Toon niet verbonden met router | Eneco Community
vraag

Toon niet verbonden met router

• 13 oktober 2017
  • 29 reacties
  • 1167 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Sinds enkele dagen krijg ik de melding dat Toon niet verbonden is met de router. Het internet werkt verder prima. Soms lijkt hij wel connectie te maken, maar meestal niet. Wat te doen?

29 Reacties

Maak je modem even 30 sec stroomloos.
Reputatie 6
Badge +7
En als dat niet helpt kan je Toon ook nog een reset geven door de ketelmodule 1 min. stroomloos te maken.
Ok! Even opzoeken hoe ik dat dan weer doe 😁
Ok! Even opzoeken hoe ik dat dan weer doe 😁

Komt goed. Straks is het weekend!

Ben je in staat om Toon ook een statisch IPadres in je router te geven???
Reputatie 7
Badge +9
Mocht dat niet lukken. Ik wil je best proberen van dienst te zijn op Afstand. Als ICTer ben ik gewend om mensen te helpen op Afstand, desnoods met het programma teamviewer 😀

Ik heb ook een heel stappenplan ervoor gemaakt, deze is hier te vinden:

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/vast-ip-adres-instellen-voor-toon-185
Zou je zeggen he, dat het bijna weekend is! 🙂 Beide oplossingen werken helaas niet 😞 Andere ideeën?
Reputatie 7
Badge +9
Geef Toon ook een fout code?
Zou je zeggen he, dat het bijna weekend is! 🙂 Beide oplossingen werken helaas niet 😞 Andere ideeën?

Pas svp de trage methode toe:

-maak je modem stroomloos
-maak de Toon module bij je CV meer dan 2 minuten stroomloos.
-geef je modem daarna pas weer stroom.
Trage methode werkt ook niet... Storing is DG01!
Bedoel je niet D01?

Welk modem heb je
Svp merk en type.....
Reputatie 7
Badge +9
@AnneM,

D01 staat voor Toon heeft geen verbinding met je router, zover was je eigenlijk zelf ook al..

Zijn verschillende dingen die ik zo snel kan verzinnen, wat eventueel zou kunnen werken.

1:

Statisch IP adres maken in je router, dit wil zeggen dat je Toon een vast IP-adres geeft. Mocht je dit niet kunnen, of niet lukken, dan vind je hieronder een stappenplan aan die ik heb gemaakt, anders wil ik je wel helpen via teamviewer. (Ik werk dagelijks met teamviewer om storingen op afstand op te lossen, ik ben in de leer voor applicatieontwikkelaar. Ik doe ook veel systeembeheerder taken, daar hoort ook routers configureren bij.)

2:

Mocht je stap 1 beetje eng vinden, dan heb ik daar alle begrip voor. Dan zou je is kunnen kijken, als jou telefoon verboden is met WiFi, of je een hotspot kan maken met je telefoon (Mocht dit niet lukken, hoor ik graag welk merk en type telefoon je heb, zodat ik kan opzoeken voor je hoe je dit eventueel kan doen.), Toon daar eens mee laten te verbinden. Hiermee kunnen we uitsluiten of vaststellen dat het daadwerkelijk aan jou router lig, of misschien toch wel aan Toon?

3:

Mocht je iemand in je kenniskring hebben die technisch vaardig is, zou je die kunnen vragen om een statisch IP aan Toon te geven.

4:

Controleer op hoeveel GHz jou router uitzend, Toon werk namelijk alleen met 2,4GHz, niet met het opkomende 5GHz band.

5:

Ik heb nog een hulpvideo uit het stof weten te halen voor je. Misschien luk het hier ook nog mee zelf?

https://www.toon.nl/service/video/geen-verbinding-met-het-internet-of-je-wifi-netwerk/
Sorry boys,
al de goed bedoelde stappen plannen zijn helaas niet de oplossing, tuurlijk is het stappenplan te proberen.
Het lijkt erop dat in 4.8 bij sommige (ook hier) iets fout gaat met de meldingsbalk en WiFi.

Wat opvallend was, dat terwijl er weer een foutmelding werd getoond, de Toon nog wel bereikbaar was via de app. Sinds de Toon een bedrade verbinding heeft is er geen foutmelding meer op het scherm langsgekomen afgelopen week.

Wat kan je nu nog doen:
- Wachten tot 4.9 ( hopelijk dan opgelost)
- Toon bedraad aansluiten op het thuisnetwerk
- Foutmelding(en) negeren, helaas dan met die irri balk in het scherm.

Suc6 ermee,
Of dat ook voor Anne geldt is nog onzeker.
De hotspot methode en lankabel zijn nog niet ter sprake gekomen.

Pas als de melding geheel blanco WiFi schermje op Toon komt, dan zit het echt fout. Of deze herkenning lukt bij Anne zal morgen wel blijken.
Ik ga vanavond weer even kijken!
Reputatie 7
Badge +9
Ik ga vanavond weer even kijken!

Ben benieuwd naar je bevinding..
Mijn man heeft de wifi verbinding eruit gehaald en opnieuw contact gemaakt. Probleem nu verholpen.
Zo zie je maar weer een WiFI ontkoppeling deed de trick!
Bedankt voor je terugkoppeling.
Reputatie 2
Badge +4
Mijn man heeft de wifi verbinding eruit gehaald en opnieuw contact gemaakt. Probleem nu verholpen.

zo zie je maar een man is soms onontbeerlijk 🙂
Het is iets wat ik ook weer terug zie in sw 4.8.25

Na de fix in de voorgaande versie merk ik dat het wifi issue weer terug is. Gelukkig hersteld het zich wel vrij snel, maar tig keer op een dag is niet echt leuk met die (piep) balk
Hoi Mark,

Volgende versie kan je de balk uitzetten.
Dus nog ff geduld!
Oké dat is goed nieuws Ton.

Heb niets tegen die melding, maar na 1x weg klikken moet het gewoon wegblijven
Oké dat is goed nieuws Ton.

Heb niets tegen die melding, maar na 1x weg klikken moet het gewoon wegblijven

Je hebt helemaal gelijk.
Behalve als de storing steeds weer opnieuw optreedt, dan zou de melding terecht zijn.
Hoedan ook een keuze mogelijkheid komt er in ieder geval aan. Alleen heb ik net al moeten melden dat ik die keuze niet zie op Toon. Dus daar moeten ze nog ff aan sleutelen.
Ook hier constant een balk in beeld met de melding : geen verbinding met internet , geen verbinding met router of geen verbinding met service center.

Alle voorgaande tips geprobeerd maar nog oplossing gevonden.

Ik las wat over een wifi issue in deze versie.
Hoe zoek ik uit of er echt wat mis is met de verbinding van Toon?
Ik vind die melding namelijk ook bloedje irritant 😎
Hoort daar bij harde reset Toon en stroomloos maken modem?
Is er bij jou wel een 2.4 netwerk in de lucht?
Welke versie draait op je Toon?

Ik neem aan 4.8 ivm je notificatiebalk.
Heb je ook geprobeerd via een hotspot verbinding om te zien of er dan wel een verbinding met het SC is?

Ook het tijdelijk even aansluiten van Lan/utp kabel kan je meer inzicht geven.
Hoort daar bij harde reset Toon en stroomloos maken modem?
Is er bij jou wel een 2.4 netwerk in de lucht?
Welke versie draait op je Toon?

Ik neem aan 4.8 ivm je notificatiebalk.
Heb je ook geprobeerd via een hotspot verbinding om te zien of er dan wel een verbinding met het SC is?

Ook het tijdelijk even aansluiten van Lan/utp kabel kan je meer inzicht geven.

Ja heb een harde reset gedaan en ook alles stroomloos gemaakt.
2.4ghz inderdaad en ook een statisch ip

Toon is inderdaad 4.8 maar hij deed het al voor de update maar nu met balk is het nog hinderlijker dan het al was dus nu wil ik er echt wat aan doen.

Zal mijn man vragen om via hotspot en eventueel via lan te testen.
Laat het je zsm weten.

Reageer