Toon niet robuust voor buitentemperatuur schommelingen | Eneco Community

Toon niet robuust voor buitentemperatuur schommelingen

• 17 april 2013
  • 64 reacties
  • 3208 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

64 Reacties

Hoi Jan,

Dat is ook weer duidelijk. 
Wat zijn er toch veel verschillen in de CV's hè. 
@Corcky_81 Een overshoot van 3 graden is veel, graag onderzoeken we voor je wat er aan de hand is. Daarvoor moet wel de toegang klantenservice aanstaan. Toon houdt geen rekening met de buitentemperatuur via de weerinformatie die Toon laat zien.

Hallo Folkert,

Dank u voor de reactie en medewerking. Ik heb zojuist de toegang voor klantenservice ingeschakeld.

Alvast mijn dank,

Arjan
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Dat is ook weer duidelijk. 
Wat zijn er toch veel verschillen in de CV's hè. 

Ja zeker wel , mijn type AWB ketel is er in 2 soorten.
die van een iets recentere leeftijd heeft een ander soort display ( ziet er wel het zelfde uit)
maar dus tevens andere software met meer instel mogelijkheden.
Badge
Gevonden! Stond in het boekje van Tóon zelf. Dit staat er letterlijk:

Let op! Na installatie heeft Toon enkele dagen nodig om in te leren. Toon leert hoe snel de verwarming uw huis opwarmt i.c.m. de buitentemperatuur en past de aansturing van de cv-ketel hierop aan zodat uw huis optimaal verwarmd wordt. Tijdens deze inleerperiode kan het voorkomen dat op het geprogrammeerde tijdstip de temperatuur enigszins afwijkt van de ingestelde temperatuur. U hoeft op dat moment daar niets aan te wijzigen. Ook kan het enige tijd duren voordat het ingeschatte verbruik op Toon zichtbaar is.

En in de bijlage staat:
Voor de correcte werking van de internetdiensten zijn de aanbieders van die internetdiensten verantwoordelijk. Als deze internetdiensten onjuiste data doorgeven of niet goed werken, heeft dat invloed op de werking van Toon.

Hij blijkt het dus enigszins te gebruiken, maar hoe en tot welke relatie dat weet ik dus niet

Ik vind het knap van je dat je volhield dat je het gelezen had!
Weliswaar weten we inmiddels dat deze info NIET gebruikt wordt, maar ik bewonder je volhoudendheid!
Reputatie 6
Badge +1
Ja ik doe,en vertel ook maar wat ik her en der gelezen en geleerd heb. Dat die info uiteindelijk niet klopt, daar  baal ik zelf ook van, maar ik ben nog steeds geen encyclopedie en als de info uit een betrouwbare bron komt, mag je aannemen dat die klopt. En zo blijven we leren op dit leuke forum. 🆒

Let op! Na installatie heeft Toon enkele dagen nodig om in te leren. Toon leert hoe snel de verwarming uw huis opwarmt i.c.m. de buitentemperatuur en past de aansturing van de cv-ketel hierop aan zodat uw huis optimaal verwarmd wordt. Tijdens deze inleerperiode kan het voorkomen dat op het geprogrammeerde tijdstip de temperatuur enigszins afwijkt van de ingestelde temperatuur. U hoeft op dat moment daar niets aan te wijzigen. Ook kan het enige tijd duren voordat het ingeschatte verbruik op Toon zichtbaar is.

En in de bijlage staat:
Voor de correcte werking van de internetdiensten zijn de aanbieders van die internetdiensten verantwoordelijk. Als deze internetdiensten onjuiste data doorgeven of niet goed werken, heeft dat invloed op de werking van Toon.

Hij blijkt het dus enigszins te gebruiken, maar hoe en tot welke relatie dat weet ik dus niet

Weliswaar weten we inmiddels dat deze info NIET gebruikt wordt, maar ik bewonder je volhoudendheid!

Hoi Hans,

En wat vond je van mijn volhouden dan?
En op vakantie geweest?
Zag ik het nou goed dat je qua graaddagen op mij aan het inlopen bent??
Badge

En in de bijlage staat:

Hoi Hans,

En wat vond je van mijn volhouden dan?
En op vakantie geweest?
Zag ik het nou goed dat je qua graaddagen op mij aan het inlopen bent??

Ja ja, Brand! (Maar van jou ben ik kwaliteit gewend, ik ken je niet anders)
Ik ben idd naar egypte geweest, probeer jouw lage gebruik te evenaren; dat lukt natuurlijk nooit!
Ik zie dat je nog steeds het evangelie van de vaste ip en de handmatige ketel temp aan het verkondigen bent: zoals je weet ben ik op dat gebied ook een "dicipel" .
Keep the good work up!
Hg Hans 
Bedankt voor het compliment. 
En lekker genoten van het ongetwijfeld mooie weer?
Ik dacht al meteen wat is dat inlopen?? Dat moet vakantie zijn!
Welkom terug op het forum!!
Reputatie 7
Badge +6
@Corcky_81

Ik heb je antwoord over het hoofd gezien 😮 , je hebt de toegang nu uit staan zie ik, ik kan daardoor op dit moment niets voor je nakijken wil je hem nogmaals aanzetten en mij daarvan op de hoogte willen stellen?
@Corcky_81 Ik heb je antwoord over het hoofd gezien 😮 , je hebt de toegang nu uit staan zie ik, ik kan daardoor op dit moment niets voor je nakijken wil je hem nogmaals aanzetten en mij daarvan op de hoogte willen stellen?

Hoi Folkert,

Mijn toegang staat (nog steeds) aan. Ik heb voor de zekerheid nog een keer uit en aangezet.
http://i1104.photobucket.com/albums/h330/Turbari16/Zooi/IMAG0458_zpsafff0b13.jpg

http://i1104.photobucket.com/albums/h330/Turbari16/Zooi/IMAG0458_zpsafff0b13.jpg
Kan iemand mij vertellen of de Toon de mogelijkheid heeft om een anticipatie correctie in te stellen?
De temperatuur in de woning vertoont zeer grote afwijkingen ( 2 graden).
De verwarming in mijn woning bestaat uit een Daalderop combipact ketel in combinatie met een warmte wisselaar voor hete lucht verwarming van Brink.
De Toon is nu als geschakeld aangesloten op de ketel.
Ik heb een anticipatie instelling nog nooit in Toon gezien.
Dus mi is dat niet instelbaar!
Reputatie 7
Badge +7
Kan iemand mij vertellen of de Toon de mogelijkheid heeft om een anticipatie correctie in te stellen?
De temperatuur in de woning vertoont zeer grote afwijkingen ( 2 graden).
De verwarming in mijn woning bestaat uit een Daalderop combipact ketel in combinatie met een warmte wisselaar voor hete lucht verwarming van Brink.
De Toon is nu als geschakeld aangesloten op de ketel.

volgens mij is dit in 2 verschillende topic,s geplaatst !
Volgens mij ook!
En nu ook nog in een heel oud topic, wat volgens mij niet over z'n vraag gaat!