Toon offline volgens de app | Eneco Community
beantwoord

Toon offline volgens de app

• 10 september 2018
  • 12 reacties
  • 2267 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 73 reacties
Ik heb vandaag een nieuwe Toon gehad en die werkt prima, alle meters zijn online en de slimme stekkers zijn gekoppeld. Toch blijft mijn Toon app (iOS) melden dat Toon offline is. Moet er administratief nog iets aangepast worden bij Eneco i.v.m de wissel van Toon 1 naar een nieuwe Toon 2?
icon

Beste antwoord door roko 11 september 2018, 05:18

In de nachtverwerking bij Eneco zijn alle systemen nu goed geupdate vermoed ik, want de Toon app en de koppeling in de Eneco app werken nu beide prima 👍🏼
Bekijk origineel

12 Reacties

Is je nieuwe Toon®️ verbonden met het Service Center.
Heb je op de App even uit- en ingelogd?

En als laatste kan je Toon®️ nog even een harde reset geven, door de ketelmodule van Toon®️ even 1 minuutje stroomloos te maken.
Reputatie 2
Badge +2
Ja, de Toon is verbonden zie ik en de app had ik na de wissel verwijdert en opnieuw gedownload. Na inloggen in de app krijg ik gelijk de “Toon is offline” melding.
Blijven de instellingen bewaart bij zo’n harde reset? Ik had net alles weer ingesteld 🙂
Jazeker, want een harde reset is geen fabrieksherstel.
Met een harde reset blijven alle instellingen gewoon bewaard.
Reputatie 2
Badge +2
Okido, done maar helaas nog steeds de offline melding in de app
Reputatie 6
Badge +7
Dit lijkt op wat ik had vorige week ?....

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/kan-ik-mijn-toon-zo-omwisselen-voor-een-nieuwe-toon-2-2453/index1.html#post36281
Reputatie 2
Badge +2
Ik las dat topic net door :-)
Ik wacht wel even tot morgen, misschien dat bij Eneco nog iets niet helemaal goed staat.
Okido, done maar helaas nog steeds de offline melding in de app

Dan is het toch even afwachten tot een moderator achter de schermen even gaat kijken.
Reputatie 2
Badge +2
Yep, hopelijk kan een moderator even een kjjkje nemen, mijn gegevens staan in mijn profiel
Reputatie 5
Badge +1
@Roko

Welkom op het Toon Forum. Leuk dat je gebruikt maakt van Toon en dat alles naar behoren werkt. Wat gek dat de Toon app niet werkt. Ik zie dat je al aardig op weg bent bent geholpen door @Brandje en @Picardo en wat handelingen hebt uitgevoerd.

Wil je de Toon opnieuw opstarten, de app verwijderen van je telefoon en opnieuw downloaden en daarna inloggen? Let op: gebruik wel de juiste gebruikersnaam en wachtwoord.

De Toon app zoekt nu naar een display wat er niet meer hangt. Zodra de toon is opgestart, ervaar je dit probleem niet meer.

Wil je me laten weten of dit heeft geholpen?

Gr,
Mitchel
Dat is vreemd @Mitchel, want die harde reset had hij nou juist (een uurtje geleden) al gedaan...
Reputatie 2
Badge +2
@Mitchel Al meerdere keren gedaan en dat helpt niet. De Eneco app heeft ook problemen met het koppelen van de Toon. Ik koppel de Toon, log in met mijn gegevens en dan zegt de app dat hij gekoppeld is, maar bij doorklikken krijg ik een melding dat er geen service is vanwege een storing.
Lijkt mij toch echt dat in de Eneco provisioning iets niet helemaal goed gaat omdat mijn Toon 1 is vervangen voor een Toon 2.
Reputatie 2
Badge +2
In de nachtverwerking bij Eneco zijn alle systemen nu goed geupdate vermoed ik, want de Toon app en de koppeling in de Eneco app werken nu beide prima 👍🏼

Reageer