wat je er wel mee bereikt, is dat je opnieuw mag inloggen als je "ingelogd blijven" had aangevinkt op de app of site.

Hopelijk komt er binnenkort antwoord van Eneco zelf.
Ik denk dat je conclusie storing niet juist is.
Hopelijk zal dat morgen door een moderator ook bevestigd worden.
Ook vandaag gewoon toegang via de app.

https://[/img]
https://
Hier zijn de andere schermen:

https://[/img]https://[/img]
Reputatie 3
Badge
Ik kan ook inloggen maar de eerste keer probeert hij in te loggen. Krijg ik daarna inlogscherm te zien waarbij mijn wachtwoord ontbreekt. Ik druk op de homeknop en start app opnieuw en ja hoor hij doet het. Zonder wachtwoord opnieuw op te geven.
Ik snap eigenlijk al die handelingen niet.
Het enige wat ik doe ik klikken op de app Toon op afstand.
1 seconde zie ik in het scherm verbinden staan en dat was het.....................

Ik heb dan verbinding dus en het 2e scherm en 3e scherm komen vervolgens, zoals hier al eerder vermeld 15 a 20 seconden later in met de gevevens van Toon thuis aan de muur.
Reputatie 3
Badge
De fout zoals ik net beschreef komt soms voor. Over het algemeen kan ik gewoon inloggen. Maar laten we eerlijk zijn. Met andere Apps is dit soms ook dus het hoeft niet perse dan bij eneco te liggen.

athans met mijn parkeerapp van een bepaalde aanbieder heb ik soms precies het zelfde.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat het niet aan Eneco ligt. De parkeerapp van Parkmobile die ik ook gebruik geeft ook geen inlog problemen; hooguit duurt het inloggen soms 1 a 2 seconden langer, maar dat ligt m.i. gewoon aan je soort verbinding 800/1800; edge; 3G enz........
Gelukkig heb ik vrijwel altijd 3G; dus ik mag niet mopperen. Maar dit is uiteraard off-topic
Ik bedenkt me net dat ik het modem vanmorgen (voor wat anders) even zonder stroom heb gehad. Misschien heeft dat er mee te maken dat het weer werkt? Nieuw IP-adres of zo? Ik zie dat hij het laagst beschikbare adres in de range heeft gekregen.
Prima, dus meteen nu het mac adres vast leggen gekoppeld aan het door jouw gewenste IP-adres
Ik ben er van overtuigd dat Toon in de war raakt door steeds weer een ander IP-adres bij bv reset en/of opnieuw opstarten.

Ik heb alle 14 gebruikers zo vast gelegd in m'n router. Want niet alle externe gebruikers van WiFi staan aan dus iedere keer kunnen verschillende IP-adressen worden uitgedeeld. Gewoon voorkomen dus!!
Reputatie 3
Badge
Maar Brandje... Kan jij uitleggen waarom dit bij bepaalde toon gebruikers nodig is. Ik heb me router van KPN gewoon aangesloten en hup de apparatuur maakt verbinding. Als leek moet het toch werken zonder teveel moeite te moeten doen. Ik ben de leek op dat gebied. Kan me wachtwoord verandere op me router en dat is het dan. Jij roept steeds verkrijgen van ander IP adres? Wat maakt dat uit??? Vraag het uit interesse.
Goed plan, Brandje. Heb het meteen geregeld.

@Jeroen. Netwerkverbindingen werken soepeler als apparaten een vast IP-adres hebben. idealiter zou het ook met DHCP moeten kunnen, maar in de praktijk werkt vast vaak beter.
Maar Brandje... Kan jij uitleggen waarom dit bij bepaalde toon gebruikers nodig is. Ik heb me router van KPN gewoon aangesloten en hup de apparatuur maakt verbinding. Als leek moet het toch werken zonder teveel moeite te moeten doen. Ik ben de leek op dat gebied. Kan me wachtwoord verandere op me router en dat is het dan. Jij roept steeds verkrijgen van ander IP adres? Wat maakt dat uit??? Vraag het uit interesse.


Jij roept vaker: het moet werken zonder teveel moeite. En ja dat is zo uiteraard. Maar het is maar net wat je allemaal doet met je router.
Sommige hebben 1 laptop drradloos aangesloten en dat is het dan. Andere, waaronder ik, hebben een "kerstboom" draadloos er op aangesloten.
Ter voorkoming dat de router iedere keer een ander IP-adres kiest, (de meeste hebben DHCP on staan) kan je de
WiFi-gebruikers simpel en snel via hun mac-adres vast leggen in je router. Dat is dus alles.
Bij het gros van de toekomstige Toon gebruikers zal dan ook, als hun modem/router DHCP op on heeft staat en er voldoende vrije IP-adressen zijn, de koppeling met Toon een fluitje van een cent zijn!!

Als Toon dan een keer weer opstart of je router, dan weet de router steeds weer welk IP-adres voor Toon is. Koppeling van Toon gaat sneller en foutloos.
En darbij komt nog dat bij router soms de leasetijd gewijzigd moet worden, anders krijg je zoals eerdere reacties dat aangaven je router na bv 1 dag gewoon de verbinding verbreekt.

NB. Ik ben geen netwerkspecialist hoor...., maar denk er wel iets vanaf te weten.

Heb ik het zo een beetje goed uitgelegd??